Den her ser billig og fin ud..
http://www.guloggratis.dk/vw/bobbel/annonce/9520319
Vil gerne hører andres mening om pris/stand!!??
H
Gamle biler spilder ikke olie;
DE PISSER TERRITORIER!
Her: Nordvestjylland
Den her ser billig og fin ud..
http://www.guloggratis.dk/vw/bobbel/annonce/9520319
Vil gerne hører andres mening om pris/stand!!??
H
Ligner en zwitter, kan være jeg tager fejl.
Fin? Hvor? :-)
Bliver aldrig til bil igen... Skal vist bare hugges op...
Bunden er ødelagt, de originale gamle bundplader er skiftet ud med nogle alt for nye, så enten passer stolene ikke i længere eller også skal den have 1955-frem stole. Der var dog for nylig en på Sjælland som havde en 52'er bund til salg med papirer, så kan måske fikses...
Karossen er også ødelagt, hvad sker der for instrument bordet? Og hvad er det for nogle b-stolper? Årgang 1955-frem? Hvad årgang er dørene så? Kunne godt tænke mig nogle bedre billeder, men synes det ser mystisk ud...
På den anden side...
Kan måske godt laves til en "Fed" bil med stor motor og anlæg, "fede" fælge, rat og gearstang, Empi horngitre osv. (alt det sædvanlige standard gejl)... Samme standard som så mange andre VW'ere, men en klassisk original VW, det bliver det vist aldrig...
Bare klø på :-)
Mvh. Ken.
absolut et ok køb til prisen , men om de medfølgende dele kan bruges, afhænger helt at dine kvalitetskrav , og dine evner til at renoverer en bil...
men 15000 for en zwitter er helt okay, om den nogensinde bliver orginal kan så diskuteres , hvis det er det man går efter.
på INGEN måde et amatørprojket hvis den skal blive bare nogenlunde
Jeg tror man ville være noget bedre stillet hvis man købte denne istedet...
ja man sparer nok både timer og mange penge på den Ken - i forhold til den anden - også selvom den er 20000 dyerer er den stadig en del billigerer
Ja, precis... Hehe... :-)
er du for real....skal bilen hugges op fordi den har fået nye filetter der ikke er årgangssvarende??? præ55 stole er så godt som ikke eksisterende idag, så "opgraderingen" til nyere stole er i mine øjne ganske godt. Man må gerne være blåkasket, men man må så også acceptere at man er i absolut mindretal på vwnettet. Den skal da ikke tilbage til original stand.....det ville koster en milliard at finde de rigtige pladedele og originalt udseende har vi jo set før, så den skal da have hele pimp turen
Du kan se en brøkdel af instrumentbordet, så det er svært at udtale sig om hvad der er gang i der, men man kan altid skære det ud og lave et clean look- så søtter man også et personligt præg på bilen.
B-stolperne er svarende til zwitter, så den er vel ok???
Om den er billig ved jeg ikke, men den er et fedt projekt for den som vil/kan/gider, men der er meget arbejde i at lave bilen. Men en dansk 52'er bund er attraktiv og ikke billig, så prisen er vel rimelig.
Jeg ville dog gerne se bunden af A-stlperne og hvordan man har hugget varmekanalerne ud foran inden jeg ville gå igang....hvis der er for meget rekonstruktion, kan det godt blive en kompliceret opgave- men intet er umuligt.
Ja, jeg er for real :-) Men meget uenig i flere af dine synspunkter, sikkert grundet min blåkasket-agtige tilgang til denne hobby.
Og nej, det er da ikke sikkert at bilen nødvendigis skal hugges op, der er jo nok én som kan bruge den til et custom projekt som jeg også var inde på. -Så kan ALT jo bruges...
Men b-stolperne er 1955-frem, og det er bundfiletterne også, og hvis man ikke gør sig ulejlighed med at rette op på disse forhold, hvad er det så der er så attraktivt og værdifuldt ved at bilen har en 52'er bund? Tværtimod ville éns custom bil da sikkert køre bedre med en 1974'er bund.
Jeg ved godt jeg er lidt i mindretal og at der er flere herinde som ikke går så meget op i originalitet, men for mig er det altså afgørende. Repro kan man finde allevegne og bestille fra dag til dag, originaldele må man gøre en indsats for at finde, og være forberedt på at det koster lidt mere. (En milliard som du skriver)
Du skriver selv: "Intet er umuligt" - bortset fra én ting: at finde originale dele (sæder), så det opgiver du på forhånd... Og det er jo så dét der for MIG gør det så fascinerende med originale biler (de få der er)... At nogen har gjort sig umage med at lave en flot original bil, sat sig ind i sagerne, studeret de små detaljer og fundet de rigtige dele osv...
- Custom er den NEMME løsning!
Rigtigt at vi har set originale biler før, men det var i 1970'erne, siden er der (med enkelte undtagelser) kun lavet custom biler med "personligt præg" her i landet...
Og den omtalte 52'er er efter min mening ødelagt, mens du ser muligheder og godt potentiale for en "fed" bil, sådan kan vi have forskellige opfattelser og tilgangsvinkler, og det er også helt okay, der skal jo være plads til alle...
