Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  T1 Cabriolet 69 færdig - Masey Ferguson 35 "shine up" - Samba split 67 projekt

Tags:
No tags yet.

(permalink) Kim Rimer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Efter at have renoveret en oval for knap 20 år siden, en Karmann Ghia type 14 i 1999, og det hele solgt da jeg begyndte at få børn, ja da regnede jeg enliligt med at min VW interesse var væk.. For 2 år siden blev min kone syg, var på noget genoptræning, og da jeg sad der og surfede på nettet, fik jeg bare lyst til en boble cabriolet, og hvorfor ikke! jeg fandt så denne 69er på vej hjem fra USA, og faldt for farven der ikke var som alle andre.. og købte bilen.

Importeret juni 2008 fra Californien. Total adskilt og renoveret november 2008 - september 09, og div. pladedele skiftet, alt gennemgået renoveret, skiftet, omforcromet eller forniklet.
Jeg vil gerne advare lidt mod biler fra USA, de er meget brugte og plade/ reperationsarbejder lavet i USA er typisk meget dårligt håndværk, da jeg under tyk spartel fandt både popnitter og dårlige svejsninger, (nu istandsat ordentligt).

Motor: 1600ccm, modifceret med skrappere knast, hævet i kompression, portet topstykker, register karburator med speciel tilpasset original 1500 luft filter hus og skjult indbygget K&N filter. Udstødning STD plus mufler (rustfri). Udseende forsøgt holdt original som på 1500.
Ca. 70Hk. God bund træk, og omdrejnings villig.

Fælge: Forchromede 4,5” + 5,5" Fuchs.

Dæmpere: rød Koni for og bag. IRS bagtøj. Originale skivebremser i for, samt porsche bremse cyl. bag. Er let sænket for og bag.

Farve: Beryl Green L478 (VW1961-63)

Måtter: Genuine German square weave carpet beige (Spirit of the 50`s in UK) + orignal gummi bund måtter og løse kokus tæpper. (Wolfburg vest)

Ekstra udstyr: Cromede gril ved luft indtag, crom skærm beskyttere, bambushylde, bagsæde seler "så ungerne tør køre m far :-)."

Her i vinter søgte jeg så rundt efter hvad næste projekt skal gå ud på ( har fået smag for luftkølede igen og troede enligt det var Porsche det nu skulle handle om..). En Januar dag faldt jeg så over Thomas356 Aalborg, Samba 67 split bus projekt,næsten svejset færdig, med mange dele til, og ikke helt billig.. og da blev jeg solgt, fik overtalt konen til at denne bus med kæmpe soltag måtte vi bare have, og køre sommerture med 3 unger i, og ja hun hoppede med på ideen.

Det skal lige siges at jeg måtte love familien at RENOVERE VORES GAMLE TRAKTOR FØRST, Masey Ferguson 35, der har fulgt vore lille nedlagte ejendom siden 1962. Dette er så sommerens projekt, og der bliver gået til den, med sandblæsning og maling, da jeg hellere vil igang med Samba projektet. (fortsættelse følger).

februar 005.jpg
februar 048.jpg
februar 121.jpg
pc300065.jpg
forr 2009 131.jpg
forr 2009 149.jpg
forr 2009 238.jpg
p9200160.jpg
p4050001.jpg
billede0024.jpg
kimssamba67.jpg
p4070008.jpg
p7280046.jpg
p9190159.jpg

-------------------------------------------
Mobil: 92441400
Mail: KRA@kawasakirobot.dk
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Til lykke med det hele, flot arbejde.

Jeg tror nu ikke kun det er amerikanere der laver dårligt pladearbejde. Jeg har, ud over det du nævner, også på danske biler fundet pladearbejde med selvskærende skruer og masser af 'tjære' til dække de steder hvor det ikke var synligt. Det kunne f.eks. være ved tværvangerne under bagsædet og bunden af 'grissekassen'.

Jeg har lidt spørgsmål:

- Hvordan har du tilpasset det originale 1500 luftfilterhus til en K&N filter?
- Hvordan har du tilsluttet varmeslangerne under den bagerste dækplade, altså
mellem varmekasserne og de sorte paprør fra blæserhuset?
- Hvilke Porsche bremsecylindere har du brugt og hvorfor? Er de stadig 17,5mm?

