Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Værktøjsspg

Tags:
No tags yet.

(permalink) M_Flow Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Sidder her noget rystet over alle de slibere du har taget liv af , og kom til at tænke på en lærling jeg havde engang .Han var en meget stor fyr , som tog livet af en helt ny 230mm Bosch bare ved at lægge vægten på den ! røgen stod op så det var slut . Behærsk nu din brug med sliberen , så holder de nok længere !
Hilsen ejeren af gammel grøn Bosch 400W ( kun til papskiver)
og 2 blå Bosch 1400W , som alle kører upåklageligt.

(permalink) Rene72 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis det er til at save biler i stykker med, er er bajonetsav et glimrene stykke værktøj.
Af vinkelsliber bruger jeg en makita, den virker..

René

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Rene, jeg køber mit værktøj stille og roligt:) Er trods alt på SU:) Vil gerne både have vinkelsliber og bajonetsav, men indtil videre så er der ikke råd til begge dele - når kvaliteten skal være i orden samtidig:)

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Blå Bosch har virken fin på landet i 10 år den er blevet budt lidt af hvert.
Vedr. skiver mener jeg at de alm.skæreskiver til jern er 2,5 mm. 1 mm skiver ville jeg aldrig bruge til det du bruger dem til M, kun til at lave et lige snit hvor man har styr på tingene, alt andet mener jeg er farligt med de tynde skiver de knækker for nemt hvis der er spændinger i jernet :-) Det ser lidt grimt ud hvis stumper fra skiven rammer en.

(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har brugt adskellige af de tynde skiver, og jeg har endnu ikke knækket sådan en. Men 1 gang skal selvfølgelig være den første

-------------------------------------------
Michael
(permalink) motek Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Som Rene' så rigtig skriver er en bajonetsav et særdeles fortrinligt stykke værktøj til at skære et karosseri op med, jeg har en billig model fra netop Jem & Fusk, den har godtnok været med i krigen, en ombygning af hus med savning af div huller til vinduer & dører med murerstøv til følge, samt savet jeg ved ikke hvor mange karosserier i stumper og stykker, tror den kostede 198,00 kr for 5-6 år siden, og den kører stadigvæk, så det billige kan også godt hvis det bruges rigtig, jeg blæser maskinen ren med let trykluft inden jeg pakker den væk i den org.kuffert.
Tony

(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så fik jeg lige dagens trælse nyhed. Dewalten skal sendes ind til reperation. Dvs at jeg står uden vinkelsliber de næste 3 uger.:( Totalt træls, når man er igang med at skralde en bil. Derfor endte jeg med at købe en af de billige. Så længe den virker 1 dag, så er det ok.

At dewalten skal sendes ind, gør at jeg fremover ikke køber dewalt. Det kan jeg simpelt hen ikke vente på.

Jeg kikkede lige opgså på bajonetsave, men de billige var udsolgt, så derfor blev det vinkelsliber idag.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Heide Member
Skrev for 14 years siden | | | |

køb noget ordentlig istedet :) makita er ganske udemærket, eller hitachi vi sælger begge dele :) og ufattelig få reklamationer/ kan ikke engang huske sidst der var en. det lyder som om du laver et eller andet galt når du slider så mange op. jeg har en derhjemme der er 4 år gammel og de´n har slidt sig gennem ret mange ting. fejler intet.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Lige en lille rettelse.

Det er spændingsfald og ikke strømfald jeg foreslog dig det kunne være (over tlf.)
Jeg har tidligere brændt et par "hilti" boremaskiner af som elektrikerlærling på store byggepladser. Der var langt til byggestrømstavlerne, og i forvejen var der mange meter kabel forud for dem. Det er den sikre død.

Hvis man absolut har brug for at trække en lang forlængerledning, så sørg for at anvend en kabeltromle med stort ledningstværsnit, og ikke de billige modeller med kun 0.5kvadrat kobberledninger. Jo større ledningstværsnit jo bedre.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) 111softtop Member
Skrev for 14 years siden | | | |

i de 16 år jeg har kørt med vinkelsliper har jeg kun taget livet af en gammel makita men køb da bare den billigeste i bilka og mas så bare på og byt den så når den dør de plejer og have god service

-------------------------------------------
111 m. foldetag og 1914ccm under renovering
Type 3 notch 1500S
(permalink) Anders Ejby Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Man kan godt presse sit el-værktøj så det bliver varmt men man skal huske at køle det af inden man slukker for det. Den bedste måde at gøre det på er at lade værktøjet køre uden belastning indtil temperaturen er faldet til normal temperatur. Så kan den lille blæser, der sidder inden i værktøjet, kan fjerne varmen fra spolen da det er den der bliver varm. Jeg har ødelagt 2 stk. el-værktøj og det har været gearene der er gået i stykker.

