Meget, det er simpelthen for tåbeligt.
Nu har jeg fremsendt kataloger fra 1958, 1965 oig 1967 til Runa med BRM og Albert spejle. Sammen med en forklaring om at lakken på bilen altså er den orignale.
Aalborg 248442 seksogtyve
Meget, det er simpelthen for tåbeligt.
Nu har jeg fremsendt kataloger fra 1958, 1965 oig 1967 til Runa med BRM og Albert spejle. Sammen med en forklaring om at lakken på bilen altså er den orignale.
hva regner du med ??? en skamsænket bil på alufælge ???
det har intet med dit såkaldte "udstyr" at gøre , det er fordi den er sænket og har
alufælge , og grim lak - og that's it
du skulle haft en skideballe af dimmension for overhovedet at prøve , det
er sådan nogen som dig der ødelægger det for alle os andre , ja undskyld mit vrede
udbrud der er åbentbart ikke andre der tør sige det til dig , men det gør jeg.
du har dummet dig og nu kommer du til at betale for det , og det gør vi andre nok også. tak skal du ha - over and out ;0(
Bornholmer øffede
!!hva regner du med ??? en skamsænket bil på alufælge ???
det har intet med dit såkaldte "udstyr" at gøre , det er fordi den er sænket og har
alufælge , og grim lak - og that's it
du skulle haft en skideballe af dimmension for overhovedet at prøve , det
er sådan nogen som dig der ødelægger det for alle os andre , ja undskyld mit vrede
udbrud der er åbentbart ikke andre der tør sige det til dig , men det gør jeg.
du har dummet dig og nu kommer du til at betale for det , og det gør vi andre nok også. tak skal du ha - over and out ;0(!!
Har set folk mere normale end dig sidde indespærret på Sct.Hans hvis det virkeligt er din mening
West
west skrev:
Har set folk mere normale end dig sidde indespærret på Sct.Hans hvis det virkeligt er din mening
nu var jeg ikke personlig West - og det er jeg aldrig.
men sidder på den lukkede afd og skriver det her ,og har holdt pause
nogen dage med skriveriet af samme grund , men tak for dine rosende ord.
men kan folk ikke regne ud at når der står org biler , så ER det org biler
og ikke noget hovsa (jeg tror nok det går alligevel).
Og skulle vi så ikke lukke rød og grøn stue for idag? Det er jo snart jul, ikk' ?
nu var jeg ikke personlig West - og det er jeg aldrig.
men sidder på den lukkede afd og skriver det her ,og har holdt pause
og ikke noget hovsa (jeg tror nok det går alligevel).
En HELT orginal bil der har været været brugt hvad den blev bygget til i tidernes morgen ,har selv ved MEGET forpasselig brug grim og slidt lak,den har nok på et tidspunkt både været monteret tagbagagere og andre fælge.
Foruden er der ikke mange af overnævnte biler hvor de fleste vitale dele stadig er intakte og dem der sad på fra ny,så kan man jo snakke om orginalitet
West
Og til Zster
Jeg bruger Thisted til mine biler og motorcykler.
Om der er løsningen på dit problem ved jeg ikke,men du kan da prøve
75 91 21 92
West
Bornholmer: Jeg agter ikke at diskutere med dig med den tone du lægger ud med, men et indlæg af den karakter du har sendt mener jeg fortjener et svar.
"hva regner du med ??? en skamsænket bil på alufælge ???"
Jeg vil allerførst henvise til det jeg skrev da jeg startede tråden. Jeg har IKKE behov for "hvad havde du regnet med indlæg!"
"det har intet med dit såkaldte "udstyr" at gøre , det er fordi
den er sænket og har alufælge , og grim lak - og that's it"
Jeg aner virkelig ikke hvor du får den påstand fra. Jeg har heldigvis modtaget en udspecificering sammen med afvisningen, på udspecificeringen står der hvilke punkter der er problemer med.
I blandt disse punkter bliver der ikke nævnt noget som helt om lakeringen på bilen. De stiller spørgsmålstegn ved højden på bilen og hjulenes oprindelse.
Jeg har i dag talt med en assuandør fra selskabet og forklaret lidt om disse punkter. Blandt andet dækmonteringen på bilen. Assurandøren har bedt om dokumentation for fælgene og sidespejlenes oprindelse og dette har jeg fremsendt. Så må det være op til dem at vurdere om min dokumentation er tilstrækkelig.
"du skulle haft en skideballe af dimmension for overhovedet at prøve , det
er sådan nogen som dig der ødelægger det for alle os andre , ja undskyld
mit vrede udbrud der er åbentbart ikke andre der tør sige det til dig ,
men det gør jeg.
du har dummet dig og nu kommer du til at betale for det , og det gør vi
andre nok også. tak skal du ha - over and out ;0("
Du behøver ikke at undskylde din vrede, for det mener du tydeligvis ikke alligevel. Du skal ikke tro at du kan opdrage på mig på den måde og forvente at jeg blot smiler og makker ret efter dine præmisser. Jeg mener at der råder en del sund fornuft når jeg påstår at min bil er original uden ekstraudstyret monteret. Vel og mærke det ekstraudstyr mit forsikringsselskab netop har bedt om dokumentation på.
