Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  type 4 motor i splitbus

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Da jeg har 2 stk type 4 motorer til at stå, vil jeg gerne høre hvad der skal laves om for at den kan monteres ien splitbus med irs gearkasse, motoren skal bare være rimelig standard

-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

du skal ha drejet lidt i svinghjulet , så du kan få plads til et nåle leje , og så skal du ha lavet oprejst køling på den - kan leveres af feks CSP ...
er det en CU bus type4 motor er det dog lidt mere avanceret , men kan laves , det er dog en hel del nemmerer med personvogns type4 motorne.

også skal du ha fundet noget udstødning der kan bruges og sidder pænt - nok den dyreste post

http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=11946896964&rub1=Motor&rub2=K%FChlluftgebl%E4se%2CTyp%2D4%20Gebl%E4sesysteme&artnr=13261a&pn=0&sort=0&all=

udstødning
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop/front/shop_main.cgi?func=anzeige&wkid=11946896964&rub1=Auspuff%20%2F%20Heizung&rub2=Abgasanlage%20Sport%2CKomplettanlagen%2CT%2D4%20im%20Bus%20%2D67

og kald mig bare et dyrt bekendtskab rene - jeg ved det godt ;0)

vil du forkæle din bil lidt mere , så skift type4 solexkarberatorene ud med en par dobbelte dellortoer eller lign, evt lidt større topstykker fra en porsche 914 eller en 412S - suplér evt med noget ekstern oliekøling - men så begynder det også at trække tænder ud ;-)

mit står i garagen på gulvet og venter på at komme i, du kan få en kigger hvis du er i tvivl om noget.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er nogle motorer med koden W, den ene er med karburatorer den anden med insprøjtning, jegtakker for dine links og kigger lidt på sagen

-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 13 years siden | | | |

den med sprøjt burde have 80 hk

w sad så vidt jeg husker blandt andet i 411

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

det er en 1700 - W 1700ccm 59kW/80PS - så burde du kunne bruge det alm CSP system

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

nålelejet kan fåes ved howdiaudi - eller ved din lokale vw forhandler , bestil det til en T3 bus

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

så skal der vel også laves noget med oliekøleren,den kan vel ikke være inde i huset som på type 1 motoren, kan man montere en oliekøler under bunden på bussen?
Måske jeg godt vil forbi dig en dag Ib og kigge lidt på din motor mm.

Hvilken af motoren er den nemmeste at konvertere til at passe i splitbus?

-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ja - jeg har en sandwich med ekstern oliekøler , som skal sidde et sted inde ved gearkassen et sted..

den nemmeste er nok den du har, kunne dog være sjovt at få lidt flere kubik i den

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Man kan anbringe køleren i "hundehuset" som på 1302-03, med lidt snilde.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ok, har du evt en beskrivelse af hvordan? om der skal bores i blokken eller lign?

-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Kan anbefale denne bog http://www.nextgen-usa.com/ (Type 4 Conversion Manual)
Deri står alle de små og store tricks, der er gode at kende når man bygger en type 4 om til opretstående køling ...også hvordan oliekøleren kan placeres.
Man behøver ikke følge den slavisk, men er der detaljer man lige er i tvivl om, så er den god lige at slå op i, og se hvordan Joe Cali har løst problemet.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Da jeg for mange år siden havde type 4 i min type 1 kørte den med et DTM blæsehus.
Der kunne den originale oliekøler blive siddende. Såvidt jeg husker kunne du endda bruge møllen fra type 4 motoren.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har lavet det nogen gange. Men på min seneste motor lavede jeg det som Joe cali anviser. Med termostat-spjælde og indbygget oliekøler.
Det kan godt være jeg ikke er den dygtigste til den slags. Men det tog mig en måned, hver aften til 22. Roden og nulren og findes på. Skaffe plader og dimser, endda i arbejdstiden.
Papir er taknemmeligt, vil jeg sige.
Men det virker godt. Motoren bliver hurtigt varm og holder sig tempereret.
Hvis du er helt på bar bund ville jeg købe CSPs sæt og udvikle det færdigt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jensen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Du kan læse mere om det her:

http://mikedren.tripod.com/
http://www.aircooledtech.com/type4_upright_conversion/

(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

takker for info, kom gerne med mere!!

-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

http://www.aircooledtech.com/type4_upright_conversion/

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village

Reply

You must log in to post.