Den store forskel er sådan set bare karburator, manifold, udstødning og tænding/ladeanlæg.
Så det er kun det ydre, og det er jo bare 'bolt on'
Der er sikkert varianter af industrimotorer, der ikke lige er til at bruge.
Jeg har en 126 motor i min 65' bus, altså en 1600 enkeltportet, den kom fra en pumpe.
For at få den i min bus, så skiftede jeg:
udstødning til bustype,
varmekasser istedet for jrør
ny kobling (den der sad på kunne godt bruges, men nyt kom på)
30 pict2 karburator og passende manifold
alm strømfordeler og tændspole
generator og passende generator fod
og senere et dobbelportet blæserhus (det med hundehuset)
jeg kører uden termostat, altså fuld køling altid.(ellers er der lige lidt der)
Den kører fint og trækker bussen op på 120-130 km/t (dog med 1500 boble gearkasse uden reduktionsbokse)
Jeg ville ikke lægge en 30hk i en bus, hellere en 1500 eller 1600.
Tror godt motoren kan holde, det er mere om du kan holde det ud...life in slow lane...forever!
Ronnie