Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type 4 motorprojekt

Tags:
No tags yet.

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Topstykkerne er klar.

dsc01247.jpg
dsc01251.jpg

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Med styrestifter i manifold/topstykke ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jes jes... jeg har jo kikket med på dit projekt (o; så videre udviklingen blev cykeleger i rustfri stål.. så er det bare at bore et 2mm hul, skrue egeret i (den skærer selv gevindet), og klippe den af i den ønskede længde.. det er noget der virker og går aldrig derfra igen.

dsc01148.jpg
dsc01150.jpg
dsc01152.jpg

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Lidt er der sket. Jeg fik taget 0,3mm af cylinderne for at opnå en vendehøjde på 1mm, tjekket at ventilerne ikke kom i nærkontakt med stemplerne, opkortet stødstængerne for optimal vippearmsgeometri, modificeret vipppearmene så der er plads til "elefantføder", tilpasset blæsehus og lavet afstandsflanger på 10mm mellem topstykker og manifold, så der er plads til dellorto'erne.
"Blæserhjulet" har jeg svejst og sendt til afbalancering.

dsc01937.jpg
dsc01939.jpg
dsc01935.jpg

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ser godt ud. :-)
Keep up the good work.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Som de fleste - der har været igang med at bygge en ikke helt std. vw motor - ved, er tidsplanen næsten umulig at overholde. Derfor valgte jeg testkøre min hjemmebyggede 4-2-1 "skorsten" på min nuværende 1700 Typ4 (85hk). Det blev til ca' 3000km rundt om i landet, og jeg fik konstateret, at potten krævede ørepropper på længere ture, og især ved kørsel på motorvej. Så lyddæmpningen er noget af det der skal arbejdes med.
Udstødningen er lavet i "rustfri" stål med "muffer" og fikseret med fjedre, for at undgå resonansrevner, og kan skilles ad i 12 dele + løsdele. Så det var spændende idag at afmontere den, for at tjekke for revner og utætheder. Det var tilfredsstillende at kunne konstatere, at teorien holder irl.
Billeder følger..

dsc01977.jpg
dsc01974.jpg
dsc01981.jpg
dsc01983.jpg
dsc01983.jpg
dsc01986.jpg

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 13 years siden | | | |

De sidste forberedelser er gjort, så hvis alt falder i hak, skal motoren startes op i morgen. (o;

dsc02017.jpg

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Viiirrr viiiirrr hosthost vrrrrrrÆÆÆÆÆLL ! :-)

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej karsten.det remhjul på krumtappen hvor er det købt.eller det er måske hjemmelavet?.mangler et til min 1700w.csp tager 89 euro for et det er lige i overkanten for mig.mvh poul

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det bliver ikke billigere af at håndlave dem skulle jeg lige hilse at sige. Det er jo ikke Empi type 1 grej.

- Du kan købe dem af mig til kr. 685,- + lidt til posten.

Men Karstens er en "hjemmelavet" Powerpulley.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) duck Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jeg har 2 hjemmelavede på hylden - i 2 størrelser til 350 kr , pr stk. Lavet i alu

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Så er motoren blevet startet op, justeret og "kørt ind", Dog var der lige en "fejl 40" der skulle rettes. Farmer fik ret, den sagde Viiirrr viiiirrr hosthost vrrrrrrÆÆÆÆÆLL ! :-)

Den halvblinde: "remhjulet" er fra en type1 motor, men modificeret.

dsc02019.jpg

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Kaj Hansen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nå hvad var der så galt ???

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Vippetøjet på cylinder 4 gik for "stramt", Det kostede en ny aksel, og så var problemet løst. Er du gal jeg glæder mig til at afprøve "skidtet" med hjul under (o;

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Blob Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det var en god dag i går Karsten. Jeg fik også min startet op. Så begynder det at lysne:)

(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Glæder mig til at høre hvordan den er på hjul..

-------------------------------------------
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Der arbejdes med lyddæmpningen! :-)

dsc02029.jpg

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jo jO Papkasser og plasticposer skal nok holde munden lukket på den :-)

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg kan ikke forstå, hvorfor du absolut vil have potterne til at ligge bag motoren (?)
T
PS. Der er kommet en bedre oliepåfugl til dig.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Papkasserne er et krav fra konen... ellers var den aldrig kommet ind i forgangen ;o)

Planen er også at fabrikere et "rørsystem" så potterne kommer op at sidde på hver sin side, men inden skal støjniveauet testes, så dette bliver den nemme løsning.

Karsten.

Oliefuglen napper jeg lige ved lejlighed, hvordan ser det ud med 210mm HD koblingstrykfod?

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nå Okej, fair nok.
Den er bestilt, men har ikke hørt mere endnu.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Motoren er monteret og vognen prøvekørt rundt i kvarteret..
Fy for sa... den har travl.. (o:

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Heide Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jeg slår snart et smut forbi herning, så kommer jeg sku forbi, vil fanme ha en tur :)

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 12 years siden | | | |

For dælen den gør sig godt med en "AM 1300" gearkasse.... er der nogen der har et speedometer tilsalg, der kan vise 200+ ?

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*

Reply

You must log in to post.