Hej er da nogle der kan ligge en kort beskrivelse på justering af ventiler,
Mvh Benno.
Hej er da nogle der kan ligge en kort beskrivelse på justering af ventiler,
Mvh Benno.
Stil motoren til tænding på cyl 1, juster cyl 1 til 0,15 på begge ventiler. Drej motoren en halv omgang tilbage (mod uret) og juster cyl 2., drej en halv omgang tilbage igen og cyl 3., drej en halv omgang tilbage igen igen og juster cyl 4.
ALTID check at der er "spil" på ventilerne inden du begynder at stille dem, det "sikrer" at den pågældende cylinder virkelig står til tænding.
tak,, de 0,15 er det på en varm moter..
nej kold.
supper tak,,
Jeg har læst man stiller 3eren til 0.20 fordi den bliver varmere end de andre, men det er der sikkert delte meninger om.
Nej det er der ikke. Det er forkert.
Vi stillede i sin tid type2 på 0,20, fordi man havde erfaret at de levede så hårdt et liv at de nåede at blive for stramme i løbet af de 10.000 km de kørte mellem service. Men så længe kører hobbybilerne nok ikke mellem eftersynene.
Rasser, mht. 0,15mm justeringen, er der ikke noget med at den var 0,1mm, men at indførte 0,15mm da man hævede serviceeftersynet fra 5.000 km til 10.000 km?
Jeg stiller mine på 0,1mm og gør der så for hver 5.000 km.
Hilsen
Torben
jeg er gået ud fra 0,15 , og det køre fint,,
men har lige fået smurt min moter uber-alles, var ude og rulle en tur da jeg kom hjem var der olie over alt bag i,, troede førest at det var mit olie breaht der sad løst men ik, det var sku olie tryksføleren der ik var skruget fast ;S
for pokker da,, hehe, men det ser nu ellers findt ud når det lige har fået sådanne gang moter venyl/olie pift, ;) Dhoo!!!!!!!
mvh Benno
Hej Benno,
Du kan godt stille dine ventiler på 0,15mm - de klapre bare lidt mere ved kold motor. Service og vedligehold er altid godt og nu kan du som prikken over i'et slutte af med en motorvask, he-he
Hilsen
Torben
;o) hehe Tak for hjælpen,,
You must log in to post.