Hvor lAnge er de
og hvordan kan man evt se på akselrør om det er langt? nogen der har billede så jeg kan se?
Hvor lAnge er de
og hvordan kan man evt se på akselrør om det er langt? nogen der har billede så jeg kan se?
Se billede i post nummer 3.
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?p=4396684
dine er 3 3/8" dvs. 3x25,4 = 76,2 + 3/8x25,4 = 9,525
76,2 + 9,525 = 85,735 eller 3,3671259842 decimal tomme
så ergo jeg kører med korte aksler
Jeps de lange 4 5/8 er 102,225 mm / 4,0246062929 decimal tomme :)
Halløj er der lige en her der bare kan det der med tommer
En 58'er er også født med korte aksler ;-) ...hvis det altså er den du har taget billeder af.
Ved ikke om det er noget jeg bilder mig ind ,men er der ikke noget med at man også kan se det henne på torosions dækslet om det er det fladedæksel eller det med rør på ud over torosions stangen ???? eller er det noget helt andet
Nej i 50´erne stak fjederstaven ud gennem dækslet og på et tidspunkt skifter man til de lukkede dæksler. Men stadig med den smalle sporvidde.
Den brede sporvidde kommer i august 1966. Så i 66-67 kører der så nogen biler med smalle tromler og bremsebakker. Og så i 1968 kommer de med de bagbremser vi kender helt op til "idag". Amerikanerne kender ikke svingaksler fra 1968. Der fik de fireleddet bagtøj (IRS) Pga. Ralf Naders, tror jeg han hed, hetz mod svingakselbiler.
Jeg rodet en del med det. Da jeg startede med VW var det første vi gjorde at bygge bilerne om til bred sporvidde for at få de største bremser og de bedste køreegenskaber, som VW havde udviklet. Så fandt vi ud af at køre med type3 bagbremser. I dag er trenden lige modsat.
tak for fin forklaring Frank ,nu er min vw viden blevet meget størrer , kan så se at min 64 er bygget om til det bedre med bred sporvidde og større bremser ,så er det jo en ren Retro ombygning :-) synes også at den kører som en ren racerbil He He
mccloud ja min er samme som din kort
You must log in to post.