Så skete det endnu en gang - Dynamoen i bussen er brændt i stykker
Jeg er fuldstændig på bar bund, og har brug for frisk input..
Fakta:
- Har ødelagt den org. samt nu 3 stk. ombyttere over 2 sæsonner
- 12v splitbus årgang 1966 med US ledningsnet
- dynamo 38A - ny ombytter ca. 2 mdr. gammel - lak brændt af viklinger/ kortsluttet
Under normale forhold er der ingen problemmer med EL ell. andet relaterende hertil
Sidste sæson havde jeg 2 gelebatterier i bussen, og ladesystem til campingbatteriet
Da jeg havde ødelagt 2 dynamoer valgte jeg at udskifte bilens batteri til et alm.
i den tro at dynamoen havde problemmer med at få gelebatteriet ladet over min. grænsen ved stort forbrug.
Dette kørte så uden problemmer med ca 1500 km, indtil i Fredags hvor bilen var klar til træf. hele formiddagen havde der ingen problemmer været, men da vi senere havde kørt ca. 10 min - rakte datteren hånden i luften og gassen blev taget af bussen så jeg kunne høre hende sige at hun mente at "lillebussen" lugtede som den plejer når den går i stykker :-))Hurtigt om bagi og kigge - og jo den var go nok, lakken sprøjtede ud af dynamoen ....
Ingen fejl ellers at mærke - masser af strøm til at starte - ingen lamper der lyser ( jo ! de virker ) ingen ekstraordinært forbrug - .
Jeg tror ikke længere på at det bare skyldes elendige ombyttere, eller andet
Der må være en fejl ...
Måske så åbenlys at jeg ikke kan se den...
Så i er de friske øjne eller ekspertpanel, HVAD KAN FUTTE EN DYNAMO AF !!
Jeg har tabt tråden og mangler input ...
Dumsmarte bemærkninger frabedes - tro mig - dem har jeg fået nok af i den forgange
weekend...
ellers - skyd løs
/ Clausen
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914