Kan man få et ventilsæde i overstørelse til et type 4 topstykke
og kan det sættes i så det kan holde.
Mvh Kenneth
Kan man få et ventilsæde i overstørelse til et type 4 topstykke
og kan det sættes i så det kan holde.
Mvh Kenneth
ja det kan du. prøv at spørg ved din lokale cylinder/topstykke renoverings firma
Her på fyn bruger jeg bla fyens cylinder service . der er sikkert en skap gut der kan finde noget fra en andent bilmærke og få det til at passe i
Lars
Få det lavet hos nogen der specifikt ved hvad de har med at gøre. Folk der kun er vante til at arbejde med vandkølede motorer, og bruger de pasninger, de kan ikke lave det.
Et VW topstykke bliver over 200 grader, så det udvider meget mere end på en vandkølet.
Svenskerne har i mange år monteret silikonebronce sæder. Det ligner messing, men det er åbenbart fint til sæderinge og udvider sig i meget mere end stål, så vidt jeg husker også mere end alu. Så de bliver siddende.
Ellers ville jeg sende topperne ned til Ahnendorp. Nej i dag ville jeg købe to nye topstykker hos ham. Omkring 1200 euro, er billigt. Syntes jeg.
Hvis det er et std. topstykke som har tabt et sæde så find et andet brugt topstykke, det er det billigste.
...tror bugservice har noget på lager
Kenneth, jeg har jo en "ven" der kan lave nye ventilsæder i din top ... Du kender ham .. høhø
Tak for svarene.
Har skrevet til mads G.
Jeg har iøvrigt 2 ok toppe til type 4 2,0 af dem der har en flad firkantet hul til udstødningen, som jeg gerne vil bytte til nogle der har oval hul til udstødningen også type 4 2,0
Er det begge dine toppe det er galt med???
Jeg kan lave det hvis du ikke har fundet andre muligheder??
Så laver jeg nyt ventilsæde osv til dig..
Mvh Møller..
Til Frank..
Frank jeg har tænkt på om jeg snart skal lave noget til dig??
Virke til du har haft mange dårlige erfaringer i danmark, det vil jeg da gerne lige lave om på.
Men vi er da enige om at den faglige stolthed har fået et knæk over en bred kam.
Men jeg mener ikke det at det står så slemt til at man skal udenlands, men vælge med omtanke.
Mvh Møller.
Møller, nu ved jeg ikke hvem du er, så jeg vil ikke skyde "dig" noget i skoene. Men der ER altså ikke ret mange i DK der kan lave type 4 toppe så de dur, - osse efter 4-5 eller 10 år. Det har vi bittert (og dyrt) måttet erfare. Selv nogen af de firmaer som reklamerer med at "de har lavet VW i 25 år" har ikke styr på det. Derfor henviser Frank bla. til BAS. Jeg bruger West Speed eller BAS eller til all out racing hvor de sidste 3 hk tæller, JPM.
Dermed jo så ikke sagt at andre ikke kan. Men når først man er blevet bidt en gang bliver man noget mere selektiv med hvem der får lov at arbejde på sagerne.
T
Hej Farmer..
Det er også helt okay..
Fra min side var det også bare helt overordnet ment. Fordi jeg efterhånden har læst en del negative indlæg omkring danskere. Synes bare man skal passe på ikke at sætte folk i bås, hvis du forstår hvad jeg mener? Jeg har også set meget lort fra div maskinfabrikker osv.
Kort sagt mener jeg omvendt også bare der findes folk herhjemme som sætter en ære i at levere varen, men det er muligt de ikke har deres vante gang i forbindelse med biler..
Mvh Møller
Jamen det lyder spændende Møller.
Hvad laver du, hvordan laver du det, hvad laver du det af, hvilken pasning f.eks.
Limer du sæderinge i med Locktite, eller hvad bruger du ? Fortæl-fortæl.
Laver du andet maskinarbejde, cylinderudboring f.eks. ?
Hej Frank.
Jamen nu har jeg ikke haft min vante gang her ret længe..
Men materiale valg og pasninger ville jeg skulle hjem og regne lidt på i det her tilfælde. evt stresse nogle forskellige typer at materiale på pcen. Som du også selv er inde på er der meget forskel på hvor meget forskelligt materiale udvider sig under temperatur påvirkning. Hvilket pasningen også skal beregnes og ligges efter.
Men alt der her, burde være almindelig hverdags fagsnak for en ordentlig maskinfabrik, (ved godt det ikke altid er tilfældet desværre)
Men ja kunne sagtens lokkes til andet maskinarbejde, ikke mindst for at bevare lidt af den faglig stolthed på denne side af grænsen..
Mvh Møller
http://www.lowbugget.com/promodheads4.wmv
Han sidder ikke og "stresser" forskellige materialer ved pc'en ;)
Godt gået møller. nogen herinde tror ikke verden har udviklet sig i mange år
vil gerne være med til at støtte et dansk udviklings projekt . hvor bor du henne ?
Nej det gør han da vidst ikke..
Siger jo heller ikke at min måde er den rigtige.. :-)
Overhovedet ikke ment som nogen kritik af dig og dine måder,Allan !! :)
Hej Xs1
Jamen tak for det..
