Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  lade problemer

(permalink) termhlen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hejsa jeg har lidt problemer med at få strøm på bilen.

den lader ik jevnt på mit batteri, den anden aften hvor jeg kørte med lys på brugte den så meget strøm at der til sidst ik var lys på mere jeg kunne se der kom lidt strøm i stød som om den bare kun lader nogle gange.

kan det være min dynamo eller lade relæ eller hvad kan der lige være galt der ???

-------------------------------------------
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Termhlen,

Da din motor er monteret med en dynamo, kan du læse mere her:

http://vwnettet.dk/topic/158329

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) termhlen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

det skal lige siges at min lade lampe ikke lyser når bilen køre

-------------------------------------------
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ok, men til trods for at ladelampen ikke lyser, ville jeg i dit tilfælde stadig starte min fejlsøgning ved at sikre mig at dynamoen virker som den skal.

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Torben har været inde på at hvis du tager alle ledninger af dynamoen, så skal du kunne måle 2 volt på D+ (og stel) ved hurtig tomgang.
Og du kan sætte en stump ledning på DF. Med et voltmeter forbundet til D+ (og stel) kører du hurtig tomgang og holder ledningsstumpen KORTVARIGT mod stel. Det svarer til at laderelæet går amok. Så skal den give 4 gange sin normale volt. Altså små 50 volt.
Kan den det, er det relæet. Og det er relæet i 90% af tilfældene, der er defekt. Nyt på, ikke noget andet brugt lort.
Og forbind det nu rigtigt. Ting smelter med et batteri koblet til.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) termhlen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ja det må jeg lige prøve for hvis jeg sætter tænding på bilen lyser min ladelampe og den går så ud som den skal efter motorstart jeg må ud og måle på pisset

-------------------------------------------
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Mål nu lige om den giver 13-14 volt på batteriet når den kører.
Hvis batteriet er defekt, kan man være ude for at ladeanlæget ikke virker.
Hvis du så tænder alle forbrugerne, lys, visker mv. Så må den ikke falde væsentligt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) termhlen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jamen det gør den jeg har en volt meter på bilen og når jeg tænder for blinket så kan jeg se den falder meget

til omkring 8-9 volt

-------------------------------------------
(permalink) termhlen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jeg kan slet ik lade mit bat.. op over 12v

men jeg har aldrig haft problemer med at bilen ikke kan starte bare jeg ikke bruger lyset på bilen så starter den altid jeg kan se når jeg køre og bruger mit blink så falder den meget som jeg skrev så det kunne jo være der skal et nyt bat.. til måske

-------------------------------------------
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så prøv at lade dit batteri, med et ladeapparat, natten over. Så skal det vise 12,5-13 volt.
Start så bilen og se hvad der sker. Hvis det falder til 8-9 volt, så skal du starte med at købe et nyt batteri.
Har du lavet de målinger vi anviste tidligere ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ja dit batteri er da sikkert skvattet sammen. Ladeanlægget er (næsten) dummyproff og hvis ladelampen ikke lyser så er det sgu dit batteri- du kan da forsøge dig med et andet batteri

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ud fra dit billed i din profil, kunne din bil originalt være 6 volt som så er lavet om til 12 volt. Hvis din starter stadig er 6 volt (?), er den ikke så følsom for et spændingsfald.

Jeg ville nu stadig, hvis jeg var dig, starte med at måle på min dynamo. Lad os få din måling på den så vi kan komme med næste anvisning.

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) termhlen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hej torben ja det er en 6 volt der er lavet om til 12 volt jeg prøver lige om jeg kan måle det en gang i dag

og ja jeg er næsten 100% sikker på det er en 6 volt starter der er på den

-------------------------------------------
(permalink) termhlen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jeg har nu målt på min dynamo og jeg syntes ik der kommer noget udslag så det må være der den er gal, men jeg har fine kul på så det må være en ny dynamo

-------------------------------------------
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Inden du nu udskifter den, så prøv lige at magnetisere den.
Se her: http://www.jan-buchwald.dk/
En VW kører med A-typen

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hvis det er 58'eren som er min gamle, så er det en 1500 gearkasse med 12v starter og synkroniseret 1.gear. Luksus man ikke kunne få dengang i 58 :-)

men har du målt på batteriet mens den står i tomgang (med lidt omdrejninger). Der skal være ca 13v-13,5v med bilen tændt og hvis spændingen på batteriet er under 11,5v når bilen er slukket er batteri dødt

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616

Reply

You must log in to post.