Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  spørgsmål til bagbremser

Tags:
No tags yet.

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg er sgu ved at være lidt irriteret over mit valg af gearkasse/bagbremser.

Jeg har sat en 70'er gearkasse på min 64'er bund (type1) Dertil har jeg valgt at konvertere til 5 huls. Ankerpladerne er identiske med dem der sad på trækakslerne i forvejen bare i bedre stand og resten er nyt. Jeg har std. hjulcylinger og 30mm bakker og nye 5-hulstromler. Tromlerne er smallere end 4-huls tromlerne, så dertil kommer en spacer mellem tromle og centermøtrik.

JEg kan uden videre montere tromlen i bund, men når centermøtrikken spændes, låser tromlen sig ubehjælpeligt fast- lidt som om den presses i bund og låser mod ankerpladen eller bremsebakkerne. Bremsebakkerne er jeg ret sikre på er de rigtige (altså 30mm) og tromlen glider som sagt fint over og i bund på akslen.

Er der nogen der har erfaring med at der skal en spacer over akslen på indersiden af tromlen og evt. hvor mange mm skal den være. Mit bud er 2-3mm såfremt det er løsningen.

Nogen bud?

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) got the herbie Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hej hendrixxx ved godt det er et dumt spørgsmål men er det nye belægninger eller bremsesko ? og er de justeret helt ind ?

-------------------------------------------
venligst
Anders Larsen
21810460
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Da jeg købet min bil var det en gearkasse med lange aksler, 30mm huls tromler og dertilhørende ankerplader, som var monteret på den. Og der var også anvendt den spacer mellem møtrik og tromle. Det gav ingen problemer overhovedet, og det er præcis samme opsætning som du selv kører med her.

Har akslerne været afmonteret eller rykket ud af gearkassen...
Kunne en af fulcrum pladerne være faldet ud, eller have vendt sig inde i sidegearet der sidder i differentialet, og derved låse akslen når du spænder tromlen?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja det kunne være en mulighed Rasser, men problemet er identisk i begge sider, så jeg tror næsten jeg kan udelukke det skulle være et problem i den ende, men man kan jo aldrig vide. Akslerne har ikke været afmonteret og manchetterne er originale, så sammenholdt med at gearkassen ikke har kørt ret mange km, så tror jeg aldrig den har været skildt ad. Det skal lige siges af det er en 12/1300 gearkasse med lange aksler.

Jeg har læst lidt omkring det, og hvis man laver IRS konvertering så skal der en spacer på indersiden af tromlen på 3mm. Men igen det er på IRS.

Jeg var været med til at lave konverteringen på en 1500 gearkasse hvoder der heller ikke var nogen problemer, men jeg må lige en tur på værkstedet og måle forskellen på anlægsfladerne fra 4-hulstromlerne og 5 hulstromlerne.

Herbie- det er nye bremsebakker og der er justeret i bund og tromlen går glat over og i bund- de låser først når centermøtrikken spændes

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) vwanders Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis nu du spænder stille og roligt mens tromlerne drejer, så kan du måske ramme punktet hvor de begynder at ramme noget. Hvis du så drejer dem nogle gange og skiller det ad, så må du kunne se nogle skrabemærker der hvor de rammer?

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jo men den eneste umiddelbare grund, er at tromlen kan spændes dybere end ankerpladen. Det var nu mere om der er nogen der har oplevet at der skal en spacer på indersiden af tromlen, som ved irs-konvertering??? jeg synes ikke selv jeg har opleet noget lignende.

Jeg prøver lige at kigge imorgen, for at være helt sikker på at det er tromlen der kan monteres i spænd på ankerpladen. Selve bremsebakker osv er monteret korrekt...så meget kan jeg ihvertfald sige med sikkerhed

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

nu har jeg målt lidt på sagerne igen efter det har stået stille lidt tid.

Jeg har målt lidt på de 4 huls tromler der passer uden problemer. Diameteren er den samme, strålerne er perfekte i pasform og 5 huls tromlerne passer til 30mm bremsebakker....MEN hvis jeg måler fra anlægsfladen på indersiden (ved strålerne) og frem til anlægsfladen på ved ankerpladen er der 3-4mm forskel- altså der mangler 3-4mm på den nye tromler. Er de rnogen der har erfaring med at der skal en spacer på både inder- og yderside??

Jeg har 2 sæt 5 huls tromler og de måler samme afstand begge sæt.

Er der nogen der har erfaring med ovenstående??

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis jeg ellers var sikker på at der ikke manglede noget, f.eks. inde bag lejet. Så ville jeg ikke betænke mig på at få lavet en spacer.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) mccloud Member
Skrev for 14 years siden | | | |

...

(permalink) bugservice Member
Skrev for 14 years siden | | | |

problemet er sikkert at du har sat 30mm bakker på en ankerplade der er til 40mm bakker ??

er der juster huller i ankerpladen ??

Dennis

-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jeps de er huller til justering i ankerpladerne- hvad så nu?? spacer eller nye ankerplader??

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616

Reply

You must log in to post.