Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Afgift.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja når man spiller i lotteriet kan man jo tabe og det er bare træls med de nye bil afgifter . man kan så spørge sig selv hvorfor nogen skal være forfordelte i samfundet med fri PC ,mobiltelefon ,firmabil,internet,madordning og alverdens goder som jeg selv indimellem nyder godt af ,have dog ikke overvejet om jeg også skulle til at have en næsten moms told og afgiftfri veteranbil at kører i også ,så jeg kan grine af alle i andre når jeg kører i den og ikke mindst når jeg sælger igen .tør nu øjnene piger og kom videre
de bliver jo prissat efter salgsværdi i dk, og miljøafgift er der vel ikke noget galt med

(permalink) micha racing Member

brug bendix transport de kan igennem holland ENDNU

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Rasser Member

XS1: Du lægger ord i munden på mig, og putter mig i en bås med nogle jeg ikke hører i blandt. Jeg kan hverken se hvor jeg er forfordelt (tværtimod), eller hvor jeg har spillet i lotteriet.
Jeg hverken benytter mig af min montør-pc på den ene eller anden måde, men alligevel skal jeg beskattes af den fordi den ligger i min firmabil - hvorfor?

Og det handler jo ikke om en "næsten told moms og afgifts fri bil", det drejer sig om at man har købt et køretøj og har fået oplyst en afgift på ca 5-6000kr men inden man når at få bilen synet og betalt afgift, så har de pålagt en ekstra afgift på 5-6000kr oveni.
Og nej det er ikke i orden med den ekstra miljøafgift, klima eller ej. For det er jo tydeligt for enhver at det de forsøger at undgå, det er at folk skal importe gamle golfer osv., og så hamre afsted 20.000-30.000km om året.
I det regnestykke tæller vores veteranbiler jo ikke for ret meget.
Og uanset hvordan man vender og drejer den, så HAVDE jeg jo købt en dyr veteranbil FØR der blev indført ekstra miljøafgit, og bare fordi de pålægger en ekstra miljøafgift så stopper det jo ikke mine planer med at få køretøjet på vejen, så jeg kan komme ud og forurene. Det eneste det gør, er da bare at fodre statskassen med en ekstra 5-6000kr fra eks. mig.
Sagen var en anden hvis jeg stod og skulle købe en bil nu og her, men sådan ligger landet nu engang ikke, jeg HAR købt - og er nu fanget.

1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) kleinbusRonnie Member

Ok, Dennis, vi ses i Skovlunde.

Har det egentlig ok med miljøafgift..hvis man så bare kunne få lov at montere en supermiljøvenlig motor fra en moderne bil eller noget el eller.. og istedet for miljøafgift kunne bruge pengene på at få en miljøvenlig veteranbil.(kunne godt leve med at min vw ikke var luftkølet)
Med nuværende løsning er det ok at svine..bare man betaler for det.
Men ok..det er jo nok noget med at pengepungspolitik har det med at virke.
Ronnie

kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper

Ja du har ret Ronnie, men det der pisser mig af. Det er at de kommer og trækker reglen ned over hovedet på os, nu her EFTER vi har købt. Havde vi nu bare vidst det inden vi handlede køretøjet, så havde jeg nok ikke følt mig så snydt.

Altså som reglen er nu, så er jeg sikker på at den stopper importen af nogle af de billige/gamle biler fra eks. tyskland, men det giver bare ikke mening hvorfor vi skal rammes på veteranbiler der er købt inden reglen kom.

(permalink) Frank_Andersen Member

Og jo der er noget galt med miljøafgifter. De gavner ikke "miljøet" Det er jo ikke sådan at de penge går til at betale driftudgifterne på en luftrenser, der står og kører hele tiden.
De bliver brugt til alt muligt andet. Kald det nu SKAT for pokker. For det er det det hedder !
For år tilbage var der noget der hed "hospitalsvæsenet" I dag hedder det "sundhedvæsenet eller sundhedssektoren" Underligt ikke. Det er fyldt med syge mennesker. Og hvis de var sunde, kom de der jo ikke ?
Og man bliver ikke "sund" fordi man kommer på hospitalet. Hvis man er heldig, bliver man mindre syg.

Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) SorenJ Member

XS1: Nogle gange har jeg indtrykket af at du lever i en parallelverden. Jeg kan slet ikke følge hvad det er du er sur over nu, ud over der er nogen der får mere end dig.

Ronnie: Medieskatten er noget andet end den du tidligere har betalt. Jeg mener at tidligere kunne en husstand slippe afsted med kun at betale skat af fri telefon en gang, nu er den knyttet til hver person i husstanden. Ligeledes var de forhold Rasser omtaler, hvor udstyr til arbejdsrelateret brug var fritaget. Resultatet af alt dette er for mig at jeg stik mod regeringens ønske ender med at arbejde lidt mindre. Jeg ikke længere sidder om aftenen og lige læser noglen mails, skriver notater eller har min telefon åben så man altid lige kan ringe med spørgsmål. Men hey, mere tid på værkstedet.

Ring: 28118212

Frank: Er det noget du planlægger at bruge i et StandUp show engang? for det er sgu godt materiale du har fat i der ;-)

SoerenJ: Du har fat i den lange ende, der er intet der gavner nogen eller noget med den nye mediebeskatning, det eneste den gavner er de røde tal der er på skattekontoen efter de "lettelser" der er indført.

(permalink) samurai Member

Jeg er helt enig Rasser. Jeg går og kigger efter bil i den billige ende, det er hvad pengepungen rækker til, så er det surt hvis man har fundet bilen man har råd til, at der lige ryger måske 5000kg oveni.

Baja buggy 68'er.

