Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Så blir mine evner godtnok sat på prøve....

(permalink) Christian H Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja det er super genialt værktøj!
Jeg fik ellers en stor sandblæser, men det viser sig, at den skal bruges med højtryksrenser.. så det ikke meget gavn vi får af den desværre :(

Men jeg har besluttet at købe en potte med pistol på, netop til det samme du lige har forsøgt dig med :) samtidig bliver bilen tippet om på siden, og så er det jo bare starte fra en ende af, og så male lidt undervejs hvis det er :)

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg skal nok få taget lidt flere billeder af potten. Det bliver sikkert i morgen.
For at give et indtryk af hvor hurtig (eller mangel på samme) så har det taget ca 5 timer at blæse det på billederne.
Det bliver spændende at høre om en "købt" potte er hurtigere.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Christian H Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jo så er den købte nok mere effektiv, for jeg ved da, at jeg blæste 4 stålfælge på små 2 timer :)

Altså hvis jeg finder højtryksrenser, så kan den strippe en hel Karos udvendig på en time :P den tager dog også lige 300kg/timen alt efter hvilket sand man bruger :P
Det er dog den store.. og det er en alm potte jeg brugte til fælge :)

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg er overbevist om at luftmængden har en del at sige også - jeg kunne godt bruge mere. Ind imellem venter jeg på tryk. Kompressoren kører konstant.
Det ville jo nok hjælpe med en Motherfucker skruekompressor - men det bliver vist ikke i det her liv ;-)
MEN - det er jo min hobby at lave rustne gamle skrammelkasser - og hobbyer går der tid med ;-)

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) klokker Member
Skrev for 10 years siden | | | |

hej john
hvis ikke dine overskudsdele er solgt er jeg int.
mvh.ejvind 42501032

-------------------------------------------
7900 Tlf.42501032
(permalink) Christian H Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja luftmængden er tæt på alt :) plus de fleste potter kører med 6-8bar :) er sikker på din kompressor kun nærmer sig 6bar når den er helt fyldt :) og så laver den vel.. 3-400l/min :)

Jeg er så privilegeret at jeg har en skrue-basse stående.. 7-10bar og 4500l/min.. det er næsten 10 gange så meget luft :P den er temmelig seriøs, og så larmer den næsten ikke, det er totalt behageligt :D den står 5m væk, og jeg kan høre radio imens :D

Og ja.. hobby, må gerne tage tid :D ellers så bliver det noget juks.. man går og lære af sine fejl, og hygger sig med at lave gårsdagens arbejde om når man finder ud af man har glemt halvdelen.. det er en del af charmen, haha :D

Edit : http://www.youtube.com/watch?v=tIQ5TiWN8XE fandt lige en video du måske kan bruge :)

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg havde et den film Christian, plus flere andre og det er dem jeg har bygget min op efter nogenlunde.
Jeg er dog utilfreds med min tændrørsdyse - kuglehanen er allerede slidt op. Jeg vidste godt den ikke ville holde så længe, men at det gik så stærkt havde jeg ikke regnet med. Selve tændrøret virker fint. Jeg tror nok det ender med jeg køber en til formålet.
Her er lige lidt flere billeder af den.

/John

2013-12-03 18.12.32.jpg
2013-12-03 18.12.51.jpg
2013-12-03 18.13.15.jpg
2013-12-03 18.14.11.jpg

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Christian H Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hehe tændrørsdyse :P

Potten er jo egentlig akkurat ligeså god som dem man køber, da den er 90% magentil..

Men køb da en pistol istedet for det andet, så ved man den kan holde :)
Evt en model som denne : http://www.powerplustools.dk/shop/sandblaeserpistol-343p.html

Det er sådan en der sidder på dem man køber :)

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja det gør jeg også, men i første omgang har den fået en ny kuglehane.
Nu har det fået første gang grunder og resultatet er jeg godt tilfreds med. Lidt kønnere er det da blevet.
Et par lag grunder mere, så skulle opbygningen af den hjulkasse snart begynde.

/John

2013-11-03 15.22.59.jpg
2013-12-03 18.18.46.jpg
2013-12-04 17.53.02.jpg
2013-12-04 17.53.40.jpg

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Christian H Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ser skide godt ud det der!

Hvilken grunder bruger du ? og er den grå og du selv har farvet den grøn, eller hvordan ?

Ser pisse godt ud! :P

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er en epoxy grunder der bliver brugt i værfts-industrien. Jeg kan ikke lige huske om den er fra Hempel, Jotun eller Sigma men det skal jeg nok lige finde ud af ved lejlighed. Og den har den grønne farve.Det er ikke noget jeg selv har mixet.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Christian H Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Super :) Hvad giver du for det ?

