Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  En lille advarsel.

Tags:

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Som nogle af jer måske har set har jeg søgt efter en glasfibermand til rep af blæsehus og hvorfor så det.
Jo forleden aften besluttede mit blæsehjul at springe i luften med pænt mange omdrejninger på motoren.. Derfor denne lille advarsel, det er seriøst værd at bruge penge på et forstærket blæsehjul, når du skal give den gas. Mit har gået godt i mange år, men nu gjorde det det så ikke mere. Håber blæsehuset kan redes, mirakuløst har motoren ikke fået smadret noget vitalt. Kan se køleribber på cyl har fået en på goddagen., men har i et stykke tid villet opgradere min motor, og nu kommer så lejligheden ;O)

Smider lige nogle billeder på

mvh
Henrik

dscn0718.jpg
dscn0717.jpg
dscn0714.jpg
dscn0713.jpg
dscn0711.jpg
dscn0709.jpg
dscn0710.jpg
dscn0711.jpg

(permalink) Biffo Member
Skrev for 15 years siden | | | |

DTM blæsehusene er tit støbt i epoxybaseret fiber - og det er ikke umiddelbart let at reparere med polyester - og epoxy er noget farligt skidt at arbejde med, hvis det overhovedet kan købes...
Jeg har rettet nogle stykker til for Farmer - og har fundet fidusen..
Hvis du ikke finder andre reparatører, vil jeg godt gi´ det et forsøg...

mvh
Biffo

(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Shit, det ser noget vildt ud!
Hvor mange omdrejninger snakker vi om da hjulet eksploderede?

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Biffo, ok tak..

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 15 years siden | | | |

omdrejningstæller sagde 7,5.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Fin advarsel, men omvendt. Hvis det er gået godt i mange år. Hvor stort er problemet så ?
Jeg har godt set at man sælger blæserhjul der er eftersvejsede og hvis man mener at have brug for det skal man nok vælge at købe sig frem.
Jeg har set/hørt om folk der har forsøgt at gøre det selv, og det slår sig helt tosset.
Jeg er i øjeblikket ved at lave en type4 std. motor og er ved at samle stumper til en 2315cc, der gerne skulle blive lidt liv i. Men jeg må indrømme at jeg planlægger ikke at købe en forstærket blæser.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Typisk! Den eneste type 1 stump på motoren, og så eksploderer den ;-) spøg til side, sur røv. Men tak for advarslen!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Piil Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Epoxy er farlig men ikke så farlig som polyester, epoxy er kun farlig i det omfang at det ikke er hærdet, få det derfor ikke på huden, det kan give en allergisk reaktion, polyester derimod er OGSÅ farlig at indånde dampene af og kan lave grumme lunge skader så det kræver lokal udsugning og friskluft maske. desuden er det lidt sværerer at arbejde med epoxy men det bruges en del til lætvægts dele da det er lættere end polyester

-------------------------------------------
3550 Slangerup/Nordsjælland
Tlf: 26 37 54 68
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det er træls når sådan noget sker..

jeg har forresten en svejst blæser til at ligge pris 1000,-

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Bang.

Den må du godt lige "reservere" til mig..., skal lige have fundet ud af om blæsehuset kan reddes eller der skal anden type køling til.

mvh
Henrik

(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det kan det da.. tag det med op til mig så skal jeg vise dig hvordan du arbejder med glasfiber.. ;o)

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Enggaard Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det kan sagtens laves hilsen enggaard

-------------------------------------------
Ejer af:buggy fra 75 & 1302 fra 71
tlf:27122318
Best regards ENGGAARD inc.
(permalink) birke Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Øjøjøj....
Det er sgu store kræfter der slippes løs når sådan en fætter stikker af...

Men hvorfor ikke bare få fat i et metal blæsehus ?

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Birke.

Det er et DTM blæsehus, specielt tilpasset til bruge når en Type 4 motor ligger i type 1.., thats why..

(permalink) Lars Berg Member
Skrev for 15 years siden | | | |

-------------------------------------------
Mobil: 60 15 07 77
Mail: lcj@cowi.dk
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvor stor en motor er der tale om i tilfælde nr 2?

Jeg har kun oplevet en motor som rystede som bare satan, hvor blæserhjulet var revnet og ude af balance - jeg forstiller mig at blæserhjul der har "været tabt" mv. egentligt kan være kilder til at de "springer i luften".

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Lars Berg Member
Skrev for 15 years siden | | | |

-------------------------------------------
Mobil: 60 15 07 77
Mail: lcj@cowi.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Faneme sur røv - hvor stor er oddsene lige for at det samme sker for to fra samme garage slæng?
Håber sgu ikke smitten breder sig ;-)

Sådan på et mere seriøst plan: Hvad størrelse remhjul kører i med på motoren, powerpulley ?
Har i begge kørt med org. VW blæsermøller ?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Både Henrik og Berg kørte begge std str remhjul, og jeg har ikke planer om at skifte mit powerpulley ud med et std ;-)

Besynderligt at det sku ske 2 gange for dem indenfor så kort tid..

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nej med så mange omdr. på, så er det sgu nok også smart med et powerpulley.
Men ja yderst besynderligt!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tror sku vi blir nødt til at lave en sending svejste blæserhjul. Det er ikke tig´ningen af blæserne der er problemet, men drimod at få dem afbalanceret. jeg tar fat i West speed på tirsdag for at høre ham ad hvordan vi gør bedst. Jeg skal nok have lavet en aksel de kan spændes på, som passer i afbalancerinsmaskinen.

Fyi. Hold jer iøvrigt fra de "billige" svejste blæsehjul, som sælges på Samba etc. De dur heller ikke. Det er prøvet. Så umiddelbart er der kun Berg´s på markedet. Og de er ikke ret nemme at få noget fra mere, medmindre man har tid og lyst til at vente 3-5 måneder.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Lars Berg Member
Skrev for 15 years siden | | | |

-------------------------------------------
Mobil: 60 15 07 77
Mail: lcj@cowi.dk
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej

Jeg låner lige indlægget...

Farmer:

Det synes jeg ville være et godt initiativ. Se at få lavet en aksel, som west Speed kan benytte sig af. Jeg har to stk, som jeg gerne vil have afbalanceret, og der er da et par andre herovre fra Amager, som jeg er ret sikre på også gerne vil have deres afbalanceret.

Sæt i gang ;-)

(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Okay. jeg er på det.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.