Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bøde 158.054 kr....

Tags:
No tags yet.

(permalink) jakob356 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak til Henrik for link til klippet. Meget interessant.

Udemærket og interessant argumentation fra "Hendrixx" også. Tak for det.

Lidt tankevækkende, det med de 20%: Hvis jeg sætter en gammel sur 44hk 1300 AB motor fra lageret i min type 1, der kører med en 30hk 1200 D motor, er jeg allerede kriminel.. Så det vil jeg så lade være med, indtil den dag, der er brug for det ;-)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja så øger du jo effekten med 47% og hvis man så spørger en politiker, så er du jo allerede ude i "vanvidskørsel" bare du triller ned af vejen :)
En D-motor har vel i øvrigt 34HK, så det er jo kun 33%. Men stadigt fuldstændig ude i skoven. Bare at du kan tænke tanken ! Har du sådan et vilddyr stående på lager. Hvordan kan du sove om natten ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) micha racing Member
Skrev for 15 years siden | | | |

80% af alle er vel langt over 20% og nogen måske oppe på 6-800%

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nu har vi jo nok heller ikke alle detaljerne i den hiastorie med Forden. Men hvis det var mig, ville jeg søge fri process, og så køre en sag mod T&S. Det er jo fuldstændig ude i hampen, med en bøde på 40 lange (afgiften er svær at vurdere, da vi ikke ved hvad de er gået ud fra.) Det er jo billigere at køre en mor med barnevogn ned i et fodgængerfelt! Det lugter meget af at man vil "statuere et eksempel" Endvidere er det jo helt galt at manden ikke må køre i sin bil som den er bagefter. Hvem har bestemt det ? Hvis det er en eller anden tilfældig A+ mand er det jo osse forkert, da vedkommende sansynligvis ikke har nogen som helst grundlag for at kunne vurdere om bilen er i forsvarlig stand (læs teknisk egnet) Hvis der er nogen, der i sådan en situation skal/kan vurdere om bilen "hænger sammen" er det en af de få steder som kan rallysyne biler eller DTI/JTI.

Jeg kunne faktisk godt tænke mig at tale med den fyr, så hvis der er nogen der kender ham, må de godt give ham mit nummer.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja Farmer....historien er nok mere nuanceret end hvad vi ved, så det kunne da være sjovt at få lidt mere info om bil og bøde/vurderingsproces.

Da jeg havde erhvervsret på handelsskolen, sagde den kloge lærer: lovgivning er firkantet, ufleksibelt og rammer så bredt så muligt. Når det er sagt, så er der altid nogen der rammes skævt/uretfærdigt.....i denne sag er 20% forøgelsen jo nok ikke tiltænkt vw'er :-)

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Scharling Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Farmer du kan sende ham en besked her, De har også noget pm værk.
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=19681

-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Skotte fra Arhus. Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Mit spørgsmål er? hvis det er så en stor problem i Dk med det ung det tuner deres bil hvorfor er det stadig lovlig at kobe alt det tuning kits , udstødning ,turbo´s og så videre du har lyst til selvom myndigheder vil udmærket godt hvor det skal bruges til . Stop import af dele , luk Thansen ,Na men fuck de vil gerne også tjenter lidt skat og få masser af penge i bode .

Lidt fra den sur skotte.

-------------------------------------------
61 Type 1.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Du må jo også købe en bil der kan køre 200, men du må ikke køre mere end 130. Narko er også forbudt, men det er der nogen bruger alligevel.
Hvis man forbyder handel med dele. Så finder vi nok andre metoder.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nu skal jeg da kige høre om de regler er lavet om, uden jeg har hørt nået.

Hvis man nu tager en af vores gamle 1300 motor. Må man så ik tune på den lige så tosset man vil, bare man holder sig til de 1300ccm. Feks sætte andre toppe på større ventiler, lellet svinghjul, anden knast, og så et par weber på. Er det ik lovligt nok. Jeg er så lidt usikker på om man må bygge en turbo på, men det mener jeg altså godt man må, på de gamle motor vi arbejder på. De er jo ikke inde i de forrenings krav de stiller til feks den Ford der snakkes om.
Er jeg helt forkert på den.

-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Du siger sgu da noget Frank... Er det mon samvittigheden der gør jeg ikke kan sove??

Lars

-------------------------------------------
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tjah, måske flere vil gå kit-car-vejen....

