Søger gode råd evt tilbud på en motor som kunne passe til en speedster?
Der er på nuværende tidspunkt en 1600 gearkasse på bunden, men ingen motor.
Nogle der har forslag til hvad jeg burde gå efter?
Mvh Rasmus
Aalborg
Søger gode råd evt tilbud på en motor som kunne passe til en speedster?
Der er på nuværende tidspunkt en 1600 gearkasse på bunden, men ingen motor.
Nogle der har forslag til hvad jeg burde gå efter?
Mvh Rasmus
En frisk 1200 så du sikker på gearkassen holder :-)
Prøv at søg i forum der er nogen fornuftige motore til dit projekt
Hej
Har en 1600 motor som er tunet, hvis det kunne have interesse?
Hvis du har en mail kan jeg sende mere info.
Hilsen Steven.
Steven: Den er rasmus@coolshop.dk.
Holm 2010: Jeg havde håbet på at der blev foreslået en 1600, da min type 3 kører med en 1600i - 54hk + en anden knast, og den kører super :-)
Hej
Jeg har sendt dig en mail.
Hilsen Steven.
Det kommer da an på, om du bare vil have noget der kan flytte bilen, eller om det skal se tidstypisk ud, eller om der skal være vrinsk i kareten.
T
Hej Madsen
Jeg holder på at det skal være tidstypisk
noget med 2 karbs (32pbic) og oliefilter i midten...
Evt. http://www.wolfsburgwest.com og nappe et repro "Okrasa kit"
+ en 356 OT pulley, det klart fedeste look !
Eller den helt frække variant, 3 karbs :) Skulle være et gammelt amerikansk koncept "Tripower"
Lig mærke til "glasboblen" på benzinpumpen - Den kommer fra en Jeep. Efter sigende tog amerikanske ingeniører til europa for at blive inspireret af vw og de faldt over benzinpumpen og skiftede toppen ud med glas. Derfor fåes de med samme boltmønster :)
Nu er det jo nok ikke en Speedster A han har, så den løsning er liiige gammel nok.
T
Farmer: Jeg vil meget gerne have noget tidstypisk med måske 60hk?
Claus: Ja, du har fat i nogle gode ting der, og jeg tager gerne imod forslag til motor opbygning.
Jeg vil selvfølgelig helst slippe for at skulle samle motoren selv, så håber på en komplet "pakkeløsning" :-)
Det er en replika (selvfølgelig) som nyligt har været til salg fra dennis (bugservice)
- Rasmus
OK. Så er det bedste du kan gøre at købe de 40 mm Kadron der er til salg her på siden til 4000.- Så læg dem på hylden lige indtil videre. Så kan du se om du kan finde en frisk 1600 der ikke har kørt livet af sig selv, eller vi kan bygge en til dig. Så har du lynhurtigt omkr. 70 hk. som ser rimeligt rigtigt ud i forhold til bilen.
T
Farmer: Passer de 40mm på en std 1600? Og giver de effekt eller moment? Eller i bedste fald begge dele? Er der noget jeg skal være opmærksom på? Jeg er ny i motor "gamet", så muligvis dumme spørgsmål?
Er der doppelt portet eller enkelt portet på en 1600, og skal de kadroner indstilles/dyses ind?
Har en frisk 1600 på hånden nemlig:-)
Rasmus.. Fang mig lige ved lejlighed ;)
Farmer: Passer de 40mm på en std 1600? Og giver de effekt eller moment? Eller i bedste fald begge dele? Er der noget jeg skal være opmærksom på? Jeg er ny i motor "gamet", så muligvis dumme spørgsmål?
Er der doppelt portet eller enkelt portet på en 1600, og skal de kadroner indstilles/dyses ind?
Har en frisk 1600 på hånden nemlig:-)
- 1600 kan være både enkelt og dobbelt port. Dem der er til salg er til dobbeltport.
- Det kan give både moment og effekt, hvis og når de bliver justeret korrekt, og monteret sammen med en god udstødning. Men 70 hk når du ikke.
