I inder skærmene bag ved er der i hver side 2stk 8mm bolte som ikke benyttes, udmidelbart, men hvorfor er de der..?
I inder skærmene bag ved er der i hver side 2stk 8mm bolte som ikke benyttes, udmidelbart, men hvorfor er de der..?
Til montage af krængningsstabilisator
Karsten
Ok.. tak det var vigtig info. Det er nemlig et baja projekt.
er du sikker på det?
Hvem af os..?
Jeg har nu lært at det er en 'hjælpeafjedring' der bl.a. er monteret på de nævnte bolte. Imellem disse to i hver hjulkasse, sidder en stang af fjederstål som igen er forbundet med en arm i hverside som går lodret ned bag hjulakslerne. Den gør at der skal mere vægt/kraft til før gummistoppet bliver 'det sidste stop'. Prøver lige at finde et 'forklaringsbilled'...
Hilsen
Torben
Det er til en Z bar... : http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?t=122651
Den virker nærmest omvendt af en krængningsstabilisator, og egner sig derved til svingaksel hjulophæng.
mvh
Jeg syntes at kan forstå ud af den tegning at der går en "stang" på tværs af karossen.. HMMM det er ikke mulig ..! der sider jo motoren / gearkassen.
det er en krængningsstabilisator Z eller U ligemeget sørger for at modsatte hjul bliver trykket mod jorden så der maximal hjul tryk
Allan
Den kunne jo gå over gearkassen.. Hvad den gør.
Går over gearkassen typ 1 1300/1500 fra aug. 1966, gør som Allan 2000 FRB skriver.
Jeg takker mange gange for svar. Nu må jeg ned på knæ og se på sagen.
Allan: Nej, en krængningsstabilisator og en Z-bar (eller camber compensator) er to forskellige ting. Z-baren kan med fordel bruges på svingaksel ophæng, i modsætning til en krængningsstabilisator som vil øge "jacking effect" og give farlige køreegenskaber.
mvh
Duus
Nå, jeg nåede ikke at finde et godt 'forklaringsbilled', men det fandt Torkild.
Torkild, jeg har prøvet at forstørre arktiklen, men det står så stadig utydeligt for mig. Kan du ikke sende mig artiklen på min mail? Eller må jeg læse den næste gang vi ses.
Hilsen
Torben
You must log in to post.