Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  K:Hvilken motor skal jeg købe til en speedster?

(permalink) Madsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Søger gode råd evt tilbud på en motor som kunne passe til en speedster?

Der er på nuværende tidspunkt en 1600 gearkasse på bunden, men ingen motor.

Nogle der har forslag til hvad jeg burde gå efter?

Mvh Rasmus

-------------------------------------------
Aalborg
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

En frisk 1200 så du sikker på gearkassen holder :-)

Prøv at søg i forum der er nogen fornuftige motore til dit projekt

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Steven Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej

Har en 1600 motor som er tunet, hvis det kunne have interesse?
Hvis du har en mail kan jeg sende mere info.

Hilsen Steven.

(permalink) Madsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Steven: Den er rasmus@coolshop.dk.

Holm 2010: Jeg havde håbet på at der blev foreslået en 1600, da min type 3 kører med en 1600i - 54hk + en anden knast, og den kører super :-)

-------------------------------------------
Aalborg
(permalink) Steven Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej

Jeg har sendt dig en mail.

Hilsen Steven.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det kommer da an på, om du bare vil have noget der kan flytte bilen, eller om det skal se tidstypisk ud, eller om der skal være vrinsk i kareten.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Oval-fanatic Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Madsen

Jeg holder på at det skal være tidstypisk

noget med 2 karbs (32pbic) og oliefilter i midten...
Evt. http://www.wolfsburgwest.com og nappe et repro "Okrasa kit"
+ en 356 OT pulley, det klart fedeste look !

Eller den helt frække variant, 3 karbs :) Skulle være et gammelt amerikansk koncept "Tripower"

Lig mærke til "glasboblen" på benzinpumpen - Den kommer fra en Jeep. Efter sigende tog amerikanske ingeniører til europa for at blive inspireret af vw og de faldt over benzinpumpen og skiftede toppen ud med glas. Derfor fåes de med samme boltmønster :)

engine_kit_photo.jpg
7907100020_large.jpg
1956_porsche_356a_engine_1.jpg

-------------------------------------------
Vintage speeed!
9000, Aalborg C
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nu er det jo nok ikke en Speedster A han har, så den løsning er liiige gammel nok.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Madsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Farmer: Jeg vil meget gerne have noget tidstypisk med måske 60hk?

Claus: Ja, du har fat i nogle gode ting der, og jeg tager gerne imod forslag til motor opbygning.

Jeg vil selvfølgelig helst slippe for at skulle samle motoren selv, så håber på en komplet "pakkeløsning" :-)

Det er en replika (selvfølgelig) som nyligt har været til salg fra dennis (bugservice)

- Rasmus

-------------------------------------------
Aalborg
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

OK. Så er det bedste du kan gøre at købe de 40 mm Kadron der er til salg her på siden til 4000.- Så læg dem på hylden lige indtil videre. Så kan du se om du kan finde en frisk 1600 der ikke har kørt livet af sig selv, eller vi kan bygge en til dig. Så har du lynhurtigt omkr. 70 hk. som ser rimeligt rigtigt ud i forhold til bilen.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Madsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Farmer: Passer de 40mm på en std 1600? Og giver de effekt eller moment? Eller i bedste fald begge dele? Er der noget jeg skal være opmærksom på? Jeg er ny i motor "gamet", så muligvis dumme spørgsmål?
Er der doppelt portet eller enkelt portet på en 1600, og skal de kadroner indstilles/dyses ind?
Har en frisk 1600 på hånden nemlig:-)

-------------------------------------------
Aalborg
(permalink) Møgelmose Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Rasmus.. Fang mig lige ved lejlighed ;)

-------------------------------------------
Aalborg 248442 seksogtyve
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Farmer: Passer de 40mm på en std 1600? Og giver de effekt eller moment? Eller i bedste fald begge dele? Er der noget jeg skal være opmærksom på? Jeg er ny i motor "gamet", så muligvis dumme spørgsmål?
Er der doppelt portet eller enkelt portet på en 1600, og skal de kadroner indstilles/dyses ind?
Har en frisk 1600 på hånden nemlig:-)

- 1600 kan være både enkelt og dobbelt port. Dem der er til salg er til dobbeltport.
- Det kan give både moment og effekt, hvis og når de bliver justeret korrekt, og monteret sammen med en god udstødning. Men 70 hk når du ikke.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Madsen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Så blev min 1600 rullet/dysset ind, og det gav 68hk hos Laulund. Og bilen er nu nysynet, og den virker som en sund og frisk motor :-)
Indmaden i motor er ukendt, men købt som turn-key, hvor efter der er kommet empi karbs og empi hide-away udstødning på. Dette gav så 68hk.

