Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  ratslør vil ikke gå væk???

Tags:
No tags yet.

(permalink) nivolo Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jeg har smallet min forbro og tilpasset styrestængerne efter dette. Min nu er der utroligt meget ratslør. Jeg har prøvet og justere det på styrehuset men det kan man ikke hvad kan det være?

(permalink) Rene72 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Slidt styrhus?

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) nivolo Member
Skrev for 13 years siden | | | |

det kan vel ikke blive slidt ved at jeg gør de ting som jeg har gjort. Før var der ingen ratslør nu kan rattet dreje næsten en halv omgang uden hjulene bevæger sig. Hvis jeg stiller på styrehuset bliver styrringen bare strammere

(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ned og kig under bilen mens en anden drejer på rattet, så skulle du gerne kunne se hvor sløret finder sted. Men et eller andet har du da gjort forkert hvis du har lavet en halv omgang ratslør!!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) nivolo Member
Skrev for 13 years siden | | | |

nu har jeg filmet det beklager kvaliteten http://www.bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=37643&AutoPlay=false

(permalink) duck Member
Skrev for 13 years siden | | | |

så lige din film og ændrer mit svar -- du har da ikke en halv omgang der.

og er du i midterstilling når du måler - der må gerne være lidt slør ved fuldt udsving

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) bugservice Member
Skrev for 13 years siden | | | |

kan se du ikke er i midterstilling ?? der skal være slør men ikke når du er i midterstilling ???

Dennis

-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Genau Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Man kan ikke finde midterstillingen uden det org. VW værkøj,alt andet vil være ca.
Det er derfor der er 2 stilbare sporestænger= lige meget spidsning på begge forhjul.
Nu er det jo ligemeget her for den vw kommer ALDRIG til at styre som den skal.Det er meget man gider bruge tid og penge på noget så vanvittigt,gad vide hvor det SMALLE er????

(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Selvfølgelig kan man da finde midterstilling uden det org. vw værktøj. Man strammer da bare justeringen en anelse for stramt, og så er midterstillingen jo bare der hvor den strammer (bilen op på bukke eller lift, så forenden er uden belastning - så kan man meget nemt føle hvor midterstillingen på styrehuset er). Så mærker man midterstillingen op på aksel og hus samt evt. afmonterer rat og placerer det korrekt, justerer styrhus, og først herefter justerer man styrestængerne (sporingen).
Det er da den bedste måde at justere det ind på for at undgå slør.

Men enig, når man smaller så meget, så kan den ikke styre som den skal. Uanset om man så drejer ny konus for styrekuglerne i spindlen nedefra (flipper styrekuglerne) eller monterer droppede spindler - så kan man ikke komme uden om at man har ændret vinklen på styrestængerne mellem spindel og styrehus, og den vil så ændre sig endnu mere ekstremt end på en std. bil, når først man kommer ud og køre og det hele fjedrer og arbejder.

Det er dog ikke alle modeller der har justerbar styrestænger i hver side, men det er da klart at foretrække for optimal justering af styrhus/ratslør som nævnt herover.

Rasmus

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Henriksen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ellers kan du jo overveje tandstangsstyring...

Her får du jo også mulighed for at få de længst mulige styrestænger, idet de begge når helt ind til midten af bilen, og dermed en så minimal bump-steer som mulig..!

Og ingen ratslør, uanset rat-position..!

- er selv ikke afvisende for at prøve dette.

Se evt.: http://vwnettet.dk/topic/132429

Henrik

(permalink) fvee Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Rasmus det er ikke rigtig det du skriver.De gamle styrehuse var med 1 justbar sporestang og var uden slør ved ratudslag.Ved 2 justbar stænger er til den nye type styrehus og der er der slør ved ratudslag derfor er det vigtigt at finde midterstilling. Den måde du foreslår duer ikke, for hvordan vil du måle rullemomentet??? Genau har ret det kan kun med org. værktøj.
Jeg har lavet mange der var samlet forkert, med slør,dårlig selvopretning.side vindfølsom.skævbremsning,for ikke at tale om kørsel i sving.Hvorfor tror du vw har
lavet dette værktøj? du skulle prøve at køre i en org. gl. vw der var samlet efter foreskrifterne så skal du bare se.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

nix den metode jeg skriver holder 100 procent vand. Jeg står ved hvad jeg har skrevet. Med lidt teknisk indsigt og sund fornuft kommer man langt. Jeg har kørt i en vw der er org. Og er indstillet korrekt - hvorfor insinuerer du at jeg ikke har det? Har du kørt i en sænket og tunet vw der er indstillet korrekt?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Henriksens forslag vil da også forbedre køreegenskaberne, også selvom det ikke er sådan den org. Var udstyret. Det vil jo give meget bedre arbejdsvinkler på styrestængerne hvis der monteres tandstangstyring.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Genau Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg insinuerer ikke, ok det er nok skrevet forkert undskyld. Om jeg har kørt i en
TUNET VW Type 1? ja mon ikke, både på vej og Racerbaner hvor det er 100/dele der tæller. Men hvad med rullemoment.

(permalink) Genau Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hov. Kom til at skrive om Fvee`s indlæg/svar til Rasmus.
Jeg talte i telefon med Fvee i aftes og det viste sig vi har været på SMC kursus sammen engang i 70èrne bla. om styretøj.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Prøv at gør det på den måde jeg foreslår så vil du tydeligt mærke at det er en meget præcis måde. Du kan tydeligt mærke ''momentet'' når du strammer styrehuset en anelse for meget op, og der løsnes så gradvist - og midterstillingen er fundet.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nå, jeg fik indtryk af at det var den samme bruger der gemte sig bag fvee og genau profilerne. Det forklarer jo også hvorfor i var på samme kursus engang. Spøg til side, kursuspapirer og gamle fagudtryk imponerer mig ikke, men hvis du kan komme med en teknisk argumentation på hvorfor min metode ikke er præcis nok, det respekterer jeg.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Genau Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det monent Fvee taler om er forspænd på lejerne i styrehuset,Da vi var på service
skolen gjorde Oppermann meget ud af det. Vi brugte en rullemomentnøgle/kaffemølle.
Derefter en gradvinkelmåler mont.Ved lejlighed vil jeg prøve din metode og se.
Det er jo ikke alle der har tilgang til org. værktøj men har man det er det bedst.
Så nu kan jeg se FVEE er i tlf.


Reply

You must log in to post.