Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  kadron bøvl (igen)

Tags:
No tags yet.

(permalink) Genau Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Man kan IKKE just. karburator/er eller for den sags skyld benzininsp.hvis
ikke komp.og tændingsanlæg er 100% i orden. Husk at kont. for utætheder i
indsugsystem.

(permalink) virring Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg tror ikke på det er tændrør den er gal med, når cylinderen begynder at tænde med efterhånden som du giver mere gas (omdr?).
det lyder som noget mekanisk med motoren, eller utætheder i indsugning/karburator.
DET GØR JEG HELLER IKKE MAN VAR NOGET I VILDREDE PT.

Det var sgu nemt hvis du boede lige i nærheden, så ville jeg med glæde have kigget over og hjulpet dig. Det er altid sjovt at finde fejlen.. (jaja, ok du har nok svært ved at se det sjove i det lige nu :-( ) ;-) JO DET ER SJOVT NOK, SELVFØLGELIG ER DET SJOVETST NÅR DET BARE SPILLER FØRSTE GANG MEN "LEARNING BY DOING" ER NOK MIT MANTRA, OG DU ER ALTID VELKOMMEN RASSER, DET KUNNE DA VÆRE HYGGELIGT

Man kan IKKE just. karburator/er eller for den sags skyld benzininsp.hvis
ikke komp.og tændingsanlæg er 100% i orden. Husk at kont. for utætheder i
indsugsystem.DEN ER IKKE UTÆT OG HAR ALDRIG VÆRET DET, TÆNDINGEN ER SAT V. CA. 1000 OMDR. TIL 7,5 G FØR TOP OG DER ER NYE KABLER OG PROPPER I. LIGELEDES ER VENTILERNE, VEL AT MÆRKE INDEN OPSTART, STILLET TIL 0,10, MEN JUSTERINGEN ER SMUTTET EFTER OPSTART, JEG TROEDE BARE IKKE AT DET GIK SÅ STÆRKT OG AT DET KUNNE BETYDE SÅ MEGET. JEG VED GODT MAN IKKE KAN/SKAL JUSTERE KARBS. FØR ALT ANDET VIRKER, MEN NÅR MAN NU HAR TJEKKET AT DEN TÆNDER OG I RIGTIG RÆKKEFØLGE OG DEN PASSER PÅ MÆRKERNE, STARTER SOM EN MIS, MEN BLOT IKKE TAGER GASSEN ER DET JO MEGET NÆRLIGGENDE AT DET OGSÅ KAN VÆRE KARBS, (SOM HAR LAGT NOGET TID) FANDT FEJLEN VED AT TRÆKKE TÆNDRØRS HÆTTEN AF MENS DEN KØRTE.

At bruge udelukkelses metoden er altid den mest logiske vej til fejlfinding for os der ikke er udlærte mekanikere

Tænker at Rasser har fat i noget af det rigtige. man tjekker altid ventilerne inden man går igang med karburator og tænding justering ,er det en motor man ikke kender er det en god ide at tage en komppresions test eller lekage test

FALSK LUFT ER FORHOLSVIST NEMT AT TJEKKE jeg sprøjter med bremserens eller jetstart eller noget andet der er let antændeligt rundt hvor det kan være galt, stiger motoren i omdr. er den utæt..........keep it simple eller er det forkert?
men som sagt troede jeg ikke ventil justering kunne gøre så meget, men smutter ud og stiller dem med det samme........møjn

-------------------------------------------

-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) virring Member
Skrev for 14 years siden | | | |

lort alle ventiler justeret igen..........uden held (selvfølgelig)
fordeleren er skiftet da den virkede somom der sprang gnister uden på den ved cyl. 3 som der ikke tænder men også uden held, så rasser skær det ud i pap for mig, hvad er det du mener, hvis det pga. justeringen skulle man så ikke kunne afhjælpe det ved at flytte tændingen ganske lidt? (skyd mig)

-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg tør knap nok gætte yderligere, jeg tror du er nødt til at få et par friske øjne og hænder med til at kigge på den. Nogle gange kan man stirre sig blind på det pis.

Men, nej det kan ikke være justering af tænding, for den kører jo fint på de andre cylindre. Der er noget galt med din cylinder 3, stempel 3, topstykke forbrændingskammer nr. 3, eller indsugningsvejen til cylinder 3.

Prøv at fyld en ½liters cola flaske med vand og hæld så vand ned omkring manifold/topstykke ved cylinder 3-4. Se om det gør en forskel på hvordan motoren går.

