Hvad siger I til dette: http://www.dinepenge.dk/brevkasse/brevkassen-onsdag-17-forhojet-afgift-veteranbiler , det gør det lige lidt dyrere at købe en uden afgift.
Baja buggy 68'er.
Hvad siger I til dette: http://www.dinepenge.dk/brevkasse/brevkassen-onsdag-17-forhojet-afgift-veteranbiler , det gør det lige lidt dyrere at købe en uden afgift.
Ja... det har vi vidst rigtig længe og ja brændstof tillægget er en realitet.
http://vwnettet.dk/topic/152714
Og flere instanser har forsøgt at få det omstødt for veteraner, men det er myndighederne ikke lydhør for.
Ja, så er den jo god nok, det vidste jeg ikke.
Men bliver det lavet om får du selvfølgelig det tilbage du har givet mere for afgiften :-))
Ja, men det skal man nok ikke regne med, når det er told og skat, der sidder på pengene.
det er nok ik lige de ekstra tusinde som gør udfaldet om man vil importere en bil
du oplyser bare din gamle 1200 køre 25 km literen så er den sag lukket :-))
Efter hvad jeg har fået at vide, er det told og skat der bestemmer hvor langt den kører på literen. Det har da også lidt betydning om man skal betale 10 eller 15 tusinde i afgift, hvis det er en billig bil. Kan godt se at det ikke betyder så meget hvis det er 100000, eller 105000kr.
Det er Skat der suverent bestemmer hvad du skal af med. Men, de har en beregningsmodel, som for biler der ikke har oplysninger om km/l fra producenten, tager udgangspunkt i hvad bilen vejer.
Ok.
Men er det ikke noget med, hvis man har hentet bilen før de fandt på dette her, så slipper man???
Nope! du blander tingene sammen, der er også kommet nye told og moms regler. Før var det 5% ialt på import biler over 30 år
nu er der 12% told og 25% moms. og her kan man få det til den gamle takst hvis man kan dokumentere man har købt bilen før reglerne trådte i kraft.. Men det har intet med miljøafgiften at gøre..
Jesper
Ja, os der købte bil før miljøafgiften kom på (og som ikke har nået at få den synet og på plader), vi er blevet bondefanget, og står nu med en ekstra regning på typisk 5-6000kr i afgift, hvis det er en bus. Flot skat!
Ja, det er noget lort, så er der de penge mindre og lave for. Det må da også trække ned i prisen, når folk finder ud af det.
Så ærgrer man sig sgu lidt over man kan være lidt sløv til at få ordnet sådanne nogle ting... WAAH
samurai skrev:
Det må da også trække ned i prisen, når folk finder ud af det
hvorfor , tror da ikke , de i udlandet, sætter deres priser efter at alle biler
skal exporteres til danmark.
og de udenlandske er jo billigerer end de danske , bliver de udenlandske dyrerer , stiger de danske vel bare.
så kan ikke se der er noget der bliver billigerer, tværtimod..
Det kan være det bliver sværere for feks. Svenskere at komme af med biler i den billige ende, men som du siger kan det være de 'danske' bliver mere værd, så der er vel ikke noget der er skidt, uden det er godt for noget andet. Bare en tanke...
ved ikke hvor mange indbyggerer sverige har , men er næsten sikker på de er ligeglade med de sølle 5 mill selvfede danskerer der har fået nye regler ;0)
i sverige bor der 20 indbyggerer pr kvkm
i danmark bor der 116 indbyggerer pr kvkm.
Hej.
Der bliver skrevet:
Der er også kommet nye told og moms regler. Før var det 5% ialt på import biler over 30 år
nu er der 12% told og 25% moms.
MEN MEN...
Told og moms af hvad?? salgspris eller??
Jeg overvejer at hente en bug hjem fra usa.. nogen der kender en shipping agent, der kan få bilen afgiftbehandlet i holland?? og hvad koster det ca at få bilen fragtet hjem til DK, inkl afgiftbehandlingen i holland?(dvs uden den evt afgift der skal betales i holland)men shippnig servicen,inkl fragt og papir arb?
mvh
Lic2plz
tror det er så nyt at sende via holland at du bliver blandt de første , så vi andre kan spørge dig når du har prøvet det , kender ikke til nogen fortilfælde.
ok.
Jamen , lad mig spørge på en anden måde... hvad kostede en hjemtransport inden det med holland kom ind i billedet??... om ikke andet må jeg vel tage fri et par dage, og selv hente den i holland !! efter den er blevet afgiftbehandlet.
lic2plz
Lige for en orden skyld , så er Sverige også ramt af de nye told regler !!!!!
toldreglerne gælder kun ved import fra et ikke EU land
brændstofafgiften gælder alle importbiler fra alle lande.
som Danborn skriver , bland det ikke sammen...
eller skid på det hele og køb dansk , så er der ingen problemer
TOLD
MOMS
AFGIFT
Det er 3 forskellige ting! det lyder til at der bliver rodet meget rundt i det...
TOLD og MOMS betaler du af det bilen har kostet i udlandet+fragtprisen (ca 2000$), Så er der et mellemregnskab der hedder havneomkostninger+div (ca 3000dkr), og til sidst er der så AFGIFT som betales når bilen er synet og skal have nummerplader. Det er HER der er kommet ekstra miljøafgift på.
Det var den hurtige udgave.
Så var det ikke helt forgæves at jeg var 3år om at lave min bus. Tak SKAT.