Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bøde 158.054 kr....

Tags:
No tags yet.

(permalink) lic2plz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hendrixx.
Tror du misforstår mig, jeg mener IKKE det er ok at køre ræs på offentlig gade osv...forklarer bare hvordan verden ser ud, set med unge øjne, og det ændrer IKKE en skid at de forsøger at lovgive sig ud af dette problem..der skal andre metoder til end dem de pt bruger!!!verden ville være et dejligt sted hvis ALLE bare fulgte reglerne, desværre er der nogen der ikke gør, og i dette tilfælde er det jo ikke 2 unge mænd der har fået en sjov ide... men et helt land fuld af unge...gudekomplex eller ej.. se tingene i øjnene, og GØR NOGET VED DET!!! det de pt forsøger virker jo ikke vel??så prøv en anden løsning!!
Du stikker jo heller ikke fingrene i en stikkontakt med strøm i 2 gange i træk, anden gang slukker du for strømen..
Det med Springstof, det kan jeg godt hjælpe dig med..jetjageren nok også ,fomel 1 må du tænke dig til , og så vil jeg gerne vide hvordan man springer FLADSKÆRM*griner*

Bang:
Det lyder dæleme dejligt, så mangler vi bare noget nær kbh...

lic2plz

-------------------------------------------
license2plz@hotmail.com
Copenhagen aircoolers
Mobil:28457159
(permalink) Allan 2000 Frb Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Bechmann ingen grund til at blive misundelig fordi hans bil er færdig og køre sure mand

-------------------------------------------
allangottsche@gmail.com
+4520401518
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hvis de sender en regning til alle omtalte lovovertræderer på 100000 kr eller mere , så skal det nok virke , tro mig - det er jo ikke en scooter de får snuppet ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hehe Frank. Jeg er måske en gammel sur mand, netop fordi jeg selv kørte galt 2 gange indenfor de første 6 mdr jeg havde bil:) Totaltskadede begge biler. Jeg kender kun alt for godt, hvad det vil sige at kører med hovedet under armen.

Jeg betalte også prisen. Jeg mistede mit kørerkort i 1 år. Jeg tog ved lærer af det, hvilket jeg da også håber den mand her gør.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hehe Allan, det var en af de bedre.

Kom også lige til at tænke på at i USA må man kun kører bil de første 2 år, hvis der sidder en som er over 21, og som har kørt bil i 3 år, ved siden af. Det virker nu meget godt.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hæhæ ja det er fanme skæg.....springe fladskærm :-) den får sgu lov at stå, for det er da en slåfejl der er til at grine af :-)

Nå, men nu når alle bilfora har hver deres tråd der hedder "bøde 158.054kr", så er der nok nogen der betænker sig....dem med omløb i hovedet gør- de andre har bare ufatteligt store nosser.

Fik jeg taget min bil og først kunne få den igen når jeg havde lagt 160k så tror jeg sgu jeg havde lært lektien. Som et lille kuriosum, kan det også lige nævnes at kørte han galt ville samme regning komme uanset, og forsikringen ville ikke dække en rygende fis. Alt dette er nemt tilgængelig info. og her er det så at man må træffe sit valg. Jeg her ihvertfald truffet mit valg for længe siden og jeg har ikke kr. til at prøve det nummer- jeg kender trods alt en del strissere og de er faktisk ikke så dumme som mange går og håber på....og de er FULDSTÆNDIG ligeglade med om du bliver forgældet og skal bo i en et-værelses lejlighed på Lolland indtil du er 72år. De er åbenbart trætte af unge der kører som idioter og har set det gå galt nok gange!!!! Men sjovt nok så har folk der ikke arbejder med traumatologi eller præhospitalt en helt anden tilgang til det.

Rigtig mange unge ser også tingene sort og hvidt. Kører man glt så overlever eller dør man, men hele gråzonen hvor man ligger måneder i respirator, 3mdr på ryggen med brækket bækken hvor man er tvungen til at skide i et hul i sengen osv osv tænker ingen over. Der findes intet mere nedværdigende end at skulle ligge og skide i sengen eller en pose foran div. sygeplejersker.....det forløb holder mig fra at køre osm idiot!!!

