Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Machine gun VW :-(

Tags:
No tags yet.

(permalink) klovjakob Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så er det da det som buggyen fejler!!!!! har i over et år nu prøvet at stille ventiler, bytte stødstænger alt hvad der kan gøres "udefra" Tak til alle herinde som gider at besvare vores "hjemmefusker" spørgsmål!

(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 14 years siden | | | |

"Jeg var gået i seng resten af weekenden.."
Min teori er at mange folks svigtende mentale helbred skyldes at de står for tidligt op. Man brænder lys og slider unødigt på tøjet.

Hvis man drikker formiddagskaffe kl. 7.00 indhenter vinterdepressionen dig allerede først på sommeren.

Tak for visdom fra maskinstationen, Frank.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ha-ha, rart med noget garagehumor :)

Er Klovjacob seriøs ? Der jo stadig nogen der kalder remskiven for svinghjulet, og så går sku´galt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) klovjakob Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Mener nu at jeg er rimelig seriøs.. er også rimelig sikker på at remskiven sidder bagerst, i forhold til kørselsretningen. så pilene må jo skulle vende frem mod gierkassen.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hva´så ? Bobby. Hvad var det ??

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så er den "ok" igen. Lad mig lige starte men at prøve at forklare den lyd som kom fra motoren. Lyden var den samme som hvis man tog enbænkhammer str. 3 og slog den mod topstykket inde fra. (skal lige sige det er min første vwmotorrenovering)

Et par venner og jeg startede med at tage topdækslerne af, (med motoren i) for at tjekke at der ikke lå et ventilhoved eller ligende mellem stempel og top, det ville jo kunne ses der, men det var der ikke, og mens vi forsøgte at lokalisere hvad der var galt, opdagede vi at ca 7 grader BDC var der noget som gjorde, at man ikke med en nøgle kunne dreje motoren over dette punkt, Efter ca 1 time uden nogen logisk forklaring, blev jeg enig med mig selv om at da den aligevel var død, så ville jeg prøve endnu en opstart, og denne gang skulle den ha` nogle HØVL, så
helvede brød løs (maskingeværs lyden blev helt vild). Jeg holdt vejret et par sekunder og afventede et brag, men med et forsvandt banke lyden og motoren summede som en RIGTIG racer, en sten på størrelse med en karburator faldt fra mit hjerte. Hvad der var galt ved jeg ikke, så der bliver jeg jer svar skyldig.

Nu er det så sådan at den aligevel ikke går rigtig, for den kan kun holdes igang med gaspedalen det vil sige accelrationspumpen, det skal siges at karburatorene
(2 stk BROSOL 40mm), er meget fine sådan rent teknisk med pakninger og dyser og ligende, det er så mit næste problem...

Så nu må jeg igang med det.

Ud på værkstede med mig.

-------------------------------------------
(permalink) vwanders Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg ved ikke om jeg vil kalde det helt betryggende at det bare forsvandt, men måske er du heldig.. Mangel på smøring måske? En "prop" i en oliekanal der lige pludselig er skyllet fri igen?

Der er masser af den slags historier.. Jeg fik engang en gammel sur BMW på værket som havde tabt tandremmen og øjensynligt bøjet nogle ventiler. Manden havde ingen penge og bilen var dårligt værd at bruge tid på, så jeg satte en ny rem på og prøvede at starte.. KLAK KLAK KLAK KLAK!

Nå, hvad fa'en. Vi giver den lidt omdrejninger! Efter 7-8 minutter med 4000 rpm begyndte den at lyde bedre. Efter 10 minutter tog jeg en tur og den gik som en drøm.. Den kørte ihvertfald 5 år mere inden rusten åd den.

Men man kan åbenbart godt bruge ventilsæderne til opretning! Jeg ville nok ikke på min egen bil... ;-)

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Er lige kommet hjem fra værkstedet.

Har været ude og drifte lidt i den idag selv om den ikke går så godt endnu, (kaburator problemer), men har en ven som mener det er noget som han kan løse.

-------------------------------------------
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du har da smidt en spændeskive eller en møtrik ned i indsugningen! Ka du ikke huske det? deetdaden du ku høre.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

HI HI .. skulle ikke undre mig, men så er den blevet spist.

-------------------------------------------
(permalink) Dillen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har engang fundet en klump sammenpresset koks i forbrændingskammeret.
Motoren var svær at tørne forbi et bestemt punkt med hånden og den
gav den samme bankelyd som beskrevet i denne tråd indtil den
ca. 3-4mm store klump blev fjernet.
Klumpen, som kunne knuses med en hammer, bestod helt sikkert af koks.

Martin

(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Har lige haft motoren ude her i den forgangende uge for at få lavet toppe det var go bonus.

-------------------------------------------

Reply

You must log in to post.