Hvordan stod ventilerne?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) virring Member
Skrev for 14 years siden | | | |

1- ja man kan
2- forstået, men fordeleren virkede nærmest "utæt" det kostede jo ikke at prøve
og ja det er ved 3'eren det er galt
3- pisse god ide!
4- fornuftigt, dog var der lidt på 3'eren + swirvelfeet'ens kugle drillede lidt, men det kan jeg mærke at de gør på alle udst. ventilerne.

mange tak for hjælpen jeg arbejder videre og i hører nærmere

virring

-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Er det en motor der har været skildt ad ? prøv lige at ta en komp test på den ,så du ved om den er i orden på cylinder 3

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) virring Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ja det har den og den bliver testet snarest

-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) virring Member
Skrev for 14 years siden | | | |

cyl 3 og 4 hang på toppene fordi de er fræst dybere til højere kompresion jeg blev glad og rettede fejlen og lavede en ny kompresionstest og nu var det hele godt..........troede jeg, den går stadig ikke på 3 og 4 i tomgang, jeg har spøjtet hele manifolden af med dieselstart for at tjeke for utæthedder men uden held, jeg har renset tomgangs og main dysse (igen) uden held og byttet tomgangsdyserne om, jeg kunne godt skrue tomgangsdysen ud på 3-4 uden der skete noget, men da jeg gjorde det på 1-2 gik den ud? efter de er byttet går den dårligere end før og stadig kun på 2 eller 3 cyl. hvis jeg klemmer vacumrøret sammen mellem manifoldene og forsigtigt spøjter bremserens ned i carb'en til cyl. 3-4 kommer den med det samme.....tror jeg skal have skilt min venstre kadron ad igen igen igen, eller skal man prøve med størrer dysser i den side?
jeg tror sku det bliver godt engang;0)

virring

-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvad med lige at bytte højre og venstre karburator. De er jo ens. Kan du så flytte fejlen over til den anden side - ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Fin fejlfinding du har haft gang i der! nu er vi jo en del klogere.

Næste skridt må jo nok være at checke om der overhovedet kommer benzin i den ene karburator, for det er der jo noget der tyder på der ikke gør. Check om din nåleventil overhovedet kan åbne og lukke benzin ind. For at checke det nemt kan du skrue toppen af karburatoren af, og så enten tænde din elektriske benzinpumpe (hvis du har sådan en), eller puste i benzinslangen der gpr til karburatoren. Der skulle gerne være gennemgang når svømmeren er i bund.
Men tag da lige og skil karburatoren totalt ad og check om den er irret fuldstændig til.

Jeg hjalp min ven Gregers med at montere kadrons på hans motor, og den kunne kun starte på acc. pumpen. Både hoved og tomgangsdyser var totalt irret til, både i kanaler og dyser - men det var der jo heldigvis råd for. Det er heldigvis stenalder karburatorer, så de er nemme at skrue i/på.

Rasmus

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tror sku du er tæt på nu virring , split den karbonade helt ad ,og få den renset og svømmer justeret/kontrolleret
Pas på du ikke smider den lille kugle væk der sidder under accelerationpumpe røret

prøv evt at blæse luft ned gennem karburatoren ved spjældet og hullerne fra tomgangsdyssen og se om den suger benzin med ud der

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) virring Member
Skrev for 14 years siden | | | |

nemlig frank, (du vil nok ikke tro på det, men det kom jeg også selv frem til) og fejlen var i den anden side - nu havde jeg fundet "the dark horse"

De der kugler uden acc. pumpen tror jeg aldrig har været der hvordan skulle de sidde fast?

MEN NU ER FEJLEN FUNDET - OG DEN VAR IKKE FOR NOVICER!!!!

Der sidder en dysse der er klemt i (rød pil) der har fobindelse ned til main jet'en
når jeg blæste i den oppe fra, blæste jeg et lille rør helt ned til main dysen, og når jeg blæste der nede fra blæste jeg det op på plads, men det var revnet og faldt ned og stoppede for main dyssen igen...............
Heldigvis er jeg smed! (og med rigeligt tryk på kompresseren) blæste jeg den fastklemte dysse og det perforerede rør (der burde have sat fast derpå) ud for fuld skald, altid spændende at tømme en kaburator for indmad med trykluft (DO NOT TRY THIS AT HOME) fandt delene limede lortet sammen........nu kører vi!
tak for hjælpen i denne lidt specielle situation gutter
det kan nemt være at jeg får brug for jer igen ;0)

virring

buggy 002.jpg
buggy 003.jpg

-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Dejligt du fik løst det, og dejligt med noget feedback!!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Godt du fik det til at spille igen , de kugler jeg mener er nr 10 på billedet men hvis du ikke har haft rørene oppe er der sikker ikke noget problem

og ja super med noget feedback

kadron.jpg

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.

Reply

You must log in to post.