Frank: Medieskat går heller ikke til medierne..... Der er tale om en afgift, og dem bruger man ofte adfærdsregulerende. Det er et offentligt administrationsværktøj, som kan oversættes til at have en god skrutrækker på værkstedet (desværre virker det nogle gange som om den kun kan stramme spændebåndet).

Jo men Samurai. Så skal du ikke købe en gammel bil. Så skal du købe en ny eller nyere bil. Det er det billigste.

Kom nok til at generaliserer undskyld ,hører bare på det tuderi så tit med afgifter når man vælger at importere en bil har man vel regnet lidt på sagerne om det kan betale sig desværre er der kommet lidt ekstra oveni det sku bare ærgeligt . det med forfodelingen med Pc firmabil m.m. bruges jo selfølgelig til arbejde men også til meget mere "det ved alle" .skulle man vælge at give skattelettelser til alle dem der ikke har de fordele ?????ville det være mere rimeligt ?

Nej SorenJ. Det er jo det der så vanvittigt. Og vi skal stadigt finde os i at man bruger penge på at producere "Vild med svans" og "hit med sangen" osv.

Samurai: det var ikke helt det jeg mente! jeg synes det er ok at bregrænse importen af gamle biler der kommer til landet for at tjene som pendler/hverdagsbiler - det er noget der rent faktisk kan gavne miljøet.

Som Ronnie også er inde på, så forurener min bil jo ikke mindre af at jeg betaler de 5-6000kr i miljøafgift - så hvad gør den så godt for, for jeg er jo tvunget til at betale den, da jeg i forvejen ejede bilen da den nye lov blev vedtaget (den var blot ikke endreg. og afgiftsbehandlet endnu.
Det giver slet og ret ingen mening (ligesom multimediebeskatningen - derfor jeg drager denne parallel)

XS1:

det med forfodelingen med Pc firmabil m.m. bruges jo selfølgelig til arbejde men også til meget mere "det ved alle" .skulle man vælge at give skattelettelser til alle dem der ikke har de fordele ?????ville det være mere rimeligt ?

Jeg forstår slet ikke hvad du mener med det der. Men du kan tro det eller lade være - jeg bruger ikke min arbejdspc privat!, så hvorfor skal jeg så beskattes med 3000kr pr år bare fordi der er krævet i mit job at jeg har en i min firmabil?

Jeg har en nyere bil, derfor kan jeg jo godt købe en billig vw, hvis den så går i stykker kan jeg vente med at lave den, til pengene er der. Skattefar vil nok ikke vente med de sidsta 5kg, til jeg har råd, he he.

Baja buggy 68'er.

Køb et stykke regnskov og en stor hoveddysse så er i frelst

Det er godt nok noget af en debat jeg har fået sat igang. :-)

Baja buggy 68'er.

Frak: det er multimedielicensen du snakker om her. Det er igen noget helt andet.

Men ellers enig. Det er længe siden der er produceret noget ordentligt fjernsyn, men det er sgu nok hvad langt de fleste danskere egentligt gerne vil have. Udsendelser hvor man skal tænke selv og som måske kunne få en til se verden på en ny måde efterlyser hver gang jeg tænder mit TV uden at have tømmermænd.

Det er 30 år siden man kunne købe en "billig" bobbel. Det koster 10 gange nyprisen at lave dem i stand.
Køb en nyere (86 og frem) i Tyskland. Betal afgiften og nyd hvor godt den kører.

Rasser det betaler dit firma vel? eller du får tilsvarende mere i løn ,ellers er da da bare om at komme videre

Miljøafgift der er ingen der klager over at en ny bil er billigere når den kører langt på literen ,så hvorfor klage når man skal betale for en gammel ??
De 6000 km vi må kører om året i vores gamle benzinsluger biler svarer vel til de en ny bruger på at kører mindst 15000 km om året ,så det er da en ok regel
tænk på dem der har en amerikaner

Nej det gør de så ikke, jeg ved ikke om det er gået hen over hovedet på dig, men der er finanskrise og firmaerne vælter i arbejdskraft. De sætter dagsordenen og du indfinder dig, eller du finder dig i ikke at have et arbejde.
Det er jo ikke firmaets problem at SKAT har lavet en regel der rammer "dig"!

Men ellers er det en fornøjelse at se du har læst og forstået alt det jeg tidligere har skrevet... hmmmm.
Det er som at rende panden mod en mur at prøve at diskutere noget på fornuftig vis med dig.

Og så er det vist nok snak om mediebeskatning og miljøafgifter fra mig i denne omgang. I slipper nu.

intet går hen over hovedet på mig .Det er jeg da ked af at hører rasser, håber ikke de tager mere af din løn
det andet kan sagtens diskuteres på fornuftig vis med mig , tænker måske bare lidt størrer , vi er bare nogen særlinge der gider at kører i gamle forurenene biler der aldrig kan leve op til moderne sikkerheds og miljø krav . det gør vel ikke at vi skal fritages div. afgifter
ellers ville jag da glæde mig til at kunne afkrydse på skattekortet nørd/særlinge fradrag

Det er så det du i forvejen gør ved at betale 1/4 vægtafgift.

(permalink) Danborn Administrator

Det store paradox er jo at vi får 40% afgift, 1/4 vægtafgift, billig forsikring og 8 års syn for at holde vore gamle biler kørende.
Samtidig med at man skal betale en miljø afgift? så xs1 der må være et eller andet du ikke helt har fanget?

Jesper

My drinking team has a racing problem.... 23201389

SSSSSHHHHHHH Det nemlig rigtigt ,men hvor længe går det mon ???
De autonome skal også til at gå på fortovet nu ,hvad skal det da ikke ende med

Reply

You must log in to post.