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Brian Kold Member
Skrev for 14 years siden | | | |

larsson... nu ved vi begge to at en bil som hans nok har kørt ræs visse steder... men det er jo ikke det der er sagen her... kender rent faktist et par stykker der har lavet en hel masse ved deres biler og IKKE køre ræs både lovligt eller ulovligt... men lad det nu ligge..

bang... ikke for at fornærmer dig for du har ikke gjordt mig noget eller det og for at det jeg nu skriver ikke kommer til at lyde forkert for det er skam venligt ment og vil ikke svine dig til... så håber nu at andre folk forstår det osse...

ja! giver dig ret i at ræs skal holdes på bane...det er ligeså klogt sagt som mange andre har sagt det!!! problemet er bare at man ikke vil give tilladese til en bane nolge steder... har selv i over 10 år været med til at få det indført for som så mange andre VIL VI gerne have en bane man kunne kører på...men kan da med glæde sige at pga af de mange års arb er vi da noget det skridt videre at der bliver kørt 5-6 ræs om året på lukkede veje... og at politiet og dem på borgen har være ude og se og er blevet mere medgørlige... men der er laaaaaaaaaaaaang vej endnu... i sv er deres bane et kanon hit... og den har man også brugt som eks... men igen det er ikke det denne tråd handler om...

kan kun stadig sige at det med politiet gør sit job... ja det kan der være noget om... så skal den betjent bare ikke sidde og sige at han ved en masse om at tune og det ene og det andet når igen klaphatten ikke ved hvordan man udtaler sig og hvor mange heste den hans bil... og at motor og bremser på bilen ikke passer sammen... ved det mener jeg at bremserne var for små som han gav udtryk for... lige på den bil som der blev taget sad der andre og bedre bremser på om de var store nok ved jeg ikke det udtaler jeg mig ikke om.. men de var ikke standart... har set meget andet hvor der er langt stor motor i men stadig små bremser...

og ja han skulle da nok have lavet bilen så den kunne godkendes med det... men i dette lorte land man bor i kan man som jeg skrev ikke engang skifte luftfilter uden det er ulovligt og de kan kassere den...

men de kunne jo sænke deres latterlige afgifter så kunne det være og jeg skriver DET KUNNE VÆRE at der ikke blev tunet så mange biler fordi folk så kunne købe den store model!!

igen et surt opstød for en der passer til sit navn...:-)

-------------------------------------------
da jeg var ung ville jeg også være en evo-bobbel = Porsche

bugmonkeys..
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hmm ..hvordan kan det løses, det med race og hk i bilen.
Ja i motorcyklensverden er der en begrensning hvad du må køre de første år du har kørekort, måske man skulle tag ved lære der.

-------------------------------------------
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Baner løser nok ikke meget, der vil stadig være nogen som syntes det er for dyrt, for begrænsende, for lidt "out law" osv.

Problemet er at vi taler om unge mænd.
Hjernen er først færdig udviklet omkring de 25 og det sidste der udvikles er de frontale dele hvor konsekvens og evnen til at regne ting ud sidder.

SÅ cykler til alle under 25, så ville min forsikringspræmie også falde ;-)

TeddyC

-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) SoLow Member
Skrev for 14 years siden | | | |

som et sidespring til det med baner og problematikken idet.. hvis nu man vender tilbage til det som hele overskriften handler om..

Hvordan ville det så mon komme til at se ud hvis man skulle betale for følgende eks.

VW type 1 -65 1200

nu med:
andre bremser
1914 motor
alufælge (som i 99% ikke er originale udstyrsfælge)
justerbar undervogn

bare små ændringer, men ændringer som rigtig mange har som minimum !!

Forestil jer bøden og afgiften på det, og pas så på hvem det er i kalder Tsvansen folk.. vi er jo bare CSP folk selv så ;-)

-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar

ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!
(permalink) Brian Kold Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ja lad os det...

fint med mig at der ikke er baner så skal folk bare ikke brokke sig på sådanne indlæg... men der syntes jeg det er fint hvis politiet så slog hårdt ned på dem der kørte ræs på åben gade end på bane...

kunne være man skulle smader hele kbh ligesom de gjordte for at få et hus... så kan det være at vi kan få en bane hvis vi lå og kørte ræs og brændte dæk af på rådhuspladsen og lavede dækkast efter politiet....

men kan se at teddy er inden i det med baner og hvor meget det koster at komme ind...et tip kig på sv... der er der stort set ikke mere gaderæs efter banen er kommet...

