Efter at have renoveret en oval for knap 20 år siden, en Karmann Ghia type 14 i 1999, og det hele solgt da jeg begyndte at få børn, ja da regnede jeg enliligt med at min VW interesse var væk.. For 2 år siden blev min kone syg, var på noget genoptræning, og da jeg sad der og surfede på nettet, fik jeg bare lyst til en boble cabriolet, og hvorfor ikke! jeg fandt så denne 69er på vej hjem fra USA, og faldt for farven der ikke var som alle andre.. og købte bilen.
Importeret juni 2008 fra Californien. Total adskilt og renoveret november 2008 - september 09, og div. pladedele skiftet, alt gennemgået renoveret, skiftet, omforcromet eller forniklet.
Jeg vil gerne advare lidt mod biler fra USA, de er meget brugte og plade/ reperationsarbejder lavet i USA er typisk meget dårligt håndværk, da jeg under tyk spartel fandt både popnitter og dårlige svejsninger, (nu istandsat ordentligt).
Motor: 1600ccm, modifceret med skrappere knast, hævet i kompression, portet topstykker, register karburator med speciel tilpasset original 1500 luft filter hus og skjult indbygget K&N filter. Udstødning STD plus mufler (rustfri). Udseende forsøgt holdt original som på 1500.
Ca. 70Hk. God bund træk, og omdrejnings villig.
Fælge: Forchromede 4,5” + 5,5" Fuchs.
Dæmpere: rød Koni for og bag. IRS bagtøj. Originale skivebremser i for, samt porsche bremse cyl. bag. Er let sænket for og bag.
Farve: Beryl Green L478 (VW1961-63)
Måtter: Genuine German square weave carpet beige (Spirit of the 50`s in UK) + orignal gummi bund måtter og løse kokus tæpper. (Wolfburg vest)
Ekstra udstyr: Cromede gril ved luft indtag, crom skærm beskyttere, bambushylde, bagsæde seler "så ungerne tør køre m far :-)."
Her i vinter søgte jeg så rundt efter hvad næste projekt skal gå ud på ( har fået smag for luftkølede igen og troede enligt det var Porsche det nu skulle handle om..). En Januar dag faldt jeg så over Thomas356 Aalborg, Samba 67 split bus projekt,næsten svejset færdig, med mange dele til, og ikke helt billig.. og da blev jeg solgt, fik overtalt konen til at denne bus med kæmpe soltag måtte vi bare have, og køre sommerture med 3 unger i, og ja hun hoppede med på ideen.
Det skal lige siges at jeg måtte love familien at RENOVERE VORES GAMLE TRAKTOR FØRST, Masey Ferguson 35, der har fulgt vore lille nedlagte ejendom siden 1962. Dette er så sommerens projekt, og der bliver gået til den, med sandblæsning og maling, da jeg hellere vil igang med Samba projektet. (fortsættelse følger).