altså, den jeg har kendskab til, samt den jeg selv var med nede for at få igennem møllen dernede, blev gået efter som et syn herhjemme, men selvfølgelig med ekstra opmærksomhed på ikke originale detaljer på bilen. ALT hvad der var ombygget/ej std fik et stempel, lige fra forbro til udstødning. Selv lydniveauet blev målt og skrevet ind i papirerne. - Fælge, - aktuel sporvidde, det hele. Derefter blev bilen prøvet af på offentlig vej, for at se om real life bremsefordelingen passede. Det tog fra kl. 1030 til ca. 1530.
jeg kan ikke huske hvad selve "synsprisen" var, men alt i alt kostede turen ca. 9500 kr. (Det var iøvrigt Kerscher GMBH)
Da vi så kom hjem og stak papirerne i fjæset på Bilinspektøren, (som iøvrigt nærmest havde forlangt bilen bygget tilbage til original) gav han os en sur mine, gik ind og stemplede papirerne. Og så var det det. Bilen kan så godt nok aldrig køres som veteran, pga ombygningerne, men op i anus med det.
Det er bl.a. osse derfor (manglende undersøgelse af bilen) jeg stiller en del spørgsmålstegn ved den behandling ham i Forden har fået.
T