Med et maskinværksted i baghånden, så kan du reelt set skille din motor ad og bore blok og toppe op så de kan tage et 90,5/92 eller 94mm cylindersæt. Sidstnævnte giver 1914ccm, og koster vel et par tusinde (er komplet med stempler, cylindre og ringe)
Så for et par tusinde er du gået fra 1.3L -> 1.9L motor. Desværre kommer der altid en masse uventede udgifter når man splitter en gammel motor på en veteranbil, så helt så let går det nok ikke.
Men check da op på standen af den motor du har nu, og overvej dine muligheder. Et sæt topstykker koster ca 3000 og som nævnt koster cylindersættet 2000.
For at gøre det let for dig selv - så behold svinghjulet som det er, og evt. finde en std. karburator fra en 1600ccm (34pict).
En ny udstødningsmanifold må du dog ikke snyde dig for, de fås for 600-1000kr incl. potte, og giver let motoren lidt ekstra kræfter.
Ingen grund til at bore oliekanaler op, med det du forlanger af motoren.
osv. osv.