Nu kom jeg lige til at kigge de billeder igen, du siger den er med ny justerbar forbro?!
Snyder billederne eller er det en alm. forbro der er monteret på den bund du har lagt billeder ind af?
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Nu kom jeg lige til at kigge de billeder igen, du siger den er med ny justerbar forbro?!
Snyder billederne eller er det en alm. forbro der er monteret på den bund du har lagt billeder ind af?
Så er jeg kommet hjem og er igang med at tømme trailer og bil. Napper lige flere billeder af den nu her.
Et par opdateringer. Rasser havde ret:) Jeg har simpelt hen set forkert på den motor. Om det er pga tidspunktet (mørkt) eller om det bare er mine øjne der ikke kan læse, ved jeg ikke.
VW logoet så ud som et A, og det jeg troede var et S, ja, det viste sig at være et F (1300 40hk enkeltportet motor). Karboratoren er en 30pic2, og dynamoen giver 14,4 volt ud.
Jeg har også checket gearkassen. Det er en AB gearkasse.
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=htmlserv&tmpl=shop_text_csp.html&content=std_technik_getriebetechnik&wkid=13581963210
Niels-Erik. Ang det at få en bil hjem som jeg ikke vil beholde. Ja jeg brænder MEGET for Cobraen, og den kommer ALDRIG til salg. Men der skal nu engang også penge til for at få den lavet, hvilket der ikke er så mange af på SU.
Samtidig så er det jo ikke et let projekt at gå være igang med, så nu har jeg en bil jeg kan kører i til sommer. Når Cobraen så er klar til at blive toldbehandlet, ja, så er der til afgiften ved at sælge Vokaroen.
Rasser, du har ret i det med forbroen. Det opdagede jeg også da den kom helt frem i lyset.
ok, så du troede det var 1600motor, 1500gearkasse, nye bagtromler, justerbar forbro? og i realiteten var det så 1300motor, 1200gearkasse, brugte bagtromler, alm. forbro?
Hvad skal jeg sige Mikael?
-han har temmelig meget ret, ham Rasser hva ;0)
Det er sjovt/lærerigt at læse disse indlæg, og det beviser endnu engang at man skal være velvidende indenfor Vw, eller medbringe en der er det, når man handler, ligesom når man køber andre gamle brugte biler/projekter ellers bliver man let taget i rø...
Hov hov kan i nu opføre jer ordenligt,hvad får man for 3 tons gamle (godt) brugte VW stumper i en "bytte bytte købmands" handel?
West
sikker på han var smc mand? med speciale i luftkølede vw'er? :)
Det sidste billede er bare lidt af de stumper der fulgte med. Har sat 1 kss i kælderen allerede.
"Den er svejset af en SMC mand fra Karlstad som KUN arbejder med Bobler og buggyer."
Ham har jeg da hørt om.... er det ham der hedder Jönsson??? eller er det Svensson..
Karsten
han er da ikk for heldig ham der har svejst den bund den er da ikk særlig pæn men helg og lykke med det "nye" projekt
godt du er glad for din nye bil, men den motor og gearkasse har da ikke været skildt ad længe. Det kan man da tydeligt se på boltene og den omfattende overfladerust på div.
Jeg må sige at hvis du var blevet lovet en 1500 gearkasse, 1600 renoveret motor og justerbar forbro med nye bremsedele, så skal du sgu klage til sælger, for det er det sgu ikke.
Se nu at få den kørende....du drukner jo snart i gammelt skrot derovre :-)
Her er sgu' da et perfekt hjælpemidel for dig Michael, eftersom du ofte befinder dig i de kulsorte svenske skove om vinteren, for at "grave guld" . Pengene er garanteret hurtigt tjænt hjem igen...
http://www.toolspot.co.uk/product/toolzone-head-magnifyer-with-light
M.
Hej Michael... så kom du op og hentede den :) held og lykke med den, og tak for handlen den anden dag :) så må vi se om jeg får bygget nogen hardtoppe af Niels eriks gamle form :) Nu jeg jo ejer af den for 2 gang :)
Ses
D
Motoren er sikkert renoveret, men det er da helt sikkert 7000 mil siden som der står i annoncen på Blocket :-)
Hej Michael, spændende projekt.
Men det ER da en just.forbro..
mvh
Henrik
hej mic..... du har godt nok gang i mange fiber biler,,,, er du gået helt død i den cobra???? det var jo en ønske biler du havde ledt efter i mange år men synes ikke der er sket noget eller er det bare mig :))))) ????
Hej jeg har et par forruder til Karmann ghia stående ,så det bliver ikke noget problem.
mvh Bjarne
Bjarne, send mig en mail. Så finder vi ud af det.
Micha Racing, Jeg er bestemt ikke gået kold i Cobraen. Da jeg købte den, var jeg jo på ingen måde klar til at bygge den med det samme. Men prisen på den gjorde at jeg slog til:) Den bund jeg købte hjem, er ikke den bund jeg skal bruge, fordi den er for kort. Og så skal der trods alt også guld til at bygge den:)
Men der sker da lidt hele tiden. Jeg finder nye stumper til den stille og roligt.
skriv noget mere denne tråd er bare MEGA fed at følge med i og hho det er IKKE en justerbarforbro, hvordan ser du det?
Virring, nu er der jo ikke så meget at skrive. Jeg har idag været igang med at rydde op i kælderen, så jeg kan få projektet derned. Så snart jeg er klar til det, går jeg for alvor igang med det.
Men jeg skal da nok holde jer opdateret, med hvordan det går.
Jeg ligger i sengen pt, Tom. Maveproblemer. Har været syg i 14 dage nu.
Du bliver da ikke en dag over 40 så syg som du ofte er!!!!
Helt enig, Hendrix. For 7 år siden, havde jeg salmonellaforgiftning. Derfor slår det hårdt når jeg for maveproblemer. Har brugt 12 ruller toiletpapir på 10 dage, og har tabt 5½ kg.:( Så det har været en hård omgang denne gang.