Som skrevet. Hvordan laver man det pænest og bedst ???? Er der nogen som har en foto serie ????
Henrik H Nielsen 5683 Hårby Fyn 28839400 commo71@hotmail.com
Som skrevet. Hvordan laver man det pænest og bedst ???? Er der nogen som har en foto serie ????
Jeg har også overvejet det da der ville gøre det lidt hurtigere/nemmere at skifte motoren ud jeg har set nogle med snaplock på hvor de sidder bag til meget synligt men jeg havde tænkt mig at skære pladen ud bagtil der hvor skærm gummit er og så svejse en extra lille plade på i hver side så at jeg kunne sætte den fast med 4 umbraco bolte og så kan man ikke se at de er blevet lavet en lille konstruktiv ændring der hvis man ikke er pro der er jo ingen grund til at skilte med at man har mere power når nu danmark er sån efter os der bare ikke kan lade være med at køre med lidt extra hk men om jeg får det ført ud fra ide til verklighed må tiden vise. men det var bare min ide om hvordan jeg havde tænkt at gøre det
mvh jimmy
Det er meget simpelt at lave.
Bagpanelet er kun hæftet til karossen med nogle punktsvejsninger. Hvis du borer disse punktsvejsninger ud i hver side af bagpanelet kan det afmonteres.
Jeg har selv lavet operationen og det er meget let og kan ikke ses hvis man ikke ved det.
jeg kan ikke rigtigt se ideen i det. Man skal vel alligevel under bilen, og det er da nemmere når bilen er hævet?
Nivolo:
Det kan have sine fordele. Prøv at se med her:
http://www.youtube.com/watch?v=eMycyf9QSbc
Hilsen
Torben
Nej jeg mener heller ikke det hjælper noget. Så vidt jeg husker kan en motor med to dobbelte karburatorer alligevel ikke gå lige bag ud - ?
Og hvis bilen har en stærk motor er det rart at bagenden hænger lidt sammen. Det kan man gøre i en racerbil der alligevel faktisk er en styrtbøjle med et karrosseri udenpå.
jeg har lavet det i min rallybobbel
http://gallery.me.com/itiot#100144&view=grid&bgcolor=black&sel=117
Jeg har stor glæde af det aftagelige bagpanel. Motoren kan tages ud uden at skulle løfte bilen op i 80 cm højde hvilket jeg ofte synes er bøvlet. Der er heller ingen problemer med at remhjulet på dynamoen støder på kanten af bagpanelet og laver ridser i lakken osv.
Vi lavede det også på min brors ovaler, og har stor glæde af det. Som Frank skriver, så kan man ikke tage motoren lige ud med dobb. karburator på. De skal af først, og alligevel kan være knebent med plads, hvis motoren er en større en af slagsen. Men det hele er noget nemmere, nu hvor bagpanelet kan afmonters, og bilen skal heller ikke løftes så højt op mere.
For at få noget sitvhed i området omkring bagpanelet, så blev der sat nogle svejsemøtrikker i der hvor bagpanelt normalt er punktsvejset inde i motorrummet. Det hjalp helt gevaldigt på stivheden. Og så holder bagskærmsboltene ellers bagpanelet fast på sidderne (mellem skærm og bagspids). Det virker som en god løsning, som jeg ærger mig over ikke at have på min egen .... endnu :-)
Jeg har lavet det præcis på samme måde som PH1303, og det virker rigtig godt, samt det giver den fornødne stivhed i bagenden ( hvilket så bare lyde helt forfærdeligt forkert ) :-)
Rasser og ph1303 har i foto af jeres adskilt. Jeg vil gerne ha det ikke er synligt, som det lyder som om jeres ikke er.
Hej
Jeg har ikke lige billede af det, men det er IKKE synligt. Det er kun hvis du løfter støjdæmpningen i motorrummet til side, at du kan se svejsemøtrikkerne. Det er det, der er det fine ved løsningen, samtidig med at det giver den fornødne stivhed i bagenden (Jeps, det kan ikke siges uden det lyder forkert)
/Peter
Min type 1 er ikke i garagen lige p.t., men jeg kan skyde et billede eller to når jeg får bilen tilbage igen inden så længe.
Der er ikke så meget at se, som PH1303 skriver, der er bare svejset en lille møtrik fast på ydersiden af bagspidserne.
Edit: Fandt alligevel lige et par billeder hvor det kan anes med lidt god vilje (se de røde cirkler) Foruden de 8mm bolte, som også holder bagskærmene, er bagpanelet spændt fast til bagspidserne indefra motorrummet med en lille skrue i hver side.
You must log in to post.