Der er jo (forhåbentlig?) ikke nogen regel om, at man ikke må lette dytten for mere end 20% vægt.
Og det må jo gi' samme resultat - måske undtaget topfart, da der ikke følger tilsvarende højere max-omdrejningstal med ved vægtsænkning....

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nej det er fordi du har vand i kælderen.

Jo mr.M 50kg. Så er det synspligtigt og synsvirksomheden skal overvære vejningen :)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Skotte fra Arhus. Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ha ha ,det har du ret i Frank.

-------------------------------------------
61 Type 1.
(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ahahhhahaha bare det ikke er vand i hovedet.
Lars

-------------------------------------------
(permalink) Søndergaard Member
Skrev for 15 years siden | | | |

For mange år siden fik en kammerat til mig synet en ford escort 1600 med standard 75hk. der var tunet til 112hk. Og i syningshallen havde de sagt til ham at hvis den havde 150hk. ville de se nogle andre bremser på den. Men det ville så kræve at han betalte afgift af de større bremser.. Men hvis man derimod lagde en anden motor i måtte den kun være forøget med 20% effektforøgelse
Men den regel er der måske ikke mere??
Mikael

-------------------------------------------
Mikaelsvw@gmail.vom
60738804
vw roadster - T2 Panelvan
(permalink) Hummel Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Mikael Det samme er sket for en kollega til mig, dog med opel kadett C. Men de kan jo finde bremser fra en model med større motor også betale afgiften så de må kører med det..

Der findes jo ikke nogen Gamle bobler der er orginalt monteret med store bremser beregnet til 100-200+ heste... Bare der gjorde...

Findes der godkendelses papirer der vil godkende et par 944T bremser på en 1303'er? Eller er det helt hen i skoven??

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 15 years siden | | | |

er det bare mig der er lidt plinge-ling..??
hvordan kommer man til at se det.... der sker ikke en skid med linket andet en jeg ryger ind på bilgalleri.....!!!
leo-pol

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

I "gamle dage" før synshallerne blev privatiserede, tog de lokale synsledere i de enkelte synshaller hos SBI, nogen beslutninger på egen hånd, rundt omkring i Danmark.
Hvis en mand havde lavet en fornuftig tunet og velkørende bil, kunne man slippe afsted med meget. Min tidligere type1 med 2,6L motor, er synet på den måde.
Det samme gælder f.eks. for en type1 ombygget til roadster.
Den går ikke mere. Da synshallerne blev privatiserede var der mange der troede at tingene ville blive lempeligere.
Men det omvendte er sket. Færdselsstyrelsen har langsomt implementeret en art "arbejd efter reglerne" holdning. Jeg føler selv at jeg hele tiden går rundt med en lænke om halsen. Selv Applus har fået kniven for struben, selv om Færdselsstyrelsen har holdt hånden over dem længe. Man kan ikke tage selvstændige beslutninger mere.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hummel Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Frank A: Så det simpelthen umuligt at få min bil synet som den står?? 1303, 944T bremser, type 4 2413cc motor???

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Møgelmose Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hummel - du bliver formentligt slæbt ud bagved og skudt

-------------------------------------------
Aalborg 248442 seksogtyve
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nej Hummel. Men det - kan - indebære, at du må en tur til Tyskland for at få en Tüv på bilen. Medmindre Færdselsstyrelsen ligger inde med et fortilfælde som de kan henholde sig til. dette gælder mest bremser og affjedring. Motoren er for såvidt ikke noget problem.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja Hummel, ikke for at være lyseslukker, det tror jeg 99% sikkert er umuligt.
Jeg har ihvertfald bremser på min bil. Købt fra Kerscher. Og de Tüv papirer der er med til dem, er kun til at bruge ude på toilettet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hummel Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja tænkte det sku nok :( Men troede der TUV papirer fra kerscher var gode nok, også var min plan egentlig at få fat i dem også bevise at ombygningen kan lade sig gøre TUV godkendt...

Farmer: Skal jeg så bare lade vær med at nævne den er på 2413cc, men bare at det er 1700cc. Jeg vil bare gerne have det skrevet ned i syns papirerne så jeg har min ryg fri hvis politiet går hen og stopper mig....

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Og Farmer hvor i tyskland skal jeg henvende mig for at få det Tuv godkendelser, og koster det ikke en krig?

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Farmer: Har du nogen idé om hvad Tüv i Tyskland skal have for sådan en omgang? ...altså hvor de gennemgår bilen fra ende til anden, banker numre i, godkender osv.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com

Reply »

You must log in to post.