Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  ventil justering, t1,

Tags:
No tags yet.

(permalink) Benno Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej er da nogle der kan ligge en kort beskrivelse på justering af ventiler,
Mvh Benno.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Stil motoren til tænding på cyl 1, juster cyl 1 til 0,15 på begge ventiler. Drej motoren en halv omgang tilbage (mod uret) og juster cyl 2., drej en halv omgang tilbage igen og cyl 3., drej en halv omgang tilbage igen igen og juster cyl 4.

ALTID check at der er "spil" på ventilerne inden du begynder at stille dem, det "sikrer" at den pågældende cylinder virkelig står til tænding.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Benno Member
Skrev for 14 years siden | | | |

tak,, de 0,15 er det på en varm moter..

(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

nej kold.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Benno Member
Skrev for 14 years siden | | | |

supper tak,,

(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har læst man stiller 3eren til 0.20 fordi den bliver varmere end de andre, men det er der sikkert delte meninger om.

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nej det er der ikke. Det er forkert.
Vi stillede i sin tid type2 på 0,20, fordi man havde erfaret at de levede så hårdt et liv at de nåede at blive for stramme i løbet af de 10.000 km de kørte mellem service. Men så længe kører hobbybilerne nok ikke mellem eftersynene.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Rasser, mht. 0,15mm justeringen, er der ikke noget med at den var 0,1mm, men at indførte 0,15mm da man hævede serviceeftersynet fra 5.000 km til 10.000 km?

Jeg stiller mine på 0,1mm og gør der så for hver 5.000 km.

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Benno Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jeg er gået ud fra 0,15 , og det køre fint,,
men har lige fået smurt min moter uber-alles, var ude og rulle en tur da jeg kom hjem var der olie over alt bag i,, troede førest at det var mit olie breaht der sad løst men ik, det var sku olie tryksføleren der ik var skruget fast ;S
for pokker da,, hehe, men det ser nu ellers findt ud når det lige har fået sådanne gang moter venyl/olie pift, ;) Dhoo!!!!!!!
mvh Benno

(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Benno,

Du kan godt stille dine ventiler på 0,15mm - de klapre bare lidt mere ved kold motor. Service og vedligehold er altid godt og nu kan du som prikken over i'et slutte af med en motorvask, he-he

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Benno Member
Skrev for 14 years siden | | | |

;o) hehe Tak for hjælpen,,


Reply

You must log in to post.