Hej
Varför inte använda ett komplett sett AA-96 cylinderkit? är de av dålig kvalitet?
Hej
Varför inte använda ett komplett sett AA-96 cylinderkit? är de av dålig kvalitet?
Decideret dårlige er de vist ikke. Men Keith Black stemplerne er fine. Så skal man "blot" finde et firma der kan bore de originale cylindre, som er god kvalitet, uden at ødelægge dem.
Jeg har fået boret 8 cylindre på samme tid hos samme firma. Der var fire der kunne bruges. Den værste var en tiendedel konisk og syv hundredele oval.
Et standard 2.0L bus stempel 94mm, 71mm slag, incl ringe og krydspind, vejer ca' 700g
Et AA stempel 96mm, 71mm slag, incl ringe og krydspind, vejer ca' 610g
Målt med konens køkken vægt.... og så tror jeg at Frank kan klare vægten på et Keith Black stempel..
Karsten
Ikke i hovedet, men hvis det er vigtigt har jeg et sæt til lang slaglængde, hvor jeg kan veje et.
Det er lettere end 610 gram. Det forekommer mig 496 gram -noget.
ET KB stempel vejer lidt mindre end AA. Ca. 30 gr. MEN AA er stadigvæk et udmærket stempel efter min mening.
MHT cylindere. De 96 mm cylindere man køber nye nu om dage er 9 ud af 10 gange rent faktisk AA. Nogle ganske få gange kan man opleve at der dukker et sæt Kolbenschmidt op. Hvis det hele bare skal være til UG med kryds og bolle, så bore "vi" gamle 94ere op og køber løse KB stempler, som bla Frank har gjort. Denne løsning er små 2000 dyrere end alm AA, Men cylinderne ER altså bedre, hvis ellers de blir boret ordentligt. Det er egentlig det største problem.
- men igen, til hobbybiler, som måske skal bruge 10 år om at runde 30 000 km. så skal de nok holde jeres tid ud.
T
Så vidt jeg husker så bruger selv Jake Raby AA cylindersæt.
You must log in to post.