Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  fra 1300 til 1600

Tags:
No tags yet.

(permalink) crenne Member
Skrev for 15 years siden | | | |

kan man bruge toppene fra 1300 som så skal fræses op eller skal man ha nye topper til den , der skal lige siges at det ikke skal være en tunet motor , bare en 1600 med dobbelt kaburator

-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis standen er i orden, kan du godt bruge dem du har.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) crenne Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ok så skal toppene bare laves til 1600 cyl

-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

men vil du ha effekt af dine karberatorerer så vælg nogen med større ventiler end 1300 topstykker. forestil dig en stor tragt og du skal ha en ltr benzin igennem på en promille af et sekund... ;0)

jo større hul i begge ender jo mere eksplosion , jo mindre jo mindre.

du kan enten lave det lille hul i tragten større eller søge for at det er åbent i længerer tid - gør du ikke dette kan du hælde alt det benzin i du vil uden at det
kommer viderer. i grove træk ..

du kan også øge hastigheden i tragten så det løber lidt hurtigerer igennem, det
gøres enten ved at polerer den indvendigt eller lave den lidt buet..
det er det man kalder portning i folkmunde ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) crenne Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ok

-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Den ombygning med at bygge en 1300 om til 15-1600 var populær da jeg var ung. Det kørte meget godt. Sikkert fordi når man blot borede topperne op, uden at gøre mere. Så havde den egentligt et for lille forbrændingskammer og fik derfor et lidt højere kompressionsforhold.
Men dengang var både topper og blok jo friske og kunne genbruges.
Hvis du laver det er jeg lige ved at sige: Så lad være med at skille blokken ad og skifte lejer og alt muligt.
Spænd blokken efter. Det kan du komme til når cylindrene er afmonterede. Kan krumtappen stadig dreje frit, så byg om og kør.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bo Alstrup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Bornholmer Member
Skrev for 17 timer siden | | |

men vil du ha effekt af dine karberatorerer så vælg nogen med større ventiler end 1300 topstykker. forestil dig en stor tragt og du skal ha en ltr benzin igennem på en promille af et sekund... ;0)

prøv lige at stoppe de kommentare ib

for det første hvis du ikke har forstand på motortuning/optimering så luk røven
og svar på det manden spørger om

og forøvrigt store ventiler er kun godt på omdrejnings motore og det var jo ikke det han spurgte om men derimod om man kunne bygge en 1300 om til 1600

hilsen bo alstrup
der har fået nok af dine provo kommentare ib!!!!! ikke alle er ligeså kloge som dig vel????

-------------------------------------------
Mail boalstrup@stofanet.dk
tlf 25173329
(permalink) mccloud Member
Skrev for 15 years siden | | | |

...også min mening,Ib...du kommentere alt og alle men din viden er jo alligevel meget begrænset, find dig et fuldtidsarbejde eller en kæreste du kan snakke med (om de problemer du har...)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Kæft, så ka´vi lære det, eller finde os en kæreste.
Nu syntes jeg I bliver noget personlige.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) ploug Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hvem er i !

hvis Crenne føler sig trådt over tæerne, så lad ham selv sige det.

ellers pas jeres egen tallerken.

-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Bo Alstrup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det skal forstås på den måde at hvis man ikke kan kommentere ordentligt skal man ikke kommentere overhovedet der er ingen grund til at gøre folk dumme fordi de ikke lige bruger søge funktionen

-------------------------------------------
Mail boalstrup@stofanet.dk
tlf 25173329
(permalink) ploug Member
Skrev for 15 years siden | | | |

men du må godt kommentere i et indlæg uden det har noget med spørgsmålet at gøre ?? og du må også gerne svine folk til ??

jeg forstår ikke din logik..

(stort undskyld til Crenne for denne invasion af hans tråd)

-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Hans Røntved Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Sikke da et humør!!! Og det snart weekend, og solen skinner...

-------------------------------------------
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake
(permalink) crenne Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jamen jamen øøøhhh ok

-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland

Reply

You must log in to post.