Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  2840 type 4 projekt

Tags:
No tags yet.

(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Som nogen sikkert har set har jeg en tråd på shoptalkforums hvor jeg skriver lidt og viser lidt billeder af hva jeg render og roder med, men tænkte jeg lige ville smide en tråd ind her også, så dem der har interresen kan følge lidt med.

Er ved at klargøre et par 914 toppe som engang i fremtiden ska skrues på en 2840 type 4 motor.

Udgangspunktet var et std sæt 914 toppe. Har indtil videre fået svejst lidt i dem (pålagt materiale på indsugningerne, svejst tændrørsgevind op da der var et par små revner. Næste skridt er at få monteret 48/40 ventilsæder som jeg selv laver i alubronze. Har lavet et værktøj til formålet, smider lige et billed på af det også.

Opfølgning vil komme hen af vejen.

Mvh Spring

2840 t4 008.jpg
vrktj.bmp
vrktj.bmp

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det glæder mig at du har startet den her tråd, da jeg selv gerne vil lære lidt om et sådan projekt.

-------------------------------------------
(permalink) micha racing Member
Skrev for 15 years siden | | | |

har du købt dele eller ???

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har ikke købt alle dele endnu...

Fik fat i et 200 mm svinghjul fra en gammel 1700 motor, så kan jeg bruge type 1 koblinger. Har drejet det ned i vægt, glasblæst det og drejet anlægsfladen ren.

Kammeret på toppene har jeg svejst op, planen er at lave et peanut formet kammer så jeg kan få det kompressionsforhold jeg ønsker UDEN at skulle fræse ned i dybden. Har grov slebet lidt i kammeret så jeg kun behøver lidt finpudsning/grinding når sæderne er monteret.

Blokken er en ombytningsblok. Jeg har glasblæst den og boret oliekanalerne op.

svinghjul 2.bmp
svinghjul 1.bmp
2840 t4 017.jpg
2840 t4 015.jpg
2840 t4 013.jpg
2840 t4 011.jpg
2840 t4 010.jpg

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvor mange hk regner du med sådan en 2,8l ender på?

Det liger heftige og gode sager

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) crenne Member
Skrev for 15 years siden | | | |

2,8 i en gammel vw fuck det lyder sejt

-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Fik fræst 2 indsugningshuller op til sæderne for 48 mm ventilerne idag. Fik også drejet 2 sæder samt lavet en dorn til at banke sæderne i med. Ideen er at varme toppen op og køle sædet ned for så at slå dem i topstykket. Banker indsugningssæderne i først og laver derefter hullet i toppen til udstødnings sædet. Gør det på den måde for at undgå at toppen flækker eller deformere det hul ved siden af.

2840 t4 023.jpg
2840 t4 024.jpg

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det ser super godt ud det der..... Hvilket materiale laver man sådanne sæder i? Hvor stor pres-pasning har du til sæderne?

Ron.

-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Shit, hvor er 48 mm ventiler bare pisse store

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Sæderne er lavet i alubronze JM7.

Prespasningen er 0,2 mm. Målte faktisk et std sæde samt hullet i toppen da jeg havde banket sædet ud. Ser ud til at de fra fabrikkens side kun sider med 0,05 mm prespasning. Det ikke meget, måske derfor type 4 toppe har det med at smide sæderne.

Mvh Spring

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ok.. "Puha" 0,2 er også meget da.. Bliver spændende når du skal have dem i. Masser af varme i toppene og evt. sæderne i Flydende kvælstof??? Da jeg lavede lifterbushings i min type1-blok havde jeg 0,065 press... Og de skulle skulle godt nok have noget varme/shrink for at komme i. Men ok, de er også 45mm lange. Tror du får meget nemmere vad at få dine sæder i. Også pga den dorn du har lavet. Super.
Mega fedt projekt.. Elsker at se billeder fra folk der gør og kan selv :-) Tommel op herfra..
Ron.

-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) Griebel Member
Skrev for 15 years siden | | | |

:) !!

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 15 years siden | | | |

"Prespasningen er 0,2 mm. Målte faktisk et std sæde samt hullet i toppen da jeg havde banket sædet ud. Ser ud til at de fra fabrikkens side kun sider med 0,05 mm prespasning. Det ikke meget, måske derfor type 4 toppe har det med at smide sæderne."

Nej Nej, Jakob, det er fordi de ikke er blevet kryptogen gennemlyst ved kontrollen, he he.

Fedt arbejde min ven.

(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hvem skal lave sæde arbejdet? har kontakt til en der laver det helt rigtige til den rigtige pris..

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Går ud fra du mener fræsning af sæderne ikk Peter? Jamen det lyder cool, gir dig lige en kald når det engang blir aktuelt.

Mvh Spring

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så fik jeg fræst de sidste to huller op i toppen og "knaldet" sæderne i, valgte at montere alle 4 i samme ombæring da jeg så slap for at varme toppen op 2 gange, samt risikoen for at de 2 først monterede sæder ku go løse.

Jeg har også lavet et par dummy ventiler som jeg kan bruge for at beskytte de nye sæderinge mens jeg "grinder" kammeret.

Mvh Spring

2840 t4 025.jpg
2840 t4 027.jpg
2840 t4 030.jpg

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

De skulle da ikke ret gerne falde ud igen. Men jeg kigger også i US.
Hvordan "mærker" 0,2mm, når toppen er varm ?
Hvem har svejset ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har selv svejst.

Varmede toppen godt op på en kogeplade til ca 100 grader.. Og smed sæder og dårne i fryseren.. 3-4 gode slag med stor hammer (ikke muggert) og de var i bund.

Men 0,2 er meget pres til den størelse "bøsninger" sæder.. Ku slet ikke forestille mig det ku lade sig gøre at banke de sæder i uden varme/kulde.

Hva kigger du på i US Frank?

Mvh Spring

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Offer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er sgu et fint stykke arbejde du laver.
Kan du ikke lave sådan et par toppe til min busmotor?

MVH Offer

-------------------------------------------
årg. 78 Baybus org. Westfalia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Din tråd :)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Offer, det kan jeg godt.. Smid mig evt en mail på jakspring@hotmail.com
eller ring til mig.

Mvh Spring

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hey Jakob
Ved du hvor man kan købe nye 914 ventilstyr til udstødningssiden til 8mm ventilstamme?
Jeg kan se at du stadig har original størrelse (9mm) ventilstyr i toppene på udstødningssiden og går udfra at de nok skal skiftes til noget 8mm inden du får lavet sædearbejde ...right?

Jeg er jo selv i gang med mine 914 toppe og mangler nemlig styr til udstødningssiden i 8mm.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

hej spring det ligner sku kanon godt maskinarbejde ,var ellers blevet helt overbevist om herinde på vwnettet at en dansker ikke kunne lave sådan nogen ting.
fede billeder og interesant at følge med i
Lars

(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak for rosen Lars..

Warp.. Du har helt ret, ska også ha skiftet mine.. Men ved ærlig talt ikke hvor man kan købe dem nej.. Men hvis det viser sig de ikk kan fås må jeg jo lave nogen til os.

Mvh Spring

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Rolf Member
Skrev for 15 years siden | | | |

914 styr til udstødningventiler med 8 mm stamme har CSP da på lager. Ikke helt billige, men de findes. Scat laver dem også og jeg har flere gange købt dem af Farmer.

/Rolf

-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland

Reply »

You must log in to post.