Bor i Horsens vejle området.
Men får base i Horsens om en månede..
Mvh Møller
http://www.lowbugget.com/promodheads4.wmv
Han sidder ikke og "stresser" forskellige materialer ved pc'en ;)
JEEEZ!!!!
Han f[r hvertfald ikke low til at lave nogen af mine toppe.
He he Amerikaneren er da cool..
Hm, nu er jeg på ingen måde maskinarbejder eller faglig på de områder, men jeg synes meget der er kommet en tendens til at alt indenfor vw SKAL være så besværligt og dyrt som muligt for at det virker. Altså BAS er super dygtige, ingen tvivl, men der er vel ikke kryptogen supermandsteknik de bruger, det samme gjorde "Werket" vel heller ikke.., BAS er jo også et maskin værksted et eller andet sted..
Jeg ved der findes mange gode mennesker der sætter et ære i godt arbejde, og jeg synes det er fedt hvis der begyndte at komme flere i DK, der kunne lave bl.a. sædeskift i topstykker. Følger spændt min gode ven Springs arbejde, og han er seriøs, det ved jeg.
Bare min mening ;O)
God weekend.
Bortset fra han ikke varmer top og køler sæde, hva er det så du synes der er så forfærdeligt ved hans arbejde Torben? Og hvordan mener DU at et sådan arbejde bør udføres?
Jeg mener også som andre at det altså ikk nødvendigvis behøver være BAS man ska ha til at lave maskinarbejde. Men det får i nok svært ved at overbevise en gammel rotte som Torben i ;-)
Jeg kan også hjælpe dig Kenneht, følg evt min tråd her i forummet hvis du vil se mit arbejde!
http://vwnettet.dk/topic/158287
Mvh Spring
Hej Spring.
jeg kan ikke alle tolerancerne i hovedet. Men når jeg ser hvilket forarbejde feks Bo (West Speed) og JPM gør inden de lægger sæder i for at sikre at de blir siddende nærmest forever, så er det i videoen nærmest oldnordisk. Det kan måske godt gå i en type 1 top. Det tør jeg da ikke afvise, men i en type 4 top ville det være katastrofalt. - HVIS jeg husker rigtigt, mener folk som Hoffmann Industries/RAT, BAS og West Speed, at sæderne skal sidde med større spænd end de anbeafalede 1/001". (Hvertfald i type 4 toppe) Men jeg har valgt ikke at gå ind i det der, og lade dem der kan de ting lave det.
Men mht. videoen. Hvor stor tillid har man til veludført arbejejde når toppen ligger og rutscher rundt på en spånplade mens han forsøger at banke et sæde i (?)
Jeg er enig i, at det ville være dejligt, hvis flere kunne lave den slags arbejde. Men jeg er kommet dertil, at jeg IKKE er villig til at lægge penge/tid og motor til ekperimentet. det har jeg simpelthen ikke tid til. - Så kommer næste problem. Hvad er så de rigtige tolerancer og måder at gøre det på (?) Jeg ved det som sagt ikke, og dem der ved det, er ikke villige til at udlevere den slags information, for de har som regel selv "blødt" for at finde ud af det. Jeg har hvertfald fundet ud af, at de firmaer som er gode til vandkølede toppe sjældent er gode til VW/Porsche toppe.
Det hænger nok i en vis udstrækning sammen med at "de gamle ræve" som kunne de ting forlængst er gået på pension, og der har ikke stået en ny og fået alle staldtipsene. Derfor er den slags mennesker på retræte.
T
BTW. Ring lige en gang snart Spring. Du skal lige lave noget mere på dine toppe inden du går videre.
Al respekt for din vurdering T, men der er da mange dygtige folk i DK der arbejder med maskiner som er mere nøjagtige end de var dengang.
Faktisk hvis du ser ordenligt på overnævnte video ligger topstykket i et værktøj, det er det der køre lidt rundt på bordet, men hvad gør det ?
Mvh Kenneth
Jeg forstår bare ikke hvordan sådan et tolerance-mål mellem sæde og top kan være så velbevaret en hemmelighed?!
For det er vel det eneste der forhindrer et ganske almindeligt maskinværksted i at udføre denne opgave fuldt ud ligeså godt som f.eks. BAS?
Som HHO skriver, så er det jo altså ikke raketvidenskab, det er da "bare" et spørgsmål om at have det rigtige tolerance mål at arbejde ud fra. Ja jeg går så ud fra at det er en selvfølge at maskinarbejdet er udført korrekt, og at man kan finde ud af at måle det hele ordentligt efter inden montering, men det er der heldigvis folk der er uddannnet i over hele landet.
Jeg følger spændt med i Jakobs vanvittige (på den gode måde ;-)) topstykke/motor projekt. Han stoler jo trods alt så meget på sit eget arbejde, at han har planer om at spænde topstykkerne på den ultimative kraftsanstrengelse i et monster af en motor, der på alle måder formår at få testet grænserne for holdbarheden. Hvis det så viser sig at det alligevel ikke var de korrekte tolerancer han endte ud med, så er det jo ene og alene hans egen lomme det går ud over, det er jo ikke andres penge han eksperimenterer for. Respekt for det!
You must log in to post.