Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Valg af strømfordeler.

(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det du skriver er jo præcis det jeg mener. Hvis advanceringen starter sent og slutter hurtigt (stejl kurve) så er den kortere end hvis en advanceringskurve der starter tidligt og sludder langsomt (ikke så stejl kurve).
Enten snakker vi forbi hinanden eller også er det alt for længe siden jeg har stået og kigget på de der fjedre.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

OK da, du har delvis ret ;-)
Man kan stramme fjedrene så meget så de ikke tillader at avanceringen begynder så tidligt. Der har du ret. (Det er jo ofte det vi gør. MEN, kurven bliver over de samme antal omdr. bare senere på skalaen, og antal grader forbliver de samme. Hvis graderne skal reduceres eller forlænges SKAL man ind og lege med stopklodserne.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Fik lige et klart øjeblik på vej hjem fra arbejde og kan godt se hvad det er I mener. Der vil altid være et fast antal graders advancering fra stilstand til klodserne går imod stoppet og fjederen styrer hastigheden hvormed klodserne bevæger sig ud mod stoppet. Det kan ske hurtigt eller langsomt, men afstanden klodserne bevæger sig er den samme og dermed er antallet af grader også det samme.
I får ret, men jeg er ikke meget for det! ;-)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Eriksen66 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Har ikke fået tjekket avanceringen.
Skal nok skynde mig:-)


Reply

You must log in to post.