Vil lige istemme med sx1 virkelig god tråd.
Vil der komme billeder af indsugning/udstøningskanaler..?
(går ud fra du "grinder" lidt der også)
Vil lige istemme med sx1 virkelig god tråd.
Vil der komme billeder af indsugning/udstøningskanaler..?
(går ud fra du "grinder" lidt der også)
Ventilstyr til type 4 udst.hos CSP :
101 417 411 ( 8/13,05 mm.)
101 417 914 ( 8/15,11 mm.-afdrejes udv. mellem 2 pinoler)
Det ser fint ud,Spring....
Rolf og Karsten: Tak for info. Jeg har åbenbart ikke kigget godt nok efter selv. :-)
Jeg har 914 styr på lager, osse til 8 mm stamme.
T
Fik "demonteret" de gamle ventilstyr idag og åbnet kammeret op til 105 mm cylindre. Har kun taget 0,2 mm af i dybden på kammeret. Ideen med at svejse kammeret op var at kunne få den kompression jeg ønsker uden at skulle skære ned i kammeret og dermed svække topstykket.
Nu ska der måles lidt kammer volume og så ska kammeret laves så det får den mængde cc jeg vil ha.
Mvh Spring
Har lige lavet et Type 4 svinghjul for en gut herinde, fræst for crank trigger samt planet på anlægsflade for koblings lamel. Hvis der er andre der ku tænke sig at få lavet noget så ring eller send evt en mail.
P.s. Hvis du ser indlægget her Jakob så er det klar. Ring lige eller skriv en mail hvis jeg ska sende det eller noget.
Mvh Spring
Mail: Jakspring@hotmail.com
Du spilder ikke tiden! :-)
Det ser rigtigt fint ud. Jeg ringer lige til dig i morgen så vi kan aftale nærmere.
/Jacob
Ser rigtig godt ud med det svinghjul.
Jeg kan se at det er til 36 tands, som jo også er det optimale. Spartlerdu så bare den ene fræsning til, for at opnå 36-1?
Det er altid godt med noget inspiration. Jeg havde ikke overvejet at man kunne sætte den der. Godt tænkt, Jakob!
Nej jeg spartler ikke noget men fjerner i stedet materialet mellem 2 af udfræsningerne så der bliver én bred udfræsning der hvor den manglende tand skal være. Grunden til det ikke er blevet gjort endnu er at jeg lige vil have monteret GT-1 sensoren i blokken først. Så er det noget nemmere at ramme de der 90 grader mellem sensor og den manglende tand osv. du ved.
Regner med at starte en projekttråd inden så længe og så kommer der nok lidt flere detaljer om hvordan jeg har tænkt mig at skrue det sammen.
Ja det er alletiders. Blokkene har jo tidligere kørt med en sensor, så man kan vel bare modifivere dette hul. Så er man også sikker på at man ungår vibrationer, dog skal man lige tænke sig om når man instiller tasteafstanden. Men Ja på med nogle billeder, så vi kan se hvad du går og laver:)
Back to topic: Det er altid godt at vide hvor man kan finde en mand til noget maskinarbejde.
God weekend.
Mvh Jakob
Kamre lavet færdigt i toppene. Ramte desværre lidt ved siden af, har 60cc i kamrene nu og det gir kun 11:1 i comp med 1.25 mm vendehøjde, så blir nød til at fræse ½mm i dybden og håbe på jeg kan ramme 54cc så comp blir 12:1. Vi får se..
Se mere på min hjemmeside.
Mvh Spring
Det ser så vildt godt ud :-) Damn...
Ja de ser noget anderledes ud end std. 914 2L toppe - vildt! ;-)
Respekt for det kæmpe arbejde du ligger i dem!
Men der ser ikke ud til at være helt vildt meget plads i kammeret til at få blandingen ind i cylinderen med så store ventiler (kanten øverst i billedet over begge ventiler) - ville det ikke være mere optimalt at kunne fræse nogle mm længere ned (for mere komp.), og så ellers fræse kammeret bredere/større? Så man kunne få fyldt cylinderen bedre.
Så kunne man sikkert også bevare samme komp., og samtidig få åbnet kammeret mere op.
Kammeret er jo en del af "portningen" sammen med manifold, kanal, ventil, sæde osv.
Umiddelbart tænker jeg bare at det vil forbedre flowet.
Det er ikke kritik, blot lidt indkast og idéer.
Jeg har lige smidt et billede ind af mine næsten std. 914 toppe til sammenligning
Kan godt være det vil være mere optimalt at fræse længere ud Rasser, men jeg har allerede 60cc i kamrene og vil helst undgå at fræse for meget i dybden på dem da det tilsyneladende svækker dem meget, har indtil videre kun taget 0,2 mm i dybden og det var egentlig bare for at gøre dem rene og "rette" dem efter svejsning.
Jeg har kigget lidt efter en gut der har lavet dem her (billedet)
Har også kigget lidt på hvordan Pauters ser ud, og der er faktisk mindre plads omkring ventilerne end i mine.
Mvh Spring
Ok, kan høre du har tænkt meget godt over det. Kan godt se dilemmaet med kompression/fræsning/evt. svækning af topstykke :-/ det er altid svært at få det hele :-(
Hvad knast skal du ha i den med så høj kompression du sigter efter?
sænk nu den komp og så en turbo på.. hvor sværk kan det være ;o)
den skal nok presse den benzin ned i kammeret der skal derned..
Noget i stil med en Web 277.
Det er et meget imponerende stykke arbejde, du har gang i. Jeg har fulgt denne tråd et stykke tid.
Kan du sige noget om, hvor mange HK du regner med/håber på at få ud af det?
Tak ska du ha Jesper..
Jeg skyder efter 250+ men det afhænger meget af hvordan de kanaler jeg får lavet kommer til at flowe. Så tiden må vise hva det ender ud med når den engang blir færdig og kommer på rullefeldt.
Men det ikke et projekt jeg lige blir færdig med imorgen.
Mvh Spring
You must log in to post.