T
Så blev min 1600 rullet/dysset ind, og det gav 68hk hos Laulund. Og bilen er nu nysynet, og den virker som en sund og frisk motor :-)
Indmaden i motor er ukendt, men købt som turn-key, hvor efter der er kommet empi karbs og empi hide-away udstødning på. Dette gav så 68hk.
Mvh Rasmus
Det kan du være fint tilfreds med.
og kun 2 hk fra det Farmer sagde du ikke nåede .-)
Sidst jeg fik rullet en 1600 med samme opsætning,
(dog plus 1:1.25 vippetøj) så gav den 67 hk.
Og sån speedster vejer vel ikke meget..så din tophastighed er vel 150 km/t med 1600 gearkasse.
R.
Jeg er MEGET tilfreds :-) Den gik 155 km/t på feltet, og der var lidt tilbage i den. Og den passer super fint til den lette bil, og den cruiser super godt ved de 80-90. Meget hurtigere speeder respons end min tidl. type 3 1600 med sprøjt, så tror bil & motor er en go kombi:-) Den accellerer rigtig godt i 4.gear, selvom det er fra lave omdr. Så det er noget helt andet end min gamle type 3 :-)
-Rasmus
Ja, det lyder rigtigt med effekten. - Jeg har endnu aldrig set en otherwise std 1600 med Kads og udst. trække mere end 70 hk på "vores" rullefelter.
Hvis din 1600 med sprøjt ikke hvde speederrespons har der da været et eller andet galt. Det er jo nærmest det de er gode til.
Tophastighed på rullerne kan man ikke bruge til noget, da man jo ikke har luftmodstanden at kæmpe med. Men omkr. 155 ægte km/t er nok ikke helt ved siden af, da speedsteren jo ikke tar helt så meget vind som en type 1.
T
Hej Rasmus,
Hvad er størrelsen på dine karburatorer samt dyser og hvilket tændingsanlæg kører den med?
Hilsen
Torben
Farmer:Jeg er som tidligere nævnt ikke den store motor ekspert, men føler speedsteren reagere hurtigere, og med mere overskud. Så ved ikke om min gl. Type3 var sløv :-) Men jeg er super tilfreds med resultatet i speedsteren, især når det er første gang jeg roder mig ud i motor-gamet :-)
Torben1500: Jeg var kun med i udskiftningen af luftdyserne, hvilket jeg mener blev til 140.(lyder det rigtigt?) Og brændstofdyserne lavede Laulund selv større på øjemål og "gefühl" med en dyse-fil, så der har jeg ikke noget mål. Karburatorerne er Empi, og af denne type http://vwnettet.dk/topic/164009. Det er sådan et komplet sæt jeg købte. Der er monteret elektronisk tænding i org. fordeler.
Jeg kan varmt anbefale Jørn Laulund når det gælder indkørsel. Han virker utrolig dygtig og prismæssig meget rimelig!
- Rasmus
jeg har en ny/0km 1600 med en frisk knast, så ku du sætte de kabs på som farmer snakker om....KØB OG LØB.6000kr 51889585
NYBOE: Tak for tilbuddet, men har fået lavet en motor:
"Så blev min 1600 rullet/dysset ind, og det gav 68hk hos Laulund. Og bilen er nu nysynet, og den virker som en sund og frisk motor :-)
Indmaden i motor er ukendt, men købt som turn-key, hvor efter der er kommet empi karbs og empi hide-away udstødning på. Dette gav så 68hk."
Mvh Rasmus
Hej Rasmus,
En 140 hoveddyse lyder ikke helt forkert. Det er altid spændende at gå sammen med erfarende personer når der laves bil. Det er for mig den beste måde at lære på.
Hvis motoren er nysamlet, så husk at skifte olie samt kontrollere ventiler, tændning samt karburatorer når du har kørt ca. 1.000 km.
Hilsen
Torben
Torben1500: Jeg fik ihvertfald indtrykket, at Laulund ved hvad han snakker om. Jeg vil ikke tøve med og køre derned igen.
Ja, det er lidt ærgerligt at vejret så dårligt lige nu, for når vist ikk 1000 km før vinterhi :-) Meeen, så er der noget og glæde sig til, næste år :-)
- Rasmus
You must log in to post.