Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  ang. tuning af type 1

Tags:
No tags yet.

(permalink) Benjamin Olsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så nu er spørgejørgen landet=)
Jeg er næsten lige blevet færdig med første del af min type 1. dvs. den er sat istand så den er bare lækker. me...n kunne da godt tænke mig at den blev hidsig en dag=)
jeg har ikke gjord noget ved min 1300 maskine endnu. da jeg gerne vil nyde sommervejret i år.
er der nogle små ting man kan gøre ved den, så man kan mærke lidt mere? eller skal man igang med andre cyllinder o.s.v

btw. er der nogle opskrifter på hvad for dele som køre godt sammen. evt. i forskellige prisklasser og ydelse.
jeg har fået forståelsen, at det ikke er "bare" at smide 1914 sæt på og store kabuèr.

Så før jeg begynder at shoppe i blinde. ville jeg lige høre om nogen af jer har nogle ideer.

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

køb en hel ny / anden motor og gem din 1300 som reserve , du får rigeligt brug for den , og din gamle 1300 er nok fin som den er , men når den skal yde lidt mere er
den med garanti ikke værd at bruge en krone på.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jep jeg siger det samme som Ib.
Der er løbende en del turn key motorer til salg herinde. Og her er der som regel penge at spare. Det løber hurtigt op inden man er færdig.
Men selvfølgelig hvis du selv vil skrue, vil ja da anbefale at du tager kontakt til en af sponsorene herude til venstre. De vil kunne råde og vejlede dig godt på vej.

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Benjamin Olsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nå okay=) kan godt li selv at skrue. men hvis det er billigere at købe en færdig. så kunne det være jeg skulle gøre det i første omgang=)

en anden ting=)
har set at mange har skåret den bageste plade af ved motoren og afmont hjelmen. det ser sku fedt ud, lidt øv jeg så det efter jeg har fået den lakeret...
men det er jo skide smart, når man skal skifte motor.
er der en anvisning et sted om hvor man skal skære den?
mere så man ikke laver noget ged=)

(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

rolf her på siden har en rigtig fin nysamlet 1600 motor til salg han har nummer. 22141595

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Benjamin Olsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

takker... men det er ikke aktuelt lige nu=) samler bare info hehe...

(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis du agter at køre uden hjelm (?) Skal du sørge for afskærmning af alle bevægelige dele ligesom på en Baja eller Buggy.
Men det er ikke noget jeg vil anbefale. I sin tid hvor jeg cruisede rundt uden bagklap blev jeg stoppet af ordens magten konstant.
Anyway hvis det er panelet imellem skærmene du mener. Skal du sørge for at have en fornuftig afstivning under det aftagelige panel. I form af fek.s firkantrør der kan boltes af når du skal skifte/rode med motor. På firkantrørene kan du også lave befæstigelser til bagklappen hvis ikke du bruger standard bagklap låsen.
Jeg ville til hver en tid bruges DZUS fasteners som kan fås i forskellige størrelser alt efter anvendelse.
MEN husk på, at denne modifikation skriger langt væk af stor motor ! Ingen grund til at trække negativ opmærksomhed hos mændene i blåt og sort.

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvad er det der er lettere når man ingen bagpanel har på ? Jeg mener, hvis man har to karburatorer på, kan motoren ikke gå lige bagud alligevel.
Tager I jeres motorer ud hver weekend ?
Det eneste man "sparer" er da at skulle løfte bilen højt op, for den skal jo løftes for at tage møtrikker og slanger af nedefra alligevel.
Og ja så er der jo problematikken omkring den manglende afstivning.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jamen er det ikke bare hyggeligt at man sådan er i et godt humør ;-)

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Benjamin Olsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det ser godt ud=)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jo men jeg keder mig nok, når der ikke kommer nogen reelle tekniske spørgsmål :)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) salomon Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg har en 1300 som har fået andre toppe og cylinder på, så den nu skulle svare til en 1600. Er det også dumt at arbejde videre på sådan en til vinter?? For havde en lille plan om at jeg ville begynde at rode lidt med den der??

-------------------------------------------
man holder ikke op med at lege fordi man bliver gammel, men bliver gammel fordi man holder op med at

Reply

You must log in to post.