Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type 4 langt slag eller store cylindere.

Tags:
No tags yet.

(permalink) haldex201 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Plumre pinde og plads til knasten.
Hvis man nu valgte en knast til udvekslings vippetøj til en type4 med langt slag 82mm ville det så ikke være nemmere at undgå at skulle bruge de hunde dyre plejlstænger. Chevy 2" søler og CB plejlstænger?

Haldex201

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jow, men de kineserplejlstænger, der findes på markedet i dag, er så billige at det snart ikke kan betale sig andet end at købe dem. Ca. 300 dollars for et sæt.
Jeg har brugt et sæt i min nye motor og jeg sparede 300 gram pr. plejlstang i forhold til std. 2L type4.
Så borede jeg den til 96mm og sparede 200 gram pr. stempel. I runde tal.
Jeg mener jeg sparede 532 gram ialt pr. stempel/plejlstang. Og det er immervæk den vægt der vil rykke krumtappen ud af dens bane. Altså modsat kontravægte på krumtappen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Elnef Member
Skrev for 14 years siden | | | |

For mig virker det som om at du ikke læser det folk skriver ?
Der er ikke nogen nem eller billig vej hvis man vil have langt slag og skrap knast

Et sæt Pauter vippetøj koster ca 500$ så det er jo heller ikke gi væk priser

(permalink) Race-buggy Member
Skrev for 14 years siden | | | |

takker for svaret Elnef.

jeg skal til å bygge 2.4 liter selv

og vurderer web 86B/86C med 104LC

og 44/38 ventiler

44 IDF

og 10,5:1 i kompressjon

200mm svinghjul

bas eksos

kom gjerne med noen innspill

motor skal brukes til gate kjøring

(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

44mm weber og 44mm ventiler? Jeg ville da sætte større karburatorer på, ellers udnytter du da slet ikke potentialet i motoren.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Race-buggy Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hei Rasser. ja det vet jeg, men vil nu bruke di dele jeg har først.
jeg har et sett nye 44 liggende som står et slik kit i

http://www.cbperformance.com/Jan2000.asp

da skulle di flow som 48mm, jeg har god erfaring med slikt kit fra tidligere

motorer jeg har.

prøver så det først, vis ikke blir det et sett 48 IDF senere

(permalink) ford 36 3w Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvad med at overveje et turbo kit på en 2.0 liter type 4. Et turbokit kan købes for rimelige penge . Prøv http://www.vwturbokits.com ,der er en del turbo kit som man kan tilpasse til type 4 ,priser omkring 2500USD. (ca. 13500.- +told-moms-fragt)

Det kunne være en mulighed !

Mvh. Michael

-------------------------------------------
Michael. Strøby v. Køge. Tlf 50509767
(permalink) ford 36 3w Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvad med at overveje et turbo kit på en 2.0 liter type 4. Et turbokit kan købes for rimelige penge . Prøv http://www.vwturbokits.com ,der er en del turbo kit som man kan tilpasse til type 4 ,priser omkring 2500USD. (ca. 13500.- +told-moms-fragt)

Det kunne være en mulighed !

Mvh. Michael

-------------------------------------------
Michael. Strøby v. Køge. Tlf 50509767
(permalink) Race-buggy Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ford 36 3w. det er så et fint tips,men jeg vil så have den som gasser motor uten turbo

(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvordan gik det med motoren, hvad blev specificationerne og hvad gav den af hk og nm

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 13 years siden | | | |


Reply

You must log in to post.