Hvis du har din sti ren og din bil står 100% original så kommer du ikke til at betale for den dumhed du påstår jeg har begået. For så har du din sti ren. Eller det har du måske ikke? I så fald vil jeg bede dig om at feje foran egen dør først. Det må givetvis være personer der har ombygget veteranbiler, før jeg er kommet til markedet, der står til ansvar for den kritiske indstilling forsikringsselskaberne har til de begæringer de modtager for tiden.
"men sidder på den lukkede afd og skriver det her ,og har holdt pause
og ikke noget hovsa (jeg tror nok det går alligevel). "
Jeg vil gerne låne den spåkugle du kigger i, hvor har jeg skrevet, at jeg har sendt min begæring i ond tro, for at snyde mit forsikringsselskab? Jeg mener at min bil står som originalt, dog med ekstra udstyr. Ekstra udstyr som jeg mener er tidstypisk - hvilket jeg har dokumenteret.
Jeg vælger at se bort fra din kommentar om den lukkede.
Jeg forventer at du holder tonen ren i denne tråd som andre har gjort det. Jeg mener jeg kan tale på andres vejne når jeg siger at vi prøver at holde diskussion saglig - og noget andre i samme situation vil kunne søge frem.
Jeg vil slutte af med at fortælle at jeg er tilhænger af udtrykket "hver sin smag". Jeg har ikke behov for jantelovs-lignelser. Du synes ikke om farven på min bil. Det skal du have lov til. Jeg mener at skønhed ligger i øjnene som ser det. At en lakering har holdt så mange år får mig til at vende fokus på at min bil ikke behøver at ligne et slikket bolche før at den er en fryd for mig at se på. Du har ret til at have en mening om dette, så længe du blot holder denne på et ordentligt plan. Er du konstruktiv om min smag, så er jeg konstruktiv om din. Alt det andet kan jeg ikke bruge til noget og du vil fremover ikke høre et kvæk fra mig hvis det er den måde du vil holde tonen.
Koebmanden -> Tak, det var måske kortere at sige det på den måde :)
JPWest -> Thisted kræver man er 25år desværre, men tak for forslaget. :)
da jeg skulle forsikre min sænkede 58'er, satte jeg 2 donkrafte under for at få det lidt op. Billederne blev taget oppefra og ned og derved var højden vanskelig at vurdere ud fra billederne. Desuden havde jeg tagbagagebærer på og hørte intet til det.
Alufælge og div. ekstraudstyr monterer man efter- også selvom det er tidstypisk ekstraudstyr. Det ved alle vel efterhånden- Du mp jo ikke antage at de ved ligeså meget om vw som du eller andre herinde ved. De kan bare se at fælgene og spejlene ikke svarer overens med det billede de har af en HELT original bil fra den årgang.
Det er muligt du har ret i forbindelse med ekstraudstyret, men det er hovedløst at forsøge at overbevise dem om at det er helt ok....specielt med din alder taget i betragtning- du er på ingen måde attraktiv at forsikre, og bare det du er under 25 gør at du er dybt utilregnelig hvad spritkørsel og race angår. Netop dig med din alder, skal holde sig HELT straight hvis du overhovedet vil i betragtning til en forsikring....nu er jeg så helt sikker på at du ALDRIG har lavet hjulspin og du ALTID overholder fartgrænser og promillegrænser, men det er der rigtig mange i din alder der har meget vanskeligt ved, så du kan vel ikke fortænke forsikringsselskaberne i at være skeptisk overfor dig. De kender dig jo ikke, men de kender din årgang RIGITG godt
Donkrafte under bilen, af med spejle og tagbagagebærer og på med alm. std. fælge- du kunne jo have gjort det istedet for at lave denne tråd.....det havde taget dig den halve tid :-)
ps. undskyld RUNA at jeg fuskede med billederne, hvis i altså læser med :-)
Du har nok ret. Jeg har nu heller aldrig rigtig været til de hjul og kæresten _hader_ tagbagagebæreren. Havde jeg vidst at det ville skabe problemer havde det nok været afmonteret fra start af.
Jeg stikker i garagen og ser hvad jeg kan grave frem.
Hatten af for din ærlige tilgang.
Som en af de eneste, sender du billeder ind af hvordan din bil reelt ser ud. Hvis de ændrer mening, får du forsikret din bil som den er og ikke som den var inden alle ændringerne. Kommer der herefter en skade, vil du derfor ikke fremstå som en der prøver at snyde. Modsat rigtig mange andre.
Jeg forstår ikke den enfoldige kritik..
Thomas: Det er da noget af en udmelding, indirekte at beskylde alle andre for at snyde forsikringsselskaberne ved at sende "falske" billeder ind. Jeg vil vove den påstand at langt langt de fleste ikke snyder med deres billeder når bilerne skal forsikres.
Jeg synes det er meget uheldigt at komme med en sådan udmelding på andres vejne uden nogen som helst form for dokumentation.
come on warp....prøv at kigge i projekttråden og biler købes/sælges. 99% af de biler der har større motor, flotte fælge og skamsænkning er da uden forsikringens kendskab. Der er jo ingen der vil veteranforsikre den slags, så det kræver da ikke den udvidede ledvogtereksamen at der bliver fusket i krogene.....næh ikke engang i krogene du.....helt åbenlyst til beskuelse af alle der gider åbne trådene
Hendrixxx: Hvis du læser hvad både Thomas og jeg skriver så er det snyd med billeder vi snakker om.
...ikke hvilke fælge bilen er godkendt med eller motor eller noget andet, men om folk snyder med billeder.
(har selv en bil som er godkendt af forsikringen med ikke-originale fælge, men det betyder da ikke at jeg har snydt med de billeder jeg har sendt ind)
oki my bad....
Anybody want to come over, I have popcorn and cola ready, and this on the large skærm, so we can keep watching and reading ! :=)
Better than Robinson or Glamour !!
Yankiebar -> Jeg tænkte præcis det samme. Det er næsten bedre end når damen ser Paradise Hotel / 2900 Happiness. Noget siger mig at forsikring er et følsomt enme for mange. Der mangler muligheden for at trådstarter kan lukke tråden...
Har netop været til generalforsamling i MHS. (Motor Historisk Samråd)
Det er en Paraply org. for alle bilklubber for veteranbiler/motorcykler.
Det er bl MHS skyld vi har 1/4 vægtafgift-8års syn-lav reg. afgift på biler over 35 år-tidstypiske no pl. (sorte)ingen dieselpartikkelfilter på veteraner.
De gør et KÆMPE lobby arb. i dk og Bryssel så vi kan køre i DATIDENS biler på
NUTIDENS veje.
Der vil fremover blive set STRENGT på anvendelsen af veterankøretøjer og det gælder alla forsikringsselskaber. Læs jeres Police (lejligheds anvendelse)
En org. veteranbil er ORG. som ved 1. reg. og ikke noget ombygget/tagsænket/smallet
shit med motorydelse over 20%,de kan køre på lukkede anlæg eller må betale alm. forsikring (hvis der overhoved er selskaber der vil ha dem.)De skal ikke ødelægge det for os andre!!!!
Husk der er ingen dækning hvis bilen er ULOVLIG det gælder både ANSVAR og KASKO.
Måske betaler forsikringer for ansvaraskaden i 1. omgang,men der er set flere tilfælde hvor regningen er sendt videre(gæt selv til hvem). Det kan være meget
store beløb for ikke at tænke på hvis der er personskade.
sludder og vrøvl Zster- det her kaldes debat og vwnette ville da være røvkedeligt uden. Desuden er der da også noget at lære i tråden hvis man står og skal have sin bil forsikret.....
Der er ingen grund til at blive kællingefornærmet eller noget. Debat er sundt og det der giver krydderi på vwnettet.
Hendrixx -> Jeg er ik kællingefornærmet overhovedet :) Men jeg synes det er spændende at se at et sådan emne kan bringe så stærke følelser frem. Dog synes jeg de sidste par indlæg ikke har været så konstruktive. Derfor kunne jeg godt bruge en lukke knap. Mange tråde rinder ud i sandet og bliver uinteressante for "nye" læsere når debatter ender som det desværre ofte ender på internettet.
FVEE -> Jeg er helt klar over hvilket lobbyarbejde der bliver udført. Havde jeg til tanke at bruge min bil til andet end hobbykørsel så var den da selvfølgelig også registreret som almindelig bil. Den er ude at vende når solen skinner og vejret er for godt til at sidde hjemme. En tur i skoven med tæppe og en seksløber. Det er ligepræcis det jeg mener en veteranbil og dertilhørende forsikring er til for.
Det jeg stiller spørgsmålstegn ved da jeg startede tråden var mit ekstraudstyr, der som jeg går udfra du har forstået i løbet af tråden, er tidstypisk i følge mit hovede og de kataloger der ligger til offentlig brug på internettet.
Høhø :) og så er det endda sandt :D
...en bemærkning til Ib Bornholmer´s kommentar: Ib har jo stort set ret,...men men men Ib, vær´ mere saglig i din kritik...det der med at pisse ned på folk,det gør du tit,slemt dreng...sig det på en anden måde uden at folk føler sig krænket. Diskussion og debat på vw-nettet er vigtig,men gerne på en konstruktiv måde/tone. God bedring,Ib!
Claus
You must log in to post.