-------------------------------------------
E-mail: Hejby@hotmail.com
Tlf: 28693049
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Dem jeg har brændt af, er ikke blevet varme stille og roligt. De er blevet varme MEGET pludselig, hvorefter der kom hvid røg ud af dem. Vi snakker på omkring 3 sec. Det er derfor at det højst sandsynligt passer meget godt med det Rasser siger.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har 6 stk Makita, de virker og kan presses hårdt.
Til biler bruger jeg en stor vinkel sliber, de er bygget til hård brug og kan presses meget mere end en lille vinkel sliber.
På mit arbejder er levetiden for en Bosch vinkel sliber i gennemsnit 3 mdr!!!!!!
6 timers arbejde hver dag i glasfiberstøv med medarbejdere som "presser" skiven imod glasfiber materiale kan selv ikke den dyreste vinkel sliber holde til, det er klart støv o.s.v. ikke er guf for en vinkel sliber i længden.
mvh jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg må se hvad der sker med den dewalt. Tror dog jeg vil kikke efter en Makita i stedet for.

Med det du siger, Jesper, så er det også muligt at det er skidt fra de gamle biler jeg skralder:)

1 ting er i hvert fald sikkert. Jeg gider simpelt hen ikke mere at de brænder sammen for et godt ord.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Sagaen fortsætter.

Har endnu ikke fundet en Makita, så jeg købte en af de billige, så jeg kunne komme videre. 1 skrue, 1 dørbeslag og 30cm karosskæring (fra bagruden og frem imod døren) = 1 stk billig vinkelsliber mere færdig.

Jeg forsøgte endda den her gang, slet ikke at presse. Den kørte fuld hastighed hele vejen. De 30cm tog 1 time. 3 gange hen ad sidestykket, løftede jeg den væk for at rense den med trykluft. Men lige lidt hjalp det. Pludselig blev den meget varm, og hvid røg kom ud af den.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) birke Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du er forhekset, uden tvivl...

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Et lille råd som giver de fleste vinkelsliber længre levetid. Et lille pust med luftpistolen efter endt arbejdsdag, så slibestøv kommer ud. Husk den er luftkølet og suger en del skidt med ind som hverken lejer/bøsninger, kul eller kumentator har godt af. Dette minsker også varmen.

-------------------------------------------
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Er du sikker på at du har 230 v i huset ;-)

(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nej det er jeg ikke 100% sikker på. Der kan rent faktisk godt være 220 eller lige derunder.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har lige idag hentet en Hitachi 230mm. Jeg prøvede den lige 2 min (det er blevet halvmørkt) og på de 2 min, skær jeg hele den ene side af. I forhold til den billige er det jo KLART hurtigere:) Dejligt med noget værktøj der virker:)

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Kim Rimer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej simpelt.
Brug kun stor Blå Bosch 2200w 230mm med de tynde skæreskiver i til at skære biler op med. (Kan du ikke smadre..)
De små 125W kan fint bruges til stålbørste kop og hvis du lader være med at klemme så mister omdrejninger, holder sliberen til flere bil renoveringer.

-------------------------------------------
Mobil: 92441400
Mail: KRA@kawasakirobot.dk
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er rent faktisk sådan en jeg allerede HAR smadret, Cab69thisted. Så det kan jeg altså godt:)

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

prøv at kom forbi mig en dag, så får du lige et par af mine 1mm skiver med hjem. Så ved du da om det er dine skiver der er for dårlige. Det kan simpelthen ikke passe at du kan splitte de maskiner så nemt!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Jensen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Bruger du 1 eller helst 1,5mm2 forlængerledning? Hvor lang er din forlængerledning? Bliver den varm når du kører med vinkelsliberen?

(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Rasser, det lyder som en rigtig god ide. Det kan jo være skiverne der er for dårlige.

Min forlængerkabel er en kabeltromle. Jeg er ikke sikker på hvad tykkelse det er, men jeg mistænker det er 0,75mm2. Jeg har ikke lagt mærke til om den bliver varm når jeg kører med den.

Idag prøvede jeg at tilslutte kabeltromlen inde i stuen, i stedet for i kælderen. Det gjorde ingen forskel idag. Jeg gennemgår lige mine længere kabler imorgen, for at finde det tykkeste jeg har:)

-------------------------------------------
Michael

Reply »

You must log in to post.