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er fra Sigma Coatings.
Det har ikke kostet mig noget - men det er ikke noget jeg kan skaffe til andre. Det er noget med at benytte sig af gode familie forbindelser ;-)

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Inden jeg kan komme igang med at lave knæstykke osv skal jeg lige have en dør. Den der sad i er pil råden i bunden, så den vil jeg ikke bruge. Jeg har en Latebay-dør i fin stand som jeg har tænkt mig at bruge. Da en Latebay-dør har mindre hængsler, er jeg gået igang med at skifte dem. I dag har jeg fået kværnet hængsels-naglerne ud med min "hængsels-kværner". På Latebay er det ligesom på en type 1 - de skal helst presses nedefra og op. Det er der også plads til ved øverste hængsel, men ikke nederste. "hængsels-kværneren" er ligeglad, den presser også oppefra og ned.
Og naglerne er kun 8 mm på en Latebay - 15 mm på en Earlybay.
Så nu skal jeg bare have lavet en bøsning/foring (8mm indvendig og 15 udvending) så regner jeg med det virker.

/John

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hmm. Har da vist nogle early døre jeg ikke skal bruge. Ikke rustfri, men sikkert bedre end dem du har. Er det nogle du vil se?

Lennart

(permalink) Haardberg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Godt så. har tjekket efter og det var et sæt late døre jeg havde på lager. Har dog også et sæt early men dem skal jeg selv bruge (når børnene er blevet voksne)

Lennart

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nu ser jeg lige om ikke det hængsels skift virker. Det burde det gøre for man kan købe et sæt bøsninger/foringer til formålet, så det er ikke første gang det er blevet gjort.
Ja dine Early-døre er fine - men du vil jo ikke sælge Lennert ;-)

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

nej de fine er ikke tilsalg ;-) men jeg mente sgu jeg havde nogle andre på lager, men de var så for nye. Forresten så er det forkert at kalde dem early bay og latebay døre da de skifter senere end '72. Kan bare ikke huske hvornår de skifter. Min 74 bruger i hvertfald den gamle type hængsler

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja det har du ret i - det skifter vist i 75-76 ifølge det her :
http://www.justkampers.com/cab-door-hinge-conversion-kit-for-vw-t2-1975-1979.html

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Så kom der nye foringer i hængslerne.
ø 15,5 mm udvendigt og ø 8,2 mm indvendig så passer det til overstørrelse nagler fra type 1.

/John

2013-12-13 1.jpg
2013-12-13 2.jpg
2013-12-13 3.jpg

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

fedt, altid lækkert med godt håndværk.

-------------------------------------------
(permalink) cles1 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej John
Hvad produkt nr har den sigma Premier du har brugt, og hvilken farvekode - har du det stående på bøtten????

Mvh Claus

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Der hvor jeg får malingen fra, er det i 20 liters spande som jeg så får en sjat af i blanke bøtter, så der står ingenting. Men jeg kan finde ud af det næste gang jeg skal have en sjat.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) cles1 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tak John det må du meget gerne

Claus

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Så fik jeg sat de hængsler på døren, og har opdagede jeg så at der ikke var plads til en boremaskine til at bore hullerne op til 8,2 mm. Så det blev gjort med håndkraft med en skiftenøgle. Langsom proces ;-) - men det gik.
Derefter blev den prøvemonteret og den passer okay - den skal dog lige have lidt mere justering, da den hænger et par mm for meget i bagenden ( ved håndtaget) - det skal jeg lige regne ud hvordan jeg justere. Havde det nu været en dør i et hus havde jeg bare vredet et hængsel, men nu er det jo en bil såee.
Knæstykket er fra Klokkerholm, så gæt om det passer.....Det ser fint ud på billedet men tro mig : Jeg fortryder jeg har brugt penge på det LORT.... ALDRIG køber jeg noget fra Klokkerholm igen.... ALDRIG.
Men nu er der jo købt og så må jeg bruge en uges tid (eller mere) på at få det til at passe. Der skal vrides, strækkes og svejses ekstra stykker i, inden det (måske)vil komme til at passe. Og det er ikke bilen der er skæv, det kan jeg se på hvordan døren passer.

/John

2013-12-15 1 .jpg
2013-12-15 2.jpg
2013-12-15 3.jpg
2013-12-15 4.jpg

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village

Reply »

You must log in to post.