Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Dyname/ralæ problemer

Tags:
No tags yet.

(permalink) majlund Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Min lade lampe lyser og har derefter målt direckte på dynamoen som viser 12v + lidt mere. Målte derefter på ralæet som vise næsten 12v hvad pokker kan der være af problemer når den viser der er nok volt fra dynamoen

-------------------------------------------
-=The vw rider in 8700=-
jagtvogn og karmann giha t34
l_majlund@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er batterispænding du kan måle. Hvis dynamoen lader, skal du kunne måle 13,5-14,2 volt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har fulgt dit projekt så mit spørgsmål er derfor hvor lang tid dynamoen ligget stille? Den kan nemlig have mistet sin magnetisme, men prøv lige først at måle mellem D+ og stel på dynamoen. Ved ca 2000 omdr/min skal du måle ca. 14 volt (som også Frank skriver). Prøv også at afmontere begge ledninger på dynamoen, så skal du kunne måle ca. 2 volt mellem D+ og stel ved 2000 omd/min. Lad os høre hvad du måler.

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) majlund Member
Skrev for 15 years siden | | | |

tror jeg har fundet fejlen den giver ikke mere end 4v ud af dynamoen men havde håbet på det enlig bare var min kul men kan høre det ikke behøves og være så nemt ;(
Hvis jeg prøver med kulene til og starte med hvad for nogle skal jeg så bruge http://classicvwparts.dk/el_og_lygter/generator_og_dynamo_55_da/
Eller hvad menes der med indtern ralæ ? Er slet ikke klog på det med motor ;( for og være ærlig men det er vel noget man skal kan det med og skifte kul

-------------------------------------------
-=The vw rider in 8700=-
jagtvogn og karmann giha t34
l_majlund@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Dynamo eller generator ? Du blander tingene sammen. Nogen generatorer har indbygget "relæ". Har du en generator eller en dynamo ?
Du skal købe kul til en 12 volts dynamo, hvis det er sådan én du har.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) majlund Member
Skrev for 15 years siden | | | |

har dynamo. Og de kul er det noget man nemt selv kan skifte

-------------------------------------------
-=The vw rider in 8700=-
jagtvogn og karmann giha t34
l_majlund@hotmail.com
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så vidt jeg kan se på et af dine billeder har du en dynamo som denne

http://www.partsemporium.co.uk/images/38amp_bay_window_dynamo.JPG

og den har ikke indbygget relæ. Dit laderelæ vil så være monteret på dit ledningsnet (under bagsædet?). Nu ved jeg ikke hvor lang tid bilen har holdt stille, men jeg ville i dit sted prøve at polarisere min dynamo. Fandt lige ham her - han har vist røget et eller andet, men det han siger er nu rigtigt nok.

http://www.youtube.com/watch?v=UYg-8eqU15Y&feature=related

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com

Reply

You must log in to post.