Mvh. Ken.
vil godt gi ken ret - i dag er det blevet sån at på biler før 67 er costum den nemme løsning, det er blevet meget sværerer at lave en gannemført orginalbil i dag end det var engang , især fra 57 og nedefter, costum er fedt og anderledes på den fede måde - men det er stadig den NEMME LØSNING - derfor har jeg selv valgt den ;0)
her er min ynglings-Brillebil-restaurations-tråd på thesamba.com.....jeg vil kalder tråden for "intet er umuligt"
kommer bare an på, hvad man kan...hehe
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=315832&start=0
_________________________________________________________________
custom eller original...det er vel en smagssag og afhængig af pengepungen, nogen har penge til en original restauration (hej Ken!-ingen kritik), andre vælger en anden løsning....og den Zwitter fra annoncen er fin til en begynder-custom-projekt, uorginal men stadigvæk dejlig når den er færdiglavet en dag og ejeren kigger gennem bakspejlen og ud igennem den to-delte bagrude.DEJLIGT!!!!(intil ejeren kører til sit første vw-træf....puhææææ...kasket-fraktionen -det hemmlige dommerkomitee- nærmer sig bilen og begynder med at pille ved dytten og tager al glæde fra den stolte ejer....er jo desværre sket mange gange før)
Synd at vi ikke er længere fælles om vores flat-four hobby og i stedet deler det op i de gode og de onde...jeg får det jo rigtigt skidt fordi min foldetags-brille bliver kun 95% original(men til gengæld er den køreklar d.15 marts 2011 hehe)
undskyld det sure opstød
den glade 95% originale Split-ejer
Ps.: Sir. prut prisen ned til 12000kr og køb den!!!
originalt er da det nemme!!! du skal finde de rigtige dele og ikke gøre dig store overvejelser på design og funktionalitet- det er set og afprøvet før til ukendelighed. At vente et halvt år på at et sæt sæder i ualmindelig dårlig stand kommer til salg for en svinsk overpris er da ikke en udfordring....det handler om tålmodighed og villighed for at slippe kronerne, men nok om det, for smag er indiskutabelt. Desuden har jeg et sæt præ 55 sæder i ganske hæderlig stand fra det mørke stockholm så jeg giver skam ikke op.....jeg har bare skabertrang :-) og derfor stor tilhænger af custom....hellere skære og svejse end sidde og trawle hjemmesider igennem for at finde de rigtige dele
Jeg er bare laaangt fra enige i at bilen er skrotværdig.
Ja, enige der er vi ikke helt...
Jeg vil da også helst at den er helt original, men omvendt må den også gerne "bare" se original ud... altså uden moderne ure knapper ol.
Men om bunden er lidt anderledes gør for mig ikke det helt store... og dog ;-)
Men der kom da mange ting frem, som jeg ikke selv var obs! på...
Men det var bare et TIP, jeg overvejer IKKE at købe den, jeg sammenlignede den bare med den anden og der virkede denne billiger i det lange løb...
Men godt at vi ikke alle er ens, så ville der kører alt for mange ens bobler rundt.
H
Citat mccloud:
"...kasket-fraktionen -det hemmlige dommerkomitee- nærmer sig bilen og begynder med at pille ved dytten og tager al glæde fra den stolte ejer....er jo desværre sket mange gange før."
...Arh, Claus altså... :-) hehe...
Det er jo kun fordi de har lært herindefra at "det er ligemeget, sådan gør man bare"... Og så senere erfarer de at det gør man måske alligevel ikke altid bare, det kommer jo an på hvad man vil med sin bil... Men jo, det er da pisse-ærgeligt at opdage at man er blevet vejledt helt forkert i forhold til hvad man ønskede sig med bilen...
Og det er da også kun derfor jeg, -når der nu spørges, gør opmærksom på de forskellige forhold ved den omtalte bil.
Jeg er selv gået i samme fælde, og véd, det er både træls og dyrt at lave en "forkert" (i forhold til målet) bil tilbage igen. :-)
Fortsat god dag til alle, uanset hvad stil man er til... :-)
....undskyld Ken, det var os kun tænkt som en lille provokation det med kasketfraktionen, helt hardcore-kasket er du jo ik´,hehe... har jo tit fået hjælp af dig når jeg nu lige manglede en lille original-dims til min 5%-uoriginal-split....og sætter pris på det!!!
synes bare generelt at VW-nettet´s bruger skulle vise lidt mere RUMLIGHED overfor hinanden...os hvad de forskl. stil angår
PEACE+Liebe Grüsse von Clausi
Bare iorden Claus, ved godt hvad du mener... :-)
/synes godt om rummelighed :o)
ja rummelighed er vejen frem....derfor må man også erkende at uoriginalt også kan være ok, for jeg tror at blåkasketterne har mindre overskud til custom end omvendt.
Desuden synes jeg bestemt man skal bygge sin bil som man vil og ikke for at tilfredsstille smagsdommerne ved træf. Jeg kunne f.eks ikke være mere ligeglad hvad folk synes om mine biler, så længe jeg er tilfreds med dem ;-)
Ja det har du måske nok lidt ret i, Hendrixxx... :o)
Originalt eller ej? Den diskussion kan aldrig vindes, hverken af den ene eller anden lejr, men faktum er at de biler altid har været genstand for customisering. Da de første ovalruder kom fløjtede folk hjem og skar sprossen ud, og sammen med den røg hjertebaglygterne! Har selv været lidt kasketagtig engang, men nyder nu bare at nyde bilerne i stedet for. Original er allerede godt på vej til at blive det nye sort, så det skal nok gå, såmænd!
Glæder mig til den kommende sæson, så skal der nydes skal der.. fra alle lejrerne!
Så jeg er enig med jer allesammen. Skønt ikke?
You must log in to post.