Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  type1 og type4 motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hassan Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Har set mange der bygger deres type4 motor om til type1 blæs.. mit spørgsmål er så om man også kan gøre det den anden vej? Altså lave en type1 om til type4 blæs? Vil nmlig gerne have en fladere motor så den ikke fylder så meget i højden.

-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tror ikke du kan gøre det den vej, men du kan godt bygge en type 1 om til en type 3 (hvis jeg altså husker ret). Den er fladere end en almindelig type 1.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Hassan Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Okay.. den ska være så flad som muligt nemlig..

-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) Hassan Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hov nu jeg har dig sku vi så stadig byttekøbmand med mine modular??

-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja ja da. Check din mail:)

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Hassan Member
Skrev for 14 years siden | | | |

arrhh troede ikke du var så hurtig=)tillykke med vokaro'en forresten=)

-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hehe tak. Den er nu fed sådan en vokaro. Og den skal nok blive rigtig fin at kører i:)

-------------------------------------------
Michael
(permalink) mccloud Member
Skrev for 14 years siden | | | |

...også muligt den anden vej,sorry Mbechmann,type 4 blæs på en type 1 motor, se CSPs hjemmeside og div. andre,...men kvaliten af de blæsersysteme er ikke altid fremragende (til gengæld altid dyrt)
McCloud

(permalink) Hassan Member
Skrev for 14 years siden | | | |

mccloud...hmm har luret på csp og kan kun finde upright conversion kit til type4 så man kan bruge type1 blæs.. hvor finder du det modsatte??

-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) mccloud Member
Skrev for 14 years siden | | | |

står på side 208 i CSP´s katolog, best.nr. 198240100.
McCloud

(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

HVORFOR..?Jeg forstår ikke .. hvorfor den skal være lavere...

-------------------------------------------
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Når du søger på det best.nr på csp hjemmeside, så kommer følgende op:

http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=40887992013&rub1=Engine&rub2=Cooling%20System%2CType%2D1%20Cooling%20Systems&artnr=17703a&pn=0&sort=&all=

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Hassan Member
Skrev for 14 years siden | | | |

det er noget porsche blæs der kommer på det best. nr..

bobby green ska være til en bobbel pick-up volksrod om man vil=) så ville ha den så flad så muligt for at få mere dybde i ladet=)

1303pickup.jpg

-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) Hassan Member
Skrev for 14 years siden | | | |

lige et lille bugselecta billede af planen=)

-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvorfor ikke bare bruge en type3 motor??

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) mccloud Member
Skrev for 14 years siden | | | |

...oki,Hassan, har jeg misforstået,...du kigger efter en flad løsning lige som på eks.en 914 /bus/type3 osv. ...har jeg aldrig set i en bobbel...men jeg ved at Volkswagen har lavet en lille pick-up under kriegen, hvor de bare lavede om på luftfilteren så den blev lidt lavere,men det er nok ikke nok til det du har gang i ?!?

(permalink) Hassan Member
Skrev for 14 years siden | | | |

warp.. jamen ville også have en type3/4 motor men hvis nu man kunne lave type1 om til type3/4 blæs ville det være nemmere når nu jeg har en fin type1 1600..

-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) Hassan Member
Skrev for 14 years siden | | | |

men kan man sætte skjolde og alt det fra en type3 på en type1 blok? har st der er en der har noget tilsalg herinde nemlig..

1574613436_0d93ced195.jpg

-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) Hassan Member
Skrev for 14 years siden | | | |

for hvis man ser bort fra generator placering ligner denne da en type1 motor??

-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 14 years siden | | | |

Type 3 engine 33kW/45HP-40kW/54HP

Type 3 engines are configured like Type 1 engines and differ only with respect to ancillary components. The fan sits flat behind the engine and the oil cooler sits flat on the engine, thus promoting the expression "flat engine". It was supplied with single or twin carburettors, and also with an injection system. The engine number is stamped above near the casing separation joint.

Identification letters

ohne 1500ccm 33kW/45HP
K 1500ccm 33kW/45HP
T 1600ccm 40kW/54HP
U 1600ccm 40kW/54HP

det er da et forsøg værd

(permalink) BB_Henrik Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du kommer til at mangle røret til oliepåfyldningen, der er hul i type 3 blokken til det.
mvh.
Henrik

(permalink) Hassan Member
Skrev for 14 years siden | | | |

er olie påfyldningen det eneste problem ved det??? for så tør jeg godt forsøge..

-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) vwanders Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du skal også have en prop i hullet hvor olietrykskontakten sidder. Den sidder nemlig på oliekøleren på en Type 3. Men ellers er de ens.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Hassan Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hva hvis man bruger en oliekøler der ikke er fra type 3??

-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) Hassan Member
Skrev for 14 years siden | | | |

eller kan man ikke lade olietrykskontakten sidde uden at sætte stikket på???

-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com

Reply

You must log in to post.