Har prøvet med en af metal, ca 1mm, og en af pap lidt tyndere. Det virkede perfekt i starten, pludselig vælter benzinen ud at det øverste rør i karburatoren. Jeg må prøve at få fat i en anden ventil/svømmer.
Baja buggy 68'er.
Har prøvet med en af metal, ca 1mm, og en af pap lidt tyndere. Det virkede perfekt i starten, pludselig vælter benzinen ud at det øverste rør i karburatoren. Jeg må prøve at få fat i en anden ventil/svømmer.
Når du har toppen af karburatoren næste gang for at skifte svømmer eller ventil, så prøv at lukke nåleventilen med fingeren, og pust så ind i benzinstudsen. Så skulle du meget gerne kunne mærke at der er helt lukket. Er den lukket på den måde, så er det ikke ventilen den er gal med.
Så er næste opgave at finde ud af om det er din svømmer der ikke kan lukke ventilen, eller om du evt. har for højt benzintryk, som derved presser ventilen åben.
Har prøvet at puste, der lukkede den godt nok. Men den må jo stå åben, når jeg kan se benzinen fosser ned i karburator/manifold, selv om motor er stoppet. Jeg bliver nok nødt at skifte olie, når det er fikset, ærgelig, har lige skiftet.
Hvordan finder man ud af om benzinpumpen pumper for meget?, og hvad gør man ved det i givet fald?. Jeg har lidt mistanke om det, har jo skiftet flangen, hvis den pumper for meget er det jo nok lige meget om ventilen lukker.
Du skal måle benzintrykket. Det er ikke mængden den er gal med, hvis den er gal. Det er trykket.
Hvad er forskellen?
Den var svær,nogen der kan forklare det ?
Så kom der styr på det, anden svømmerventil og svømmer.
Herligt med en tilbagemelding - tak for det ;o)
Hilsen
Torben
You must log in to post.