Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Komponentvalg til 2110 i transporter

Tags:
No tags yet.

(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hey Folkens,

Jeg går jo og samler dele sammen til mit type 1 projekt med wbx krumtap.

Den bliver på ca 2110 kubik, dvs samme boring og slag som en 2.1 vandboxer.

Spørgsmålet går på hvilken knast/toppe/karburator i ville anbefale i mit tilfælde, jeg kommer til at køre med alm 1303 gearkasse, så den bliver jo højere gearet end standard.
Den skal være behagelig på motorvejen på lange stræk, er mit mål..

Frank A kører jo med 44mm kadroner, og det synes jeg ville være et sympatisk setup til en momentmotor, eller?

Det her er ment som et oplæg til diskussion og meningsudveksling, jeg ved godt at der er mere end en sandhed her!

Hvor langt rækker f.eks et sæt portede 041 topstykker i mit tilfælde?

Bilen er en 1971 dobbeltkabine med ruf..

-------------------------------------------
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg kører kun med Kadron for at være anderledes. Jeg havde ikke prøvet dem på type4 før og så var 412S karburatorer svære at finde og få reservedele til.
Nu har jeg tabt tråden med hensyn til type1, men jeg ville nok vælge nogen topper med 40/35 ventiler. Jeg ved ikke om Farmer har et bud på en knast. De gamle Engle knaster er noget rå. Jeg tror der er bedre alternativer i dag.
En god udstødning, Kadrons. Tja hvorfor ikke ?
Min største betænkelighed er blokken. Jeg syntes det lyder til at der er lidt blandede erfaringer med de nye blokke der findes på markedet. Jeg ville nok vælge at bygge en vandbokserblok om til luftkøling.
Nej jeg ville bruge en komplet 2,1 vandbokser eller bedre endnu, en Subaru.
Forvirret ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hmm ja hvorfor ikke fra en Subru Forerster, Så er der 230hk, men så igen ikke for det er jo ikke en vw vel.
GO`vweekend

-------------------------------------------
(permalink) haldex201 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Mit input

FK 8 knast
1:1,4 vippetøj
T1 løftere, UDO Becker har indsatse til blokken.

Billig løsning karburatorer fra en CU motor dette har jeg på lager hvis det er.

Mit bud 110hk! med andre madkasser 48mm IDA/IDF 140Hk med portede 041 og manifolder

Set hos KDP i københavn.

Mvh

haldex 201

(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

De bøsninger til løfterhulleren i blokken, dem købte jeg et sæt af i Hannover i år. Jeg har email på ham der laver dem(Thorsten Pieper), samt mere produktinfo. Han laver også tool steel løftere dertil.
Skidesmart - ifølge ham så presser du dem blot i løfterhullet på en type4 eller WBX, og vupti så har du en bøsning der passer type1 løftere (skal kun fræses lidt inde fra "knastsiden"). De skal ikke rives op, skulle passe perfekt efter de er presset i - men jeg har ikke prøvet endnu, de ligger stadig på hylden og afventer forsøget ;-)

Smid mig en mail Rune hvis du er int. i mere info om de produkter han laver

Men ellers må jeg tilslutte mig valget af FK8 knasten.... godt valg!

/Ras

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

For meget knast efter min mening.
Hvorfor bruge slanten på de tool steel løftere, når det på ingen måde er nødvendigt? Og slet ikke når vi holder os til moderate knastaksler. (Det eneste jeg egentlig er imponeret af ved dem er vægten)Og en anden ting. - Hvis løfterhullerne i blokken så er slidte, (og det hænder jo) så passer hans bøsninger jo ikke længere. Så er man lige vidt. Nej. Ideen er god i teorien.

Bearbejdede 041 toppe kan følge med til omegnen af 160 hk., hvis der kommer en sur knast bagved. Men så meget skal du jo ikke have, så toppene skal jo laves på en lidt anden måde. - Ellers overvej et sæt 043 Panchito´s. Det er noén rigtig fine toppe til pengene efter min mening. Eller hvis du virkelig vil have GRYNT! så måske et sæt Tims stage II.

Hvis du vil forfølge Kadronløsningen, så er vi på en Web 218/119 knastaksel, eller en straightpattern 218. Så har du stadig fornuftig tomgang v. ca. 950 omdr.

Udst. 1½" TT eller Python med ændret afgang.

Regn med en effekt omkr. de 120 - 125 hk og 180 NM moment.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja vægten er da en kæmpe fordel på de tool steel løftere, det sparer jo resten af grejet for megen unødig belastning (for at nævne bare en af de mange fordele).

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) bang Member
Skrev for 14 years siden | | | |

rasmus. de løftebøsninger sidder i min gamle 2779 oxy.. fine sager.. vi varmede blokken op og puttede bøsningerne i fryseren og vupti.. har honet dem lidt bagefter så løfteren køre let..

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ok, cool! Brugte i også Thorstens løftere dertil?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

"Ja vægten er da en kæmpe fordel på de tool steel løftere, det sparer jo resten af grejet for megen unødig belastning (for at nævne bare en af de mange fordele). "

- joo. Men jo mere man lærer om valg/design af knastaksler, jo mere bliver de, om ikke til overs, så mindre nødvendige.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det vil med andre ord sige at du efterhånden er så klog du kan undvære lette løftere ;-)

Nej, det har sgu aldrig skadet nogen motor, at få stærkere grejer i... som så i samme ombæring også er lettere.
Kombiner det med dit valg/design af knast, så får du altså svært ved at overbevise mig om at det ikke er en fordel med de løftere - uanset hvordan og hvorledes du vender og drejer det :-)

De kommer i min næste motor, så kan jeg forhåbentlig spare yderligere på fjedertrykket, og høste alle fordelene heraf.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Fastoldvw jeg har cylindersættet til salg hvis slag er 82 mm på en wbx

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er det ikke. Slaglængden på en 2,1 WBX er 76,4mm

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com

Reply

You must log in to post.