Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hva kan min 1500 motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Herbievw Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Da jeg ikke kan sælge den, så beholder jeg den sku... den er alligevel så fornuftig:) ingen slør osv... men hvad kan jeg egentlig bygge den om til? Hvis jeg gerne ville op i større ccm evt

en 1500 H enkelt portet motor?

-------------------------------------------
:):):):):) kommer fra svendborg af
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Behold den fuldstændig som den er. Det er den bedste motor der er bygget. Alt andet er kompromis på en eller anden måde:)

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du har flere muligheder for at "peppe" sådan en H1500 motor lidt op, og samtidig beholde den pålidelighed du er vant til med en std. motor.

De mest oplagte ting ville være at montere en anden udstødning og manifold (tarmslyng), næste ting kunne så være to enkelt karburatorer istedet for bare en enkelt.
Du kan også skifte cylindre og stempel ud med et 1600ccm sæt, det er lige til at skifte og du kan bolte det hele på uden maskinarbejde overhovedet.
Hvis du ikke i forvejen allerede har udskiftet dine mekaniske platiner med noget elektronisk tænding (fåes både i 6 & 12v), så ville jeg også gøre det. Alene for at have den bekymring/vedligeholdelse mindre.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Herbievw Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ville det være bedre at opgradere den til en 1600? eller bare beholde den som 1500?

-------------------------------------------
:):):):):) kommer fra svendborg af
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvem spørger - Herbievw eller Danieltsd?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Heide Member
Skrev for 14 years siden | | | |

os begge 2 :)

(permalink) Heide Member
Skrev for 14 years siden | | | |

går ud fra den har samme evner til at lave om til en 1914 evt.

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ikke helt , den har mindre oliekanaler og kun en reduktionsventil..

hvis man er ligeglad kan den nok , men det ville jeg ikke være...

behold den som en 1500 og spar op til noget godt grej i stedet for.
skal du bruge penge på den så gi den den lowbudget tur som rasser foreslår.
udstødning og tænding og ikke andet.

de 100 cmm ekstra skal man sgu være i det skarpe hjørne for at kunne mærke
i højrefoden , hvis den 1500 du har nu er sund nok.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply

You must log in to post.