og ja giver teddy ret der vil altid være nolge der køre ræs på gaden... ligesom der er nolge der altid vil køre for stærkt,stjæle,fuske med bilerne,tune,kneppe naboens kone,osv osv... men så er det også fair nok de får en stor straf!!

nå igen et surt opstød:-) og det sidste fra mig for det her er noget man kan blive ved med at snakke frem og tilbage om... og til sidst ender det med at vi finder ud af hvem der skød jfk...:-)

-------------------------------------------
da jeg var ung ville jeg også være en evo-bobbel = Porsche

bugmonkeys..
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg er glad for at min buggy ikke findes mere!!-Jeg ville aldrig kunne betale bøde+ afgift for mine små 180hk i en buggy!!
Den Peugeot 206cc jeg har nu er 100% origial i motorummet-Og det bliver den ved med at være (hvem gider tune en forhjulstrækker??)

-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Solmex Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg synes faktisk den unge fyr i indlægget tager det noget pænere end den ældre herre, som kørte 180 i en 90 km-zone i sin volvo... Han var da en klaphat!

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) retrosmed Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hvis det hele skal gå rigtigt til skal der laves en tillægsafgift på merværdi
ikke som nu hvor det er ny afgift
det skulle så afspejle den merværdi som bilen har hvis den skulle sælges
hvem kører hvor hurtig og hvorhen er jo ligegyltigt i denne sag det er der andre regler for
jeg har som harley kører gennem 15 år rodet med det her lort til bevistløshed
der kan alle(næsten)ombygninger godt indregistres hvis du smider mønten
men afgiftvuderingener er også der ude i skoven
min 65 vw skulle gerne ende med en 1600 turbo motor så jeg tager chancen ligesom alle andre bare mine 2 cent

-------------------------------------------
type 1 85` 2110 oxy
harley custom bagger.tlf 20741811
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Bechmann, det er altså ligeså farligt for trafiksikkerheden at køre i en gammel balje der bremser skævt, har dårligt lys, og måske oveni købet er voldsænket, og kører på (meget) smalle forhjul, så den ikke kan stå fast under en katastrofebremsning, som den pågældende Ford.
Forskellen er, at "din" døjer med at komme over 100 kmt, hvorimod "hans" først begynder at leve over 100 kmt.
Det gør som nævnt ikke "din" mere lovlig end "hans"
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Torben, det er jeg faktisk helt enig i. Har dog en enkelt tilføjelse. Farten dræber. Dvs hans problemer bliver i den grad større ved højere fart. Uden at kende manden, så er det jo netop sådan en bil der lægger op til agressiv kørsel - som i sidste ende koster menneskeliv.

Men du har da ret. Det gør da ikke "min" bil mere lovlig af den grund.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) SoLow Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Og når det så er sagt Bechmann, så prøv at kigge tilbage på bare de sidste 10 dødsulykker der har været... Ikke en eneste tunet bil var med i ulykkerne, det har alle sammen været ganske almindelige og kedelige hverdagsbiler.
I næsten alle de ulykker hvor unge kører galt pga høj fart er det i fars Astra eller mondeo som hverken var sænket eller tunet, men som derimod ikke kunne holde vejgreb ved 160 km/t med standard 14" og en knægt på 18 uden erfaring.
aggressiv kørsel er farligere i en morfar bil end i en som er bygget til det..

-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar

ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Aggressiv kørsel er farligt i hvilken som helst bil. Det er netop det der er min pointe. Det bliver ikke dog bedre af at det foregår ved 250kmt, fremfor ved 100kmt. Der er større chance for at skade andre, ved 250.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) SoLow Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ham sagen så handler om kørte 40 km/t og standsede for rødt lys !!

hele sagens kerne er jo at det er ulovligt at ændre på sin bil, for biler kan dræbe nærmest uanset stand og HK... kan ikke se hvorfor det skal være ulovligt at smide 300 Hk i en bil som han har gjort, når bare det er gjort ordenligt.. der er sgu mere fare ved at smide 100 HK i en boble som hverken kan styre eller bremse derfter !!

Hvorfor skal det være mere ulovligt at BYGGE en bil med 300 hk, end at KØBE en bil med 300 hk ?!?!?

