Kan jeg putte en standart Type 1 1600 ccm motor i en Type 2 baybus årg 1973??
Vh Per
Tlf.42600960 - syrenvej1@gmail.com - 9310 Vodskov
Kan jeg putte en standart Type 1 1600 ccm motor i en Type 2 baybus årg 1973??
Vh Per
ja.jo. kun vis der er huller til bommen. eller monteres et beslag påmonteret oliepumpen. man kan køre uden bom. fra 72 men det er 109kg der alene hænger på gearkassens ophæng.
købte en 74 bus der hade kørt med motoren kun montert på gearkassen. kørt sådan i 6år
Svar. på over skriften t1-vs-t2
type2 er en transporter. t1. split. ser godt ud. men køre som lort. t2. bay. ser godt. ud og køre som en drøm. t3. ligner og køre som lort. til og med vand på. t4. en forhjultrukken lorte bil også på vand. t5. ????. ;O) ku ik la værd. ;O)
Øh... udseende er en smagssag, men hvor får du det fra at en T3 kører som lort ??
Iøvrigt var T3 luftkølet de første 3 år !!
de 2 jeg har og haft køre dårliger end t2
Nope, den holder nok ikke helt vand... ;-). T3er har ganske glimrende køregenskaber og er nok de sidste rigtige folkevogn (bortset fra lidt vand søføli...)
He,he ... men prøv lige at skrive det på T3nettet. Er spændt på hvad der sker ;)
T2pickup... måske du skulle sætte dine biler istand inden du generaliserer ;-)
Solow. min biler er som de skal være. har kørt type2 de sidste 22år så det er erefaring og min mening. men vi er heldigvis så forskelig. ;O)
Nå!!! Ok men med en type mener jeg en bobbel,Øhh fandt jeg ud af forskellen eller overså jeg lige den:-)???
En T1 er en livsstil nu, før var det jo bare en brugsbil, de kører skam ganske fint, set med øjnene fra dens tids levealder.
Forskellen set i mine øjne er hvad den enkelte ønsker sig, samt hvor mange penge man ønsker at bruge på denne hobby.
Split
Per.. t2pickup svarede på dit spørgsmål i første svar.. Du kan ligge den i hvis boblemotoren har huller forest i blokken til motorbøjlen som den monteres med i en t2 bus.
Som han også skriver kan du montere den uden bøjlen, men det er absolut ikke nogen god løsning ;-)
SoLow - Tak for svaret,så må jeg gøre op med mig selv,hvad jeg så gør:-)
Vh Per
En bobbel 111-112-113 osv. hedder type1
En type2 211 osv jah den hedder type2, altså bus, transporter, pickup osv.
En VW 15-1600 311 hedder type3
En 411-412 hedder type4
VW har brugt det første ciffer som typebetegnelser i mange år.
Så da der kommer en ny model i ? Kalder man dem så pludselig T4 og T5 osv.
Det har mennesker der der yngre end mig så taget til sig og begynder at kalde de ældre modeller for T3-T2-T1 og nogen kalder endda en type4 for T4 !
Så forvirringen er total. Prøv du at gå ind til en VW-forhandler og bed om et topstykke til en T4 2,0 benziner og se hvad du får :)
Just for the record; Har haft en T4 (Caravelle) i 10 år fra ny. Når den en gang skal skiftes ud bliver det til en T5. T4 kører fantastisk også i snevejr
Og T3éren kørte ganske ok da den var ny. Dog lidt sidevindsfølsom. Den sædvanlige omgang med et sæt 40 - 45 mm sænkningsfjedre af fornuftig herkomst, bedre støddæmpere og måske et sæt 7 X 15 eller lign. fælge med passende dæk, så kører den næsten som en gocart, men stadig komfortabel.
- Lav lidt om på sporingen og camberen, og den er stabil til 200+ km/t. Prøv lige at trække en Hiace op på det, hvis du altså tør.
T
Farmer kan du så sige undskyld! en hiace køre som en drøm ja den gør jeg køre ca 65000km i sådanne en om året og den kan uden at blinke køre 165km i timen og hvis den kunne ville jeg ikke have et problem med at køre 200+
Allan
Bagklappen vil blæse ud på en T3 ved omkring 210 km/t.
Jeg kan ikke lige finde billeder, men Porsche har lavet et par stykker med 232HK Porsche motor til noget servicekørsel med reservedele til racerløb. Der var bagklappen forstærket indvendigt fordi den ville blæse op.
Det må være den, der hedder Porsche B32.
Ja det er da den, fedt!
Frank - det er kun i DK vi ikke har brugt betegnelserne T2 og T3.
Jeg har salgsmateriale fra VW (1968) hvori der står T2 ikke at forveksle med type 2.
I det danske salgsmateriale fra samme tid bruger man betegnelsen "Folkevognsrugbrød" og "Folkevognen"
I England hedder en T3 så sjovt nok en T25.
"Prøv du at gå ind til en VW-forhandler og bed om et topstykke til en T4 2,0 benziner og se hvad du får :) "
Den holder stadig ikk den der, for uanset hvor dumme de der reservedelsaber er, vil de spørge om en årgang, og så falder den lidt til jorden.
kører en T3er med nogen af de ændringer Farmeren foreslår , og ja den kører bedre end de fleste andre type2erer , selv en skrabet T4..
men jeg har også fuld komfortpakke i , dvs det ikke er en skramlet gammel kassevogn jeg sammenligner med, T1 får samme tur , og med anden undervogn , og er jeg heldig får den samme kørekomfort som min T3. med undtagelse af dækkomfort , som er stærkt undervudereret. lave lavprofil dæk sucks - thats a faqt, og der er ikke ret meget at gøre ved det.
Ja Gustav, men den hedder jo vel reelt også type25.
Og Solow jeg havde tænkt på det.
frank vw kalder selv deres nye transporter for en T5 , og korrekt de brugte ikke dengang betegnelsen T3 , de gik direkte fra T2 til T4 , og andre har så valgt af fylde det ud med den model der er helt ulig de andre, og kaldt en T25 for en T3..
selvom det slet ikke passer ind i deres system , er det alligevel den mest udbredte internationale betegnelse i dag i de meste af verden. og iøvrigt den mest solgte transporter ever. go with the flow , og drop V.A.G - men antallet af luftkølede T3erer er jo også ret begrænset herinde , så who cares.
I don´t care. You just call them what you like :)
tja i sidste ende er de jo alle en Volkswagen
You must log in to post.