Nå venner, jeg prøver lige om I skulle ligge inde med et godt og simpelt forslag, da det jo er mig der skal udføre det :-D
Jeg har haft min 1200 motor ude og bl.a. skiftet diverse pakninger og stempelringene, dog uden at hone cylindrene. Og det er muligvis der fejlen ligger.
Når jeg starter bilen op og får kørt noget tid, og hvis det er varm, så lidt mindre tid, så begynder min udstødning at lægge et ordentligt røgslør ud.
Motoren kører rigtigt godt og kører også på alle cylindre.
Jeg har prøvet at skifte karburatoren ud, men med samme resultat.
Hvis jeg kører i et raskt tempo og derefter slækker på gassen, så kommer røgen med det samme. Efter noget prøve-køren har jeg kunne konstatere, at jeg kan minimere røgudviklingen, ved at koble ud i den sammenhæng.
Røgen vil jeg beskrive som mere hvid end grå.
Ventiler (0,2 mm), nye tændrør (0,7 mm) og tænding (0,4 mm ca 8-9 grd. før top) er justeret.
Den bruger lidt olie, men ikke noget jeg synes er slemt. Har ikke et præcist mål, men den har brugt mere inden jeg havde den ude.
Håber at der er nogen, der lige præcis ved hvad det er der er galt - selvom jeg heller ikke er naiv og godt ved at en sådan pc-forklaring af en motor-mongol ikke er det nemmeste at arbejde ud fra.
Mvh og på forhånd tak.
Holger
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974