lad være med at gætte!!!
du skal kontrollere at din benzinpumpe virker- af med slangen ved karburatoren og ned i en flaske med den. Derefter drejer du nøglen og lader den snurre et par omgange. Virker pumpen, er der benzin i flasken.
Derefter skal du sikre dig at den ikke hænger i nåleventilen- altså at svømmehuset fyldes, men også at nåleventilen lukker af når huset er fyldt- ellers render det over og bilen drukner med det samme. Du kan prøve at pille filtret af og hive i gasarmen nogle gange- så skal den gerne give en fin stråle ud af "bruserstangen" som du kan se når du kigger ned i karburatoren- gør der ikke det er enten svømmehuset tomt eller også er acc.pumpen defekt. Hvis du får en anden til at dreje nøglenmens du kigger ned i karburatoren, så skal det ikke vælte op at overløbs studsen- gør det, så hænger din nåleventil og bilen drukner
Hvis alt ovenstående er ok så er fejlen på din tænding.
drej remhjulet så hakket i hjulet peger lodret op- vip fordelerdækslet af og kontorller at rotoren peger mod det lille hak der er i kanten af strømfordeleren, evt. løsn fordeleren og drej den over så den passer- Det er omkring kl 2 den skal pege på. Nu har du cyl. 1 i top og og rotoren peger på cyl.1. Det er ok til at den vil tænde, men den skal lige finjusteres efterfølgende når du har fået den igang.
Dine tændkabler skal sidde 1-4-3-2 og det svarer til kl 2-5-7-11 på fordelerdækslet.
ledningen fra strømfordeleren skal gå til højre side af tændspolen og 12v fra tændingen skal på venstre side- kontroller at der er 12v på den når der er tænding på bilen. Derudover skal der fra venstre side af spolen gå en ledning til din magnetventil og din choker.
Når alt sidder som det skal, så kan du lige vippe fordelerdækslet af og dreje langsomt på remhjulet- hvis du er helt stille kan du se/høre gnisten springe og så er du udelukket alt før fordelerdækslet- Så er der faktisk kun fordelerdæksel, kabler og tændrør tilbage og det er sliddele der kan gå i stykker. Evt kan du teste kabler og tændrør ved at sætte dækslet på igen og skrue tændrørne ud og montere dem i kablet og holde dem mod stel mens du drejer remhjulet igen- så skal det slå en gnist- men ikke holde på rør og kabler for så får du en overraskelse :-)