-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar

ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Solow:
Det er fordi nogle kloge hoveder har vedtaget at alm. Danskere er for dumme til at bygge biler og fordi de så ikke får penge for ombygningen!
I danmark må man ikke bygge biler-Det har landets skatte og afgift politik slået fast, godt og grundigt-Og selv de firmaer som har forsøgt er stoppet hurtigt igen, medmindre bilerne kun er til export.
Prøv at se hvilke biler alm menesker bygger og køre lovligt med i andre lande.Der skal man heller ikke købe 3 biler og give staten de 2 for at få en bil, som man skal herhjemme.

-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Fjels-Aircooler Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Skal man være bruger på bilgalleri for at se klippet?

-------------------------------------------


40607123 - 9620 Aalestrup
(permalink) tom j Member
Skrev for 14 years siden | | | |

-------------------------------------------

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvorfor skal det være mere ulovligt at BYGGE en bil med 300 hk, end at KØBE en bil med 300 hk ?!?!?

Jamen det må du da også!!!! det skal bare gøres rigtigt med de rigtige dele og godkendelser- så er det jo ikke noget problem. Hvis du køber en færdigbygget bil med 300hk, så har fabrikanten jo testet bilen i hoved og røv og den er blevet godkendt til brug på de danske veje. Det er vel ikke for meget forlangt at man kan dokumenterer at ens hjemmebyg er lavet ordentligt og forsvarligt.

Jeg kan godt med det ene øje se at det er skide irriterende at man må slå hvad som helst sammen på den anden side af sundet og køre med det, men hvorfor skal vi sætte vores standard efter laveste fællesnævner? Det giver dig jo trods alt en sikkerhed for at din kone og børn ikke bliver mast ned af en bil der er uforsvarligt bygget.

Grunden til at Kevin ikke kan få godkendt sin bil selvom han betaler hele beløbet, kan jo kun tyde på at bilen er sat sammen af dele der samlet falder under standarden for hvad vi have kørende på de danske veje.

Det er jo ikke for sjov at der findes teknologisk institut osv.- eller er det bare endnu et af statens påfund til at undertrykke ungdommen?

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) t2Finn Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Motor og bremser og de ting skal jo passe sammen. Jeg har ikke noget imod hvis de biler man ser på vejene er "vilde" men med en uden hjerne bag rattet som ikke ved hvad sikkerhed er så mener jeg han skulle blive i garagen med sin bil. Jeg vil blive meget gal hvis en jeg kender bliver kørt ned eller dør pga.den som kørte bilen ikke ved hvad han laver. Så mere kontrol på vejene. Ja jeg ved godt man måske træder nogen over tæerne men sådan er vi jo forskællige.

-------------------------------------------
(Er du fuld så tag bussen hjem)
T1 splitbus 1967 1.6 L
Vw Polo 2013
(permalink) Hummel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nu under alt den snak om ombygning og STORE bøder er jeg gået helt hen og fået kolde fødder...

Jeg er ikke typen der kører Race eller kører med hovedet under armen osv. Jeg elsker at bygge bilerog se på ombyggede biler og sågar se Race, men kører det ikke. når jeg ligger alle mine penge i min ombygning af bilen er det for fornøjelsen inde i mit hovedet, at jeg ved min bil har X antal heste og at folk kommer og giver et skulder klap og nogen pæne ord er mere en rigeligt til mig, behøver ikke vise mig frem i traffiken..

Men når man nu om dage kan blive stoppet med 40 km/t holdende for rødt lys og ende ud med en bøde på over 100.000 kr og en bil du aldrig kommer til at kører i igen må jeg indrømme at forventningen til næste sæson ihvertfald ikke er blevet større!! Så skal man til at tage sin bil med rundt til diverse event på auto trailer fordi ligegyldigt hvor pænt du kører på vejen kan de stoppe en og give "i mit hovedet" en fuldstændig overdrevet bøde og samtidig ikke give bilen lov til at køre på vejen...

hvad gør alle jer folk der bygger Vw'er?? Det findes jo ikke nogen godkendelses papirer på ombygninger på en gammel luftkølet, gør der? hvis nu vi siger jeg vil have gjort min 100% lovlig?? hvad skal der så til?? Eller er alle der kører ombygget luftkølet nogen "kriminelle" bastards som tager det som det kommer hvis de bliver stoppet? :-)

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com

Reply »

You must log in to post.