Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bøvl med varm motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) thfrede Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har bøvl med maskinen i min ellers trofaste type 1 cabriolet 64'er.
Den starter/kører perfekt når den er kold, men når den bliver gennemvarm sætter den ud og vil ikke starte igen.
Efter den har stået lidt, har jeg fået den igang igen (efter 6 milliarder omdrejninger med starteren).
Herefter den kører uden problemer i et stykke tid, hvorefter problemet opstår igen.
Har lagt mærke til at benzinfiltret næsten er tomt, der står kun en lille klat benzin i (kan ikke huske om det plejer at være fyldt.
Håber i kan hjælpe...

P.S er der nogen der har kendskab til en VW Guru/mekaniker på Sydfyn, der evt. kan hjælpe når disse problemer opstår.

På forhånd tak.....Thomas, Svendborg

-------------------------------------------
Type 1 cabriolet 64'
thfrede@hotmail.com
22938283
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Thomas,

Benzinfiltret behøver ikke været fyldt, en klat benzin er normalt.

Jeg vil ikke give mig ud i en evt. diagnose, da jeg kan se du søger hjælp fra en på Sydfyn. Er det fordi du ikke har mod på at lave det selv?

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) thfrede Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Torben,

Jo, vil gerne rode med det selv, men vil gerne høre jeres forslag til problemløsning inden jeg køber dele.

Grunden til at jeg søger hjælp, er hvis evnerne ikke rækker.......så er det altid rart med en livlinje :)

Thomas

-------------------------------------------
Type 1 cabriolet 64'
thfrede@hotmail.com
22938283
(permalink) Møgelmose Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Uden at vide hvilken karburator du har... Kunne det være lort i bundkarret/dyser?

Er det når du slipper gassen den dør eller er det bare som den mister kraft og så går ud?

-------------------------------------------
Aalborg 248442 seksogtyve
(permalink) thfrede Member
Skrev for 14 years siden | | | |

....den mister kraft og går ud, men tit i forbindelse med udkobling......det er kun når motoren er varm at problemet opstår, ved små ture er der ingen problemer.

-------------------------------------------
Type 1 cabriolet 64'
thfrede@hotmail.com
22938283
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Næste gang den gør det, så skynd dig ud til tanken og prøv at løsne tankdækslet. Hvis du tydeligt kan høre at der har været vacuum i tanken, så har du fundet kilden til dit problem (tankdæksel eller overløbsslange).

Umiddelbart ville mit bud være at benzintilførslen ikke er god nok (hvis ovenstående ikke viste sig at være fejlkilden). Det kan være der er et for skarpt knæk på en af dine benzinslanger, eller at udløbsstudsen i bunden af tanken er ved at være stoppet til, eller at dit benzinfilter er stoppet til osv. osv.
Jeg ville tage tanken ud og få det hele checket igennem, og samtidig skifte slanger og filtre - så er du i hvert fald sikker på at det ikke driller de næste mange år.

Det kunne også være noget så simpelt som platinerne der ikke er justeret korrekt (eller slidt), men jeg går næsten ud fra at du har undersøgt om de åbner nok op?

Held og lykke med diagnosticeringen... :-)

Rasmus

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) VW-Per Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har to gange, på to forskellige bobler, været ude for benzinpumpen holdt op med at virke når motoren blev varm....
Det passer meget godt med starteren skal køre længe før den starter igen, da den lige skal fylde kaburatoren med benzin.

(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis det er bensinproblemer, kan det være pumpestangen der hænger, problemet kan løses ved at tage bakelit røret under pumpen op og slibe det lidt udvendigt, så det ikke kommer til at klemme om stangen ved varm motor, problemet er iøvrigt omtalt på en bugme video.
Mvh Kenneth

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har set flere gange i dette forum at det problem af en eller anden grund skyldes at platinerne næsten ikke lukker op. Det ændrer sig så åbenbart nok fra kold til varm så meget at motoren ikke kan køre.
Check lige platinernes gab.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hva´så ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) thfrede Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Platinerne ser fine ud, tror måske det kan være benzinpumpen eller tilførsel af benzinen.... jo mere jeg lader den køle af, jo bedre starter den. prøver lige et par af de ovennævnte ting og vender tilbage...

Tak for jeres indlæg....

Thomas.

-------------------------------------------
Type 1 cabriolet 64'
thfrede@hotmail.com
22938283

Reply

You must log in to post.