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) bang Member
Skrev for 14 years siden | | | |

skal lige hilse at sige.. når kim går i gang bliver det altid 110% eller bedre.. alt er nulred ned til mindste lille dims..

lækker bil.

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Per Madsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis du mangler dele til din ferguson så er der billige dele i england http://www.agrilineproducts.com har selv købt en del der til min ferguson også er der mere penge til bussen he he hilsen Per

-------------------------------------------
per@arnaa.dk 20317427
(permalink) Kim Rimer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Svar til Torben 1500 : K&N filter i original hus. Du tager original indmad (montage flange+bundplade ud. Hernæst laver plade oppe i låget, så plan flade K&N kan slutte tæt imod. Hernæst laver ny plade der passer ovenpå din karburator, samt ind i huset fra original 1500 filter, og pladen skal svejses fast der hvor låget vil spænde ned over K&N når fastgøres med de originale clips på filtret. Man skal så tænke meget på vinklen på filterhuset, da filtret nu sidder længere oppe i motorrummet, og tættere på bagklappen og du skal hæfte først og sikre dig afstand OK mellem filterhus og bagklap. Jeg gik meget op i at termostat funktion mm. i original huset skulle fortsat virke, men det kan man godt glemme da register karburator skal have meget mere luft end original karb. så der er boret huller i huset bagud for at K&N kan få luft nok.

Tilslutning af varme slanger: Jeg bruger den orig. muffe der sidder hvor varmeslanger normalt går på udstødning, også samler jeg det sorte papslange og noget varmefast "sølv slange" fra Bil Tema på denne muffe,(omkring motorrums afdækn)og herunder fortsættter sølv varme slange ind på varmekasserne.

Porsche bremsecylindre bag: Købt af Farmer Torben Alstrup. Tror de er 19mm., monteres som originale men større bremseeffekt.
Du ringer eller skriver bare til mig, hvis flere spørgsmål, og jeg kan også godt skyde et par billeder af luftfilter hus mm.

Til Bang: Tak Peter, hyggeligt at vi nu begge er på "Bus vognen"..

Til Per Madsen: Tak for rådet, jeg vil prøve at kigge på linket, har ellers tænkt mig at købe meget hos http://www.veterantraktordele.dk, men vil lige tjekke op.

-------------------------------------------
Mobil: 92441400
Mail: KRA@kawasakirobot.dk
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tak for dir svar.

Jeg er næsten med mht. ændringen af det originale luftfilter, men et billed ved lejlighed ville hjælpe på min endelige forståelse. Varmeslangerne er helt med på. Da dine 19mm bremsecylindere er købt af Farmer er det sikker ikke et relevant spørgsmål, men vil det ikke betyde en overbremsning på dine baghjul da du kører med originale bremser på dine forhjul?

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Kim Rimer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Svar til Torben1500: Måske det med overbremsning kan være lidt individuel, pt kører jeg med nogle lidt smalle 155 fordæk, og 195 bagdæk, og da passer det godt med "lidt mere brems i bag", og jeg kan virkelig komme i hold i alle situationer, men taler vi generelt VW bremser så er det virkelig en gode at have skivebremser i for, da tromler generelt bliver varme og mister bremsekraft ved 2nd. røde lyskryds.
(Der fik du min mening om bremser :-)) Jeg er ved at forberede renovering af min split bus fra 67, og da har jeg tænkt mig at beholde tromle bremser i for, så må vi se om jeg kommer i hold.. :-) Jeg skal nok lige tage nogle billeder af luftfilter, K&N indsats mm. og sende til dig. Mvh. Kim.

-------------------------------------------
Mobil: 92441400
Mail: KRA@kawasakirobot.dk
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Kim,

Grunden til mit spørgsmål er at jeg selv lige har renoveret bagbremserne på min som har samme undervogn som din (skiver for/tromler bag). Jeg kører med 165 dæk på alle fire hjul, så dit fif med 19mm bag husker jeg hvis jeg ændre på min dækmontering ;o)

Jeg ser frem til at modtage billederne ved lejlighed.

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com

Reply

You must log in to post.