Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Afregistrering, restaurering, og "re"-registrering?

(permalink) Christian H Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej vwenner :)

Jeg har et par regeltekniske/praktiske spørgsmål, jeg håber i kan hjælpe med!

Efter at have tjent mig trofast hele sommeren, overvejer jeg at tage min type 1 ud af kommission i et års tid, måske to. Planen er at leje mig ind i en garage et sted og ordne lidt begyndende rust, give den ny lak, gennemgå interiøret, kigge motoren igennem, og give den alufælge. Den skal holdes meget original generelt, også motoren, og så bare med nogle old-school alufælge, måske en mild sænkning.

Men hvad skal jeg være opmærksom på? Jeg tænker navnlig på når den skal indregistreres igen - hvad koster sådan noget cirka, som daily driver eller veteran? Hvad med pladerne? Kan jeg få de samme igen efter afregistreringen(har sindsygt gode plader!)? Jeg tager mig selvfølgelig en snak med skat og forsikringen først, men jeg forestiller mig, at der er en del herinde der må have erfaring med sådan noget!

Grunden til at jeg vil have pladerne af den er, at den skal synes til foråret, og samtidig skal der betales forsikring(jeg betaler sådan noget "jeg er ung og dum"-forsikring til en formue), så det kan potentielt blive et dyrt forår. Og så kunne jeg godt tænke mig at give den en kærlig hånd generelt :)

Det er en 1300 fra '69, på en dansk 1200-bund fra '74, og med en AB-motor fra 72(mener jeg).

Al hjælp er værdsat!

Mvh. Christian

-------------------------------------------
Bordeaux VW1300(AB) '69
(permalink) VW-Royce Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Med risiko for at jeg ikke helt har forstået spørgsmålet, vil jeg forsøge at svare:

Jeg ville deponere pladerne hos forsikringsselskabet og derved være sikker på at få dem igen, dette betyder at du kan spare forsikring, men ikke vægtafgift i den periode du bygger på den. Dette kræver dog at den er synet inden, således at synet ikke "render ud" mens plader er deponeret.

Hvis ikke du eksportere den og trækker afgiften ud, skal der ikke betales ny reg.afgift, når du er klar til at køre i den igen, dette skal kun betales ved køretøjer der ikke tidligere har haft danske papirer/plader (gælder dog ikke hvis du foretager konstruktive ændringer, som f.eks. tagchop, større motor, servostyring o.lign.)

Jeg vil dog forsøge at få den om-registreret til veteran inden, for at forsøge at få 8-års syn på vognen og derved spare et syn inden den skal skilles ad.

MVH Royce

-------------------------------------------
Der er ikke tid til at diskriminere, had enhver slambert der står i vejen for dig
(permalink) Split261 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Du kan ikke få de samme plader tilbage, det er et nyt nummer i rækken af de grimme nye eu.
Er det de originale gamle sorte emalje plader eller nogle nyere?
Split

-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) BB_Henrik Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Du skal helt sikkert ikke "snakke" med skat om at karossen er fra 69, og bunden fra 74,
så kommer du til at betale afgift af ændret identitet, typisk 10-15.000 kr.

mvh.
Henrik

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hvis din frosikring er høj, så er det fordi du er i det forkerte selskab. IF eller Topdanamrk giver fine priser til gamle biler.

Din biler jo nu en veteran (fra 74) og så bliver vægtafgiften kun en brøkdel af hvad den ellers har været- Så nu når vægtafgiften og et muligt skift af selskab er i sigte, er der mange penge at spare. Hvis jeg var dig ville jeg hellere beholde pladerne (de koster trods alt 1200kr at generhverve) og så syne den til foråret.....eller er den ved at dø rustdøden? derudover skraber du jo anciennitet sammen hvis du beholder pladerne på....det er jo altid dejligt når man er ung.

Hør på bb henrik.....undlad HELT at kommentere overfor myndighederne hvad din bil er sammensat af....spørger de, så er din bil en 74'er og længere er den ikke.

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis din bil er fra 74, går du da bare motorkontoret og får den registreret til veterankørsel, derved bliver den ikke indkaldt til syn førend den fylder 40 år, det samme kan du gøre med forsikringen, men det kræver at du har en anden bil, og ikke bruger boblen som hverdagsbil

René

-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) Christian H Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej alle

Tusind tak for de mange svar - der er jo tilsyneladende lidt forskellige muligheder at overveje! Super med så meget konstruktivt input!

Split: Det er helt almindelige plader, men et godt nummer. Og man ved jo ikke hvad man får næste gang...

Rene: Jeg har desværre ikke daily driver, så veteranforsikring er udelukket - men måske man skulle få den registreret til veteran, det giver mig dog nogle års tid at løbe på... men kræver det ikke nyt syn, og er der nogle der ved hvad registreringen koster? Jeg går ud fra at man stadig kan deponere pladerne hos forsikringsselskabet?

Hvis jeg opgiver pladerne, er det så stadig muligt at få "kvadratisk" nummerplade bagpå?

Mvh. Christian

-------------------------------------------
Bordeaux VW1300(AB) '69
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så vidt jeg ved er der ingen som deponere plader mere. Ved det fra motorcykler, der er bare ingen dækning i en given periode.

Jeg har veteranforsikret min i banken, og har ingen daily driver.

-------------------------------------------
(permalink) Christian H Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så man beholder pladerne, men er ikke forsikret? Det lyder lidt vildt... du kan jo ikke få plader/regisrering i første omgang, hvis du ikke har tegnet den lovpligtige ansvarsforsikring?

Hvilken bank har du? Det burde måske overvejes...

-------------------------------------------
Bordeaux VW1300(AB) '69
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det der sker er at man kun er ansvarsforsikeret i den periode, som oftest står der med småt, at forsikringsselskabet forbeholder sig ret til et civilt søgsmål, hvis du aligevel køre i perioden og laver en skade, men de dækker i første omgang.

Danske Bank.

-------------------------------------------
(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det koster ikke noget at omregistrere til veterankørsel,

-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Og den skal ikke til syn først. Hvis du afleverer pladerne, kan du godt få den kvdradiske til bagpå, man skal bare gøre opmærksom på det når man henter de nye plader.

René

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Christian H Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Til alle: tak for kyndig vejledning. Jeg overvejer mine muligheder, men jeg er helt sikkert bedre rustet nu!

Mvh. Christian

-------------------------------------------
Bordeaux VW1300(AB) '69
(permalink) tbkcowboy Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Til orientering, så er de nye EU plader friviligt om man ønsker dem eller ej !!!!

-------------------------------------------
1959
tbkcowboy@hotmail.com
40354681 LEMVIG

Reply

You must log in to post.