Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Historiske køretøjer og miljøzoner i Tyskland.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Gustavsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Fra Motorhistorisk Samråd følgende nyheder...

Det er almindeligt kendt, at der i bl.a. Tyskland er indført miljøzoner i et stort antal byer. Det betyder, at motorkøretøjer kun må køre der, hvis de er forsynet med et selvklæbende miljømærke. For at kunne få miljømærket, skal en række tekniske krav opfyldes; – krav som stort set ingen historiske køretøjer kan opfylde.
Det gør imidlertid ikke noget, at historiske køretøjer ikke kan få et miljømærke. De er nemlig undtaget for reglerne.
Hvis man undersøger sagen på FDM’s hjemmeside, får man at vide, at der ingen undtagelser er for historiske køretøjer. Denne oplysning er forkert!
Ifølge Forbundsrådsbeslutning af 30.11.2007, kan historiske motorkøretøjer køre i miljøzoner, hvis følgende betingelser er opfyldt.
Tyske køretøjer: Skal være indregistrerede på røde eller ’07-nummerplader
Køretøjer fra andre EU-lande Skal være mindst 30 år gamle. Må ikke være ”upassende” ombygget, men gerne ombygget ”tidssvarende”. Skal være i god stand. Køretøjets alder skal fremgå af indregistreringsattesten.
Som reglerne er udformede, skal f.eks. et dansk køretøj med andre ord ikke være veteranregistreret for at blive godkendt, blot det opfylder ovenstående krav. Imidlertid kan det ikke afvises, at en registreringsattest, hvoraf det fremgår, at køretøjet er veteranregistreret, kan lette diskussionen med en eventuel emsig politibetjent.
Niels Jonassen

-------------------------------------------


aircooled.cg(@)gmail.com
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 14 years siden | | | |

TAK.. god og nyttig info, go weekend!

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

det er snart ved at være træls at ha en skamsænket costum slæde med storpruhest i , og sikre bremser , men kan da sætte glas i garagen , også kan den bare stå der og se godt ud til fordel for naboen og hans gæster....

siger regler noget om hvad man gør for ikke tidssvarende over 30 år gamle køretøjer , skal de så bare ha et miljømærke som alm nyerer biler, og ja det burde ikke være umuligt at få, men ligefrem katalysator eller partikkelfilter har de jo nok ikke , og ja de samme regler kommer også til danmark om nogen år sikkert.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Gustavsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jo, men se lige denne frase som tysken bruger..
Må ikke være ”upassende” ombygget, men gerne ombygget ”tidssvarende” (jeg forstår det som en ikke permanent ændring)

Se, det tror jeg vil holde liv i bilerne, klubberne og fællesskabet, for det gør jeg kan have "min bil", du "din bil"...Hvis nu VWérne skulle stå med originalt luft i dækkende, hvor mange af dem som nu har en luftkølet ville så have en...

-------------------------------------------


aircooled.cg(@)gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg laver sgu en tidssvarende brænder!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

dvs man skal stå at debaterer med en tysk betjent , på tysk , at alle evt ombygninger der kan være tale om , er alt sammen noget der kunne laves da bilen var 30 år + , jeg ved jeg har ret i mit tilfælde , men at overbevise en tysker på tysk - - forget about it...

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

og ja rasser - 30+ er alligevel 1980 - de fleste fede ting på vores biler , er fra noget der er ældre end det

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Sådan nogle 30 år gamle dæk er alligevel ikke til andet end at fyre op under....

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Gustavsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er primært aldere på bilen der vægtes som jeg forstår det, jeg vil "tro" man til og med Speedster kan gå under disse regler, ved ikke om buggy kan, hvordan holdningen er til dem i Tyskland..

Ja Rasser, gerne uden for min indkørsel, nogen der ligge med et "HÆVESÆT" til en Passat

-------------------------------------------


aircooled.cg(@)gmail.com
(permalink) Kirk... Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jeg plejer at hælde et par liter olie i benzinen og skrue tomgangen op til 4000 rpm når jeg køre ind i tættere bebygget område.....

mere global opvarmning tak...

-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja vi betaler jo samme brændstofafgift på vores veteranbiler, som man gør på en gammel diesel forurenende tysk importeret golf.
Så vi er da nødt til at ty til drastiske midler for at kunne nå og forurene det samme med de få km vi kører. Det er et hårdt job, men når nu skat har pålagt os det, så er det da en selvfølge at man gør et godt forsøg!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Gustavsen: Ring til kommunen, jeg har hørt de godt kan bruge en ekstra sneplov, så kan passaten da bruges til noget fornuftigt. :-)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Gustavsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Warp : Hov Hov :-) Ja det er udmærket, men inden den SKIDE kommune kommer og fjerner sne (de har ikke været her endnu denne vinter) på vores vej, som iøvrigt er meget smal, da det har været en legegade, ja så ved jeg ikke lige... :-) Der er så dybe spor at man ikke kan køre op af sporet mere, hvilket giver lidt af en opgave når bilen skal ind i indkørslen

-------------------------------------------


aircooled.cg(@)gmail.com
(permalink) lasse Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det sku smart, så er det bare holde sporet og slippe rattet :-))

Og den Passat er ikke engang sænket, nej brormand, du skulle låne poloen en tur..sænket 40 mm, kan ikke anbefales..

-------------------------------------------
VW Type 1,1952 Ragtop - VW Type 3,1972 Fastback
lassegustavsen@hotmail.com -2239 4077- Nordjylland

Reply

You must log in to post.