Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
Med styrestifter i manifold/topstykke ;-)
Jes jes... jeg har jo kikket med på dit projekt (o; så videre udviklingen blev cykeleger i rustfri stål.. så er det bare at bore et 2mm hul, skrue egeret i (den skærer selv gevindet), og klippe den af i den ønskede længde.. det er noget der virker og går aldrig derfra igen.
Lidt er der sket. Jeg fik taget 0,3mm af cylinderne for at opnå en vendehøjde på 1mm, tjekket at ventilerne ikke kom i nærkontakt med stemplerne, opkortet stødstængerne for optimal vippearmsgeometri, modificeret vipppearmene så der er plads til "elefantføder", tilpasset blæsehus og lavet afstandsflanger på 10mm mellem topstykker og manifold, så der er plads til dellorto'erne.
"Blæserhjulet" har jeg svejst og sendt til afbalancering.
Ser godt ud. :-)
Keep up the good work.
Som de fleste - der har været igang med at bygge en ikke helt std. vw motor - ved, er tidsplanen næsten umulig at overholde. Derfor valgte jeg testkøre min hjemmebyggede 4-2-1 "skorsten" på min nuværende 1700 Typ4 (85hk). Det blev til ca' 3000km rundt om i landet, og jeg fik konstateret, at potten krævede ørepropper på længere ture, og især ved kørsel på motorvej. Så lyddæmpningen er noget af det der skal arbejdes med.
Udstødningen er lavet i "rustfri" stål med "muffer" og fikseret med fjedre, for at undgå resonansrevner, og kan skilles ad i 12 dele + løsdele. Så det var spændende idag at afmontere den, for at tjekke for revner og utætheder. Det var tilfredsstillende at kunne konstatere, at teorien holder irl.
Billeder følger..
Viiirrr viiiirrr hosthost vrrrrrrÆÆÆÆÆLL ! :-)
Hej karsten.det remhjul på krumtappen hvor er det købt.eller det er måske hjemmelavet?.mangler et til min 1700w.csp tager 89 euro for et det er lige i overkanten for mig.mvh poul
Det bliver ikke billigere af at håndlave dem skulle jeg lige hilse at sige. Det er jo ikke Empi type 1 grej.
- Du kan købe dem af mig til kr. 685,- + lidt til posten.
Men Karstens er en "hjemmelavet" Powerpulley.
T
jeg har 2 hjemmelavede på hylden - i 2 størrelser til 350 kr , pr stk. Lavet i alu
Så er motoren blevet startet op, justeret og "kørt ind", Dog var der lige en "fejl 40" der skulle rettes. Farmer fik ret, den sagde Viiirrr viiiirrr hosthost vrrrrrrÆÆÆÆÆLL ! :-)
Den halvblinde: "remhjulet" er fra en type1 motor, men modificeret.
Nå hvad var der så galt ???
Vippetøjet på cylinder 4 gik for "stramt", Det kostede en ny aksel, og så var problemet løst. Er du gal jeg glæder mig til at afprøve "skidtet" med hjul under (o;
Det var en god dag i går Karsten. Jeg fik også min startet op. Så begynder det at lysne:)
Glæder mig til at høre hvordan den er på hjul..
Jo jO Papkasser og plasticposer skal nok holde munden lukket på den :-)
Jeg kan ikke forstå, hvorfor du absolut vil have potterne til at ligge bag motoren (?)
T
PS. Der er kommet en bedre oliepåfugl til dig.
Papkasserne er et krav fra konen... ellers var den aldrig kommet ind i forgangen ;o)
Planen er også at fabrikere et "rørsystem" så potterne kommer op at sidde på hver sin side, men inden skal støjniveauet testes, så dette bliver den nemme løsning.
Karsten.
Oliefuglen napper jeg lige ved lejlighed, hvordan ser det ud med 210mm HD koblingstrykfod?
Nå Okej, fair nok.
Den er bestilt, men har ikke hørt mere endnu.
T
Motoren er monteret og vognen prøvekørt rundt i kvarteret..
Fy for sa... den har travl.. (o:
jeg slår snart et smut forbi herning, så kommer jeg sku forbi, vil fanme ha en tur :)
For dælen den gør sig godt med en "AM 1300" gearkasse.... er der nogen der har et speedometer tilsalg, der kan vise 200+ ?
You must log in to post.