Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bus undervogn

Tags:
No tags yet.

(permalink) Gasa139 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Kører stadigvæk med den originale undervogn på bussen dvs reduktionsbokse 1500 gearkasse og tromlebremser. Det fungerer også rigtigt fint, men på et tidspunkt skal det opdateres med skiver foran og en gearkasse uden reduktionsbokse. Ideen er at det stadigvæk skal være "oldschool" look men med moderne sæt up dvs ikke noget med vild og voldsom sænkning. Hvad skal jeg kigge efter , helst noget bolt on ikke noget med for store konstuktionsændringer
Mv Gasa139

-------------------------------------------
Vw westfalia So 35 1963 / Solgt Sept. 2013
Vw t3 tristar doka 2,1 wbx dj/NU Subaru ej2,2 tlf2624028
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Da jeg havde splitbus kørte jeg selv med straightaxel. Det var en AO gearkasse med type 1 bremser. Hvis jeg skulle vælge denne opsætning en anden gang vulle jeg sætte type3 tromler på, da bremserne er større disse.

Ellers er der den mulighed at sætte bremser fra en 68 - 69 bus på. Det kræver lidt mere arbejde og koster lidt mere, men så får du også 4 ledet bagtøj og bremser der svare til bus.

Jeg ville selv lave det sidst nævnte da det er min overbevisning, at det køre bedre og bremserne er dimensioneret til bus som er noget tungere end både type1 og type3.

Jeg håber at det var til lidt hjælp. Hvis du har nogen spørgsmål er du velkommen til at ringe.

Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Peterwings forslag med 4 ledet bagtøj er også det der kaldes IRS. Det tror jeg også er den bedste løsning for dig.

Hvis du sænker med straightaxel istedet for IRS, vil camberen på baghjulene "gå indad forneden" (jeg kan ikke huske om det er positiv eller negativ camber) med det ser sådan ud \\--// , da du ikke vil have bussen rimelig lav.

Du kan måske spørge Rene Jensen herindefra, han har lige haft samme overvejelser.

Der er jo også Bornholmerens gamle indlæg http://vwnettet.dk/topic/125050 som er rigtig god læsning !!

Hilsen Søren

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün

Reply

You must log in to post.