1300 karrosseri fra 1969, på en 1200 bund fra 1974 med tromlebremser hele vejen rundt. Motoren er en standard 1300 AB, der skulle have givet 44 heste da den forlod fabrikken ca. 1972. Den har tolv volt og er registreret til veterankørsel. Den havde kørt 156.000 km da uret holdt op med at gå :) Næste syn er i maj 2014, herefter hvert 8. år.
Motoren går rigtig godt. Den har lige været en tur hos Bug Service – ventiler, tænding og tomgang er blevet stillet, og olien er skiftet. Herudover har den fået nyt horn, nyt filterelement i luftfilteret og ny kofanger bag til. Den kører (og bremser) som den skal.
Bunden er i rigtig god stand, men der er nogen rust på karrossen (tagrender, dørhængsler, bunden af dørene, højre a-stolpe og i bagskærmene), og lakken har set langt bedre dage. Der er varmeblæser i forruden og el i bagruden. Jeg ved ikke hvad standen er på varmekasserne, men varmen har ikke fungeret i min tid. Det elektriske fungerer (alle lygter og lamper, horn, radio, viskere, forrudevasker etc.), med undtagelse af kabinelyset.
- sorte tæpper og sandfarvet stue og himmel
- standard stålfælge med kapsler
- gode dæk
- ny generator og nyt batteri
- kassetteradio med adaptor til mini-jack
- højtalere i hattehylden
- ildslukker
- to sæt nøgler
- tagbaggagebærer
Der følger en kasse med forskellige småting med – rustfrie øjenbryn, luftfilter i krom, batterilader, ratlås, Haynes manual, hjulnøgle, original donkraft, ekstra ventilatorrem mv.
Jeg er ikke interesseret i at bytte med andre biler eller motorcykler, men cykler kan indgå i handlen (især Long- og Shortjohns, Christianiacykler, Petersencykler og racer- og banecykler af ældre dato har interesse).
Billederne er nye. Bilen kan ses og prøvekøres i København K – jeg kan nås på mail eller sms døgnet rundt, på telefon mellem 19 og 22.
Pris: SOLGT
Christian
Bordeaux VW1300(AB) '69