Hep,
Min type4-motor er begyndt at te sig aldeles underligt.
Lidt forhistorie:
Motoren er relativt nybygget og kørte fra start ALT for fedt.
Sidste sommer bekostede jeg en totaljustering-synkronisering-bedysning hos Amager Møller. Bilen kom til at gå bedre og mere magert men fik et nyt symptom - den blev lidt halvsvær at få liv i (i sær når den var varm og når det generelt set var varmt). Når jeg starter den er der en kulsort plet på min indkørsel!
Af og til har jeg måttet have luftfilteret af og få noget luft til for at få den i gang igen efter en druknetur.
I går kunne den så slet ikke starte. Motoren hostede velvilligt, gik super ujævnt (op og ned i omdrejninger), slog nogen gevaldige knald i udstødningen og kunne ikke en skid. Jeg lod den stå udenfor natten over og forbarmede mig og forsøgte igen at at starte den. Blot ved at sætte tænding på sprang bilen i gang!!! Gik ujævnt og gik så ud igen. Efter et par fornyede forsøg (og det par opgivende slag i rattet) sprang den an og jeg kørte en god lang tur uden problemer. Nu har den så stået en 8-10 timer i solen og jeg ville for et øjeblik siden starte den og smide den i garagen. Motoren sprang velvilligt an men reagerede ikke nævneværdigt på gassen. Gik ud, sprang an igen, slog et par kæmpeknald i udstødningen. Hvad fa'en sker der for min motor? Nogen der har idéer til hvad det kan skyldes?
Yderligere specs:
Type 4 (fra farmeren)
Dobbelt Solex-karburatorer
Jeg har tjekket chokersystemet/magnetventiler og det klikker som det skal når jeg tager ledningen af/på.
På forhånd tak
Kasper
Let it flow - let yourself go
Slow and low - that is the tempo