Mvh Rasmus

-------------------------------------------
Aalborg
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det kan du være fint tilfreds med.

og kun 2 hk fra det Farmer sagde du ikke nåede .-)

Sidst jeg fik rullet en 1600 med samme opsætning,
(dog plus 1:1.25 vippetøj) så gav den 67 hk.

Og sån speedster vejer vel ikke meget..så din tophastighed er vel 150 km/t med 1600 gearkasse.

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Madsen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg er MEGET tilfreds :-) Den gik 155 km/t på feltet, og der var lidt tilbage i den. Og den passer super fint til den lette bil, og den cruiser super godt ved de 80-90. Meget hurtigere speeder respons end min tidl. type 3 1600 med sprøjt, så tror bil & motor er en go kombi:-) Den accellerer rigtig godt i 4.gear, selvom det er fra lave omdr. Så det er noget helt andet end min gamle type 3 :-)

-Rasmus

-------------------------------------------
Aalborg
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja, det lyder rigtigt med effekten. - Jeg har endnu aldrig set en otherwise std 1600 med Kads og udst. trække mere end 70 hk på "vores" rullefelter.

Hvis din 1600 med sprøjt ikke hvde speederrespons har der da været et eller andet galt. Det er jo nærmest det de er gode til.

Tophastighed på rullerne kan man ikke bruge til noget, da man jo ikke har luftmodstanden at kæmpe med. Men omkr. 155 ægte km/t er nok ikke helt ved siden af, da speedsteren jo ikke tar helt så meget vind som en type 1.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Rasmus,

Hvad er størrelsen på dine karburatorer samt dyser og hvilket tændingsanlæg kører den med?

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Madsen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Farmer:Jeg er som tidligere nævnt ikke den store motor ekspert, men føler speedsteren reagere hurtigere, og med mere overskud. Så ved ikke om min gl. Type3 var sløv :-) Men jeg er super tilfreds med resultatet i speedsteren, især når det er første gang jeg roder mig ud i motor-gamet :-)

Torben1500: Jeg var kun med i udskiftningen af luftdyserne, hvilket jeg mener blev til 140.(lyder det rigtigt?) Og brændstofdyserne lavede Laulund selv større på øjemål og "gefühl" med en dyse-fil, så der har jeg ikke noget mål. Karburatorerne er Empi, og af denne type http://vwnettet.dk/topic/164009. Det er sådan et komplet sæt jeg købte. Der er monteret elektronisk tænding i org. fordeler.

Jeg kan varmt anbefale Jørn Laulund når det gælder indkørsel. Han virker utrolig dygtig og prismæssig meget rimelig!

- Rasmus

-------------------------------------------
Aalborg
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jeg har en ny/0km 1600 med en frisk knast, så ku du sætte de kabs på som farmer snakker om....KØB OG LØB.6000kr 51889585

(permalink) Madsen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

NYBOE: Tak for tilbuddet, men har fået lavet en motor:

"Så blev min 1600 rullet/dysset ind, og det gav 68hk hos Laulund. Og bilen er nu nysynet, og den virker som en sund og frisk motor :-)
Indmaden i motor er ukendt, men købt som turn-key, hvor efter der er kommet empi karbs og empi hide-away udstødning på. Dette gav så 68hk."

Mvh Rasmus

-------------------------------------------
Aalborg
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Rasmus,

En 140 hoveddyse lyder ikke helt forkert. Det er altid spændende at gå sammen med erfarende personer når der laves bil. Det er for mig den beste måde at lære på.

Hvis motoren er nysamlet, så husk at skifte olie samt kontrollere ventiler, tændning samt karburatorer når du har kørt ca. 1.000 km.

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Madsen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Torben1500: Jeg fik ihvertfald indtrykket, at Laulund ved hvad han snakker om. Jeg vil ikke tøve med og køre derned igen.
Ja, det er lidt ærgerligt at vejret så dårligt lige nu, for når vist ikk 1000 km før vinterhi :-) Meeen, så er der noget og glæde sig til, næste år :-)

- Rasmus

-------------------------------------------
Aalborg

Reply

You must log in to post.