Har set mange der bygger deres type4 motor om til type1 blæs.. mit spørgsmål er så om man også kan gøre det den anden vej? Altså lave en type1 om til type4 blæs? Vil nmlig gerne have en fladere motor så den ikke fylder så meget i højden.
Har set mange der bygger deres type4 motor om til type1 blæs.. mit spørgsmål er så om man også kan gøre det den anden vej? Altså lave en type1 om til type4 blæs? Vil nmlig gerne have en fladere motor så den ikke fylder så meget i højden.
Tror ikke du kan gøre det den vej, men du kan godt bygge en type 1 om til en type 3 (hvis jeg altså husker ret). Den er fladere end en almindelig type 1.
Okay.. den ska være så flad som muligt nemlig..
hov nu jeg har dig sku vi så stadig byttekøbmand med mine modular??
Ja ja da. Check din mail:)
arrhh troede ikke du var så hurtig=)tillykke med vokaro'en forresten=)
Hehe tak. Den er nu fed sådan en vokaro. Og den skal nok blive rigtig fin at kører i:)
...også muligt den anden vej,sorry Mbechmann,type 4 blæs på en type 1 motor, se CSPs hjemmeside og div. andre,...men kvaliten af de blæsersysteme er ikke altid fremragende (til gengæld altid dyrt)
McCloud
mccloud...hmm har luret på csp og kan kun finde upright conversion kit til type4 så man kan bruge type1 blæs.. hvor finder du det modsatte??
står på side 208 i CSP´s katolog, best.nr. 198240100.
McCloud
HVORFOR..?Jeg forstår ikke .. hvorfor den skal være lavere...
Når du søger på det best.nr på csp hjemmeside, så kommer følgende op:
det er noget porsche blæs der kommer på det best. nr..
bobby green ska være til en bobbel pick-up volksrod om man vil=) så ville ha den så flad så muligt for at få mere dybde i ladet=)
lige et lille bugselecta billede af planen=)
Hvorfor ikke bare bruge en type3 motor??
...oki,Hassan, har jeg misforstået,...du kigger efter en flad løsning lige som på eks.en 914 /bus/type3 osv. ...har jeg aldrig set i en bobbel...men jeg ved at Volkswagen har lavet en lille pick-up under kriegen, hvor de bare lavede om på luftfilteren så den blev lidt lavere,men det er nok ikke nok til det du har gang i ?!?
warp.. jamen ville også have en type3/4 motor men hvis nu man kunne lave type1 om til type3/4 blæs ville det være nemmere når nu jeg har en fin type1 1600..
men kan man sætte skjolde og alt det fra en type3 på en type1 blok? har st der er en der har noget tilsalg herinde nemlig..
for hvis man ser bort fra generator placering ligner denne da en type1 motor??
Type 3 engine 33kW/45HP-40kW/54HP
Type 3 engines are configured like Type 1 engines and differ only with respect to ancillary components. The fan sits flat behind the engine and the oil cooler sits flat on the engine, thus promoting the expression "flat engine". It was supplied with single or twin carburettors, and also with an injection system. The engine number is stamped above near the casing separation joint.
Identification letters
ohne 1500ccm 33kW/45HP
K 1500ccm 33kW/45HP
T 1600ccm 40kW/54HP
U 1600ccm 40kW/54HP
det er da et forsøg værd
Du kommer til at mangle røret til oliepåfyldningen, der er hul i type 3 blokken til det.
mvh.
Henrik
er olie påfyldningen det eneste problem ved det??? for så tør jeg godt forsøge..
Du skal også have en prop i hullet hvor olietrykskontakten sidder. Den sidder nemlig på oliekøleren på en Type 3. Men ellers er de ens.
hva hvis man bruger en oliekøler der ikke er fra type 3??
eller kan man ikke lade olietrykskontakten sidde uden at sætte stikket på???
You must log in to post.