Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Overophedning - Lupo 1.4 75 16v årg. 2000

(permalink) thomastsupermc Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej,

Min Lupo er begyndt at blive for varm ved kørsel. Dette kan afhjælpes ved at sættes fuld skrald på varmeblæserne - dog kun op til max 100 km/t.

Den har fået skiftet tandrem og vandpumpe samt thermostat for 1,5 år siden. Seneste oliskift 1 år siden. Mangler ikke olie.

Problemet opstod da jeg forleden havnede i en motorvejskø. Da overophedede den og har lige siden gjort det trods den beskedne udendørstemperatur i disse dage.

Nogle ideer til hvad der kan være i vejen? Jeg påtænker selfølgelig at køre den på værksted, men vil utrolig gerne vide, hvad der kan være galt... om jeg skal forberede mig på en værkstedsregning af kaliber eller om det bare kan være en småting, der skal fikses?

Jeg har ikke en dyt forstand på biler, så håber meget på Jeres hjælp tak!

Mvh Thomas

(permalink) SorenJ Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Thomas

Du er endt på en VW siden som har de gamle luftkølede modeller som emne, så her er den samlede viden omkring Lupo'er nok ikke voldsomt stor. Prøv på http://www.vagcars.dk eller http://www.lupo3lklub.dk/forum/

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) thomastsupermc Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Haha, der kan man bare se... Tak for tippet om alternative hjemmesider;)

(permalink) SorenJ Member
Skrev for 13 years siden | | | |

det var så lidt.

Heldigvis har du frosten til at holde den kold ;)

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Søndergaard Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tja jeg vil tro at der er gået en toppakning.
Det er ud fra at du siger du overophedede den.
Prøv at løsne dæksel til kølevand lidt og se om den går op og koger, hvis den så ikke går op og koger tyder det på defekt toppakning

-------------------------------------------
Mikaelsvw@gmail.vom
60738804
vw roadster - T2 Panelvan
(permalink) Michael Munk Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Skift til luftkølet, så er du ovre de problemer :-)

Men ud over det vil jeg tilslutte mig gættet på en defekt toppakning. Hvis der bliver blæst bobler i kølevandet kan man være uheldig at de laver en luftlomme der hvor termostaten sidder, og så åbner termostaten ikke, og så kommer vandet aldrig ud i køleren.
Prøv at mærke på slangen ud til køleren når bilen er varm, hvis ikke slangen bliver varm åbner termostaten ikke.

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Michael Munk
Tlf 29724866
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det mest almindelige problem med dem er at termostathuset går i stykker indeni, så termostaten ikke kan åbne, så bliver den for varm. Eller termostaten ligger løst og så bliver motoren ikke varm.
En anden mulighed ved for varm motor er at vandpumpens plastikhjul sidder løst på akslen så pumpen ikke virker.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Pinden-MIB Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg holder med Frank i det har siger(-:

(permalink) Heide Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ellers ordner pinden din bil, han er den bedste inden for området :)


Reply

You must log in to post.