Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Mbechmann's Hemmelighed - Vokaro

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nu kom jeg lige til at kigge de billeder igen, du siger den er med ny justerbar forbro?!
Snyder billederne eller er det en alm. forbro der er monteret på den bund du har lagt billeder ind af?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så er jeg kommet hjem og er igang med at tømme trailer og bil. Napper lige flere billeder af den nu her.

Et par opdateringer. Rasser havde ret:) Jeg har simpelt hen set forkert på den motor. Om det er pga tidspunktet (mørkt) eller om det bare er mine øjne der ikke kan læse, ved jeg ikke.
VW logoet så ud som et A, og det jeg troede var et S, ja, det viste sig at være et F (1300 40hk enkeltportet motor). Karboratoren er en 30pic2, og dynamoen giver 14,4 volt ud.

Jeg har også checket gearkassen. Det er en AB gearkasse.
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=htmlserv&tmpl=shop_text_csp.html&content=std_technik_getriebetechnik&wkid=13581963210

Niels-Erik. Ang det at få en bil hjem som jeg ikke vil beholde. Ja jeg brænder MEGET for Cobraen, og den kommer ALDRIG til salg. Men der skal nu engang også penge til for at få den lavet, hvilket der ikke er så mange af på SU.
Samtidig så er det jo ikke et let projekt at gå være igang med, så nu har jeg en bil jeg kan kører i til sommer. Når Cobraen så er klar til at blive toldbehandlet, ja, så er der til afgiften ved at sælge Vokaroen.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Rasser, du har ret i det med forbroen. Det opdagede jeg også da den kom helt frem i lyset.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ok, så du troede det var 1600motor, 1500gearkasse, nye bagtromler, justerbar forbro? og i realiteten var det så 1300motor, 1200gearkasse, brugte bagtromler, alm. forbro?

Hvad skal jeg sige Mikael?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) ThaRock Member
Skrev for 14 years siden | | | |

-han har temmelig meget ret, ham Rasser hva ;0)

Det er sjovt/lærerigt at læse disse indlæg, og det beviser endnu engang at man skal være velvidende indenfor Vw, eller medbringe en der er det, når man handler, ligesom når man køber andre gamle brugte biler/projekter ellers bliver man let taget i rø...

(permalink) jpwest Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hov hov kan i nu opføre jer ordenligt,hvad får man for 3 tons gamle (godt) brugte VW stumper i en "bytte bytte købmands" handel?

West

(permalink) nivolo Member
Skrev for 14 years siden | | | |

sikker på han var smc mand? med speciale i luftkølede vw'er? :)

(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så er der flere billeder.

p1140285.jpg
p1140286.jpg
p1140287.jpg
p1140288.jpg
p1140290.jpg
p1140292.jpg
p1140294.jpg
p1140295.jpg
p1140297.jpg
p1140298.jpg
p1140299.jpg
p1140300.jpg
p1140301.jpg
p1140302.jpg
p1140303.jpg
p1140304.jpg
p1140305.jpg
p1140306.jpg
p1140307.jpg
p1140308.jpg
p1140309.jpg
p1140310.jpg
p1140312.jpg
p1140314.jpg

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det sidste billede er bare lidt af de stumper der fulgte med. Har sat 1 kss i kælderen allerede.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 14 years siden | | | |

"Den er svejset af en SMC mand fra Karlstad som KUN arbejder med Bobler og buggyer."
Ham har jeg da hørt om.... er det ham der hedder Jönsson??? eller er det Svensson..

Karsten

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) crenne Member
Skrev for 14 years siden | | | |

han er da ikk for heldig ham der har svejst den bund den er da ikk særlig pæn men helg og lykke med det "nye" projekt

-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

godt du er glad for din nye bil, men den motor og gearkasse har da ikke været skildt ad længe. Det kan man da tydeligt se på boltene og den omfattende overfladerust på div.

Jeg må sige at hvis du var blevet lovet en 1500 gearkasse, 1600 renoveret motor og justerbar forbro med nye bremsedele, så skal du sgu klage til sælger, for det er det sgu ikke.

Se nu at få den kørende....du drukner jo snart i gammelt skrot derovre :-)

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Retrobug Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Her er sgu' da et perfekt hjælpemidel for dig Michael, eftersom du ofte befinder dig i de kulsorte svenske skove om vinteren, for at "grave guld" . Pengene er garanteret hurtigt tjænt hjem igen...

http://www.toolspot.co.uk/product/toolzone-head-magnifyer-with-light

M.

toolzone head magnifyer with light_2.jpg

-------------------------------------------
I'm not impressed easily. Wow! A blue car!
IPhone: 25576904
(permalink) Heide Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Michael... så kom du op og hentede den :) held og lykke med den, og tak for handlen den anden dag :) så må vi se om jeg får bygget nogen hardtoppe af Niels eriks gamle form :) Nu jeg jo ejer af den for 2 gang :)

Ses

D

(permalink) OvalerLars Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Motoren er sikkert renoveret, men det er da helt sikkert 7000 mil siden som der står i annoncen på Blocket :-)

-------------------------------------------
Ovaler1957@gmail.com
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Michael, spændende projekt.

Men det ER da en just.forbro..

mvh
Henrik

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) micha racing Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hej mic..... du har godt nok gang i mange fiber biler,,,, er du gået helt død i den cobra???? det var jo en ønske biler du havde ledt efter i mange år men synes ikke der er sket noget eller er det bare mig :))))) ????

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Karmann57 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej jeg har et par forruder til Karmann ghia stående ,så det bliver ikke noget problem.

mvh Bjarne

-------------------------------------------
57 Karmann Ghia under opbygning.
Tlf. 51379990
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Bjarne, send mig en mail. Så finder vi ud af det.

Micha Racing, Jeg er bestemt ikke gået kold i Cobraen. Da jeg købte den, var jeg jo på ingen måde klar til at bygge den med det samme. Men prisen på den gjorde at jeg slog til:) Den bund jeg købte hjem, er ikke den bund jeg skal bruge, fordi den er for kort. Og så skal der trods alt også guld til at bygge den:)
Men der sker da lidt hele tiden. Jeg finder nye stumper til den stille og roligt.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) virring Member
Skrev for 14 years siden | | | |

skriv noget mere denne tråd er bare MEGA fed at følge med i og hho det er IKKE en justerbarforbro, hvordan ser du det?

-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Virring, nu er der jo ikke så meget at skrive. Jeg har idag været igang med at rydde op i kælderen, så jeg kan få projektet derned. Så snart jeg er klar til det, går jeg for alvor igang med det.

Men jeg skal da nok holde jer opdateret, med hvordan det går.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) tom j Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hva så... er den ved at være køre klar????????

-------------------------------------------

(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg ligger i sengen pt, Tom. Maveproblemer. Har været syg i 14 dage nu.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du bliver da ikke en dag over 40 så syg som du ofte er!!!!

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Helt enig, Hendrix. For 7 år siden, havde jeg salmonellaforgiftning. Derfor slår det hårdt når jeg for maveproblemer. Har brugt 12 ruller toiletpapir på 10 dage, og har tabt 5½ kg.:( Så det har været en hård omgang denne gang.

-------------------------------------------
Michael

Reply »

You must log in to post.