XS1: Du lægger ord i munden på mig, og putter mig i en bås med nogle jeg ikke hører i blandt. Jeg kan hverken se hvor jeg er forfordelt (tværtimod), eller hvor jeg har spillet i lotteriet.
Jeg hverken benytter mig af min montør-pc på den ene eller anden måde, men alligevel skal jeg beskattes af den fordi den ligger i min firmabil - hvorfor?
Og det handler jo ikke om en "næsten told moms og afgifts fri bil", det drejer sig om at man har købt et køretøj og har fået oplyst en afgift på ca 5-6000kr men inden man når at få bilen synet og betalt afgift, så har de pålagt en ekstra afgift på 5-6000kr oveni.
Og nej det er ikke i orden med den ekstra miljøafgift, klima eller ej. For det er jo tydeligt for enhver at det de forsøger at undgå, det er at folk skal importe gamle golfer osv., og så hamre afsted 20.000-30.000km om året.
I det regnestykke tæller vores veteranbiler jo ikke for ret meget.
Og uanset hvordan man vender og drejer den, så HAVDE jeg jo købt en dyr veteranbil FØR der blev indført ekstra miljøafgit, og bare fordi de pålægger en ekstra miljøafgift så stopper det jo ikke mine planer med at få køretøjet på vejen, så jeg kan komme ud og forurene. Det eneste det gør, er da bare at fodre statskassen med en ekstra 5-6000kr fra eks. mig.
Sagen var en anden hvis jeg stod og skulle købe en bil nu og her, men sådan ligger landet nu engang ikke, jeg